  • 41. Data: 2016-04-05 01:09:07
    Temat: Re: zabezpieczenie się przy kupnie nieruchomości
    Od: "G.S." <s...@s...com.pl>

    On Thu, 24 Mar 2016, Michał wrote:

    > Ja tego szukałem pod hasłem rachunek powierniczy, ale z tego co się
    > zorientowałem to raczej skierowane do developerów. Koszt ok 10.000zł...

    Powiernictwa może przecież dokonać ktokolwiek, do ustalenia jest
    jedynie (jego) wiarygodność dla (obu) stron umowy.
    Notariusz pytany o taką usługę, dla lokalu ~100kzł zażądał 700zł

    pzdr, Gotfryd

  • 42. Data: 2016-04-05 01:32:19
    Od: "G.S." <s...@s...com.pl>

    On Thu, 24 Mar 2016, Sebastian Biały wrote:

    > Niewykonalne. Ale na pocieszenie powiem że już za kilkadziesiat lat wynajda
    > komputery i internet i być może nawet wylądujemy na Księżycu. Wtedy będzie się
    > dało.

    Najbardziej ubolewania godny jest w tym przypadku fakt, że do tego nie
    trzeba internetu ani Księżyca.

    Do przeprowadzenia przed II Wojną Światową, w 1939 roku :P

    pzdr, Gotfryd

  • 43. Data: 2016-04-05 01:38:34
    Od: "G.S." <s...@s...com.pl>

    On Sun, 27 Mar 2016, witek wrote:

    > Bo raczej na zapis ze sprzedajacy zobaczy kase dopiero po wpisie do ksiąg nikt
    > nie pojdzie.
    > Niech mnie jako kupującego coś rozjedzie po wyjsciu od notariusza i wowczas
    > kasa zawisnie na koncie powierniczym na wieki.

    Przecież ktoś jest spadkobiercą.
    Z samej zasady powiernictwa wynika zaś, że "potwierdzeniem" nie jest
    potwierdzenie przez nabywcę (który z założenia potrzeby powiernika
    jest niewiarygodny bo może oszukać), lecz zajście zdarzenia.

    pzdr, Gotfryd

  • 44. Data: 2016-04-05 01:58:27
    Od: witek <w...@g...pl>

    On 4/4/2016 6:38 PM, G.S. wrote:

> [...]
    > potwierdzenie przez nabywcę (który z założenia potrzeby powiernika
    > jest niewiarygodny bo może oszukać), lecz zajście zdarzenia.

    Ale zajście zdarzenia pod tytułem wpis do księgi może nastąpić dopiero
    na podstawie papierka pod nazwą postanowienie o nabyciu spadku.
    A ja np. mimo dobrej woli wszystkich spadkobierców i zlej woli jednego
    nawet nie bedącego spadkobiercą bujam się 5 lat.