  • 1. Data: 2009-05-22 19:55:14
    Temat: za co notariusz bierze kase?
    Od: "pawel" <p...@o...eu>

    witam
    mam takie pytanie jak w temacie. Chodzi o to że 3 lata temu kupiłem działkę
    od gminy na przetargu nieograniczonym. Oczywiście notariusz wszystko klepnął
    sąd dokonał zmian w księgach wieczystych, a teraz znalazł się właściciel
    owej nieruchomości i mówi że to jego było i pokazał mi na tą samą działką
    księgę wieczystą założoną w 1990 roku. Co ciekawe gmina ma też księge
    wieczystą z tego samego roku potwierdzającą, iż jest ona właścicielem.. O co
    tu chodzi ? czy notariusz nie sprawdza tak oczywistych rzeczy jak to czy nie
    ma drugiej księgi wieczystej na tą samą nieruchomość? w sądzie dowiedziałem
    się nieformalnie, że to prawda są 2 księgi na to samo z tego samego czasu?
    Zeby było jeszcze śmieszniej koleś groźi mi procesem o uzgodnienie ksiąg ?
    dlaczego mi a nie gminie przecież to ona sprzedała ? kto jest tu właściwą
    stroną, gmina czy ja?
    pozdrawiam
    pawel

  • 2. Data: 2009-05-22 22:30:20
    Temat: Re: za co notariusz bierze kase?
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "pawel" <p...@o...eu> napisał w wiadomości

    Notariusz posiada ubezpieczenie od odpowiedzialności cywilnej - pamiętaj o
    tym, jakby co. A co do meritum sprawy, to trudno, by gość się sądził o
    Twoją nieruchomość z Gminą, która właścicielem nie jest już od trzech lat.
    W pierwszej kolejności na Twoim miejscu powiadomił bym pisemnie Gminę o
    zaistniałym stanie rzeczy i poprosił o wyjaśnienie. Drugim odpisem pisma
    powiadomić notariusza, który prowadził transakcję. Niech jedna i druga
    strona zajmą stanowisko.

    Za krótki jestem, by podjąć polemikę z zaistniała sytuacją, bo teoretycznie
    nie ma takiej możliwości, by ta sama nieruchomość miała dwie księgi
    wieczyste. Może jakiś błąd w numeracji działek? To wymaga dogłębnego
    zbadania sprawy.

  • 3. Data: 2009-05-22 22:52:03
    Od: "Rafał \"SP\" Gil" <u...@m...pl>

    Robert Tomasik pisze:

> [...]
    > teoretycznie nie ma takiej możliwości, by ta sama nieruchomość miała
    > dwie księgi wieczyste. Może jakiś błąd w numeracji działek? To wymaga

    Robercie - z własnego doświadczenia wiem, że jest to możliwe.

    Gorzej - 2 księgi dotyczyły mieszkania w bloku, oznaczonego
    położeniem "identycznie" tj ulica, nr domu, nr lokalu ...

    Jak dla mnie (obie były zmigrowane) nowy system winien wysrać
    strasznego błęda, bluskrina czy co tam, że "próbuje się założyć
    nową księgę" na dane które w komputerku już są ...
    6008

  • 4. Data: 2009-05-22 23:17:39
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    > Robercie - z własnego doświadczenia wiem, że jest to możliwe.

    Toteż zaznaczyłem, że "teoretycznie". W praktyce jak widać to było możliwe,
    choć należałoby się upewnić, że nie ma tu jakiegoś błędu.

> [...]
    > błęda, bluskrina czy co tam, że "próbuje się założyć nową księgę" na dane

    Powinien - z tego co się orientuję. Moze literówka w adresie?

  • 5. Data: 2009-05-22 23:33:44
    Od: "Rafał \"SP\" Gil" <u...@m...pl>

    Robert Tomasik pisze:

    > Powinien - z tego co się orientuję. Moze literówka w adresie?

    Sam sprawdzałem - jota jotę wpisy. To, że mnie cycki opadły to
    nic ;) ... Cycki opadły właścicielowi lokalu, który miał czystą
    KW a ja pokazałem mu KW tego lokalu z hipoteką na jedyne 100 000
    PLN :)

    6008

  • 6. Data: 2009-05-23 15:50:10
    Od: "pawel" <p...@o...eu>

> [...]
    > zaistniałym stanie rzeczy i poprosił o wyjaśnienie. Drugim odpisem pisma
    > powiadomić notariusza, który prowadził transakcję. Niech jedna i druga

    gminę już powiadomiłem i śmieją się z całej sytuacji, twierdząc, iż to oni
    byli zawsze właścicielem owej działki, potwierdzili iż jest druga księga
    wieczysta na tą działkę, sprawę znali wcześniej niż ja tzn. drugi właściciel
    już był w gminie w tej samej sprawie i pogonili go twierdząc ze teraz to nie
    oni są stroną w tej sprawie :( Sugerują aby nic nie robić i czekać spokojnie
    na sąd.niech ten drugi sobie sprawę zakłada.

> [...]
    > teoretycznie nie ma takiej możliwości, by ta sama nieruchomość miała dwie
    > księgi wieczyste. Może jakiś błąd w numeracji działek? To wymaga

    a notariusz to za co odpowiada?

  • 7. Data: 2009-05-23 18:34:01
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

> [...]
    > twierdząc ze teraz to nie oni są stroną w tej sprawie :( Sugerują aby
    > nic nie robić i czekać spokojnie na sąd.niech ten drugi sobie sprawę

    A jakieś uzasadnienie podali? Jaki jest powód, ze są dwie?

    > a notariusz to za co odpowiada?

    Za ewentualnie niedochowanie należytej staranności przy sprawdzeniu.

  • 8. Data: 2009-05-23 20:20:55
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Robert Tomasik wrote:

    > Za ewentualnie niedochowanie należytej staranności przy sprawdzeniu.

    Notariusz akurat jest nie do ruszenia, bo skad mial wiedziec, ze
    istnieja dwie ksiegi. Ta o ktorej wiedzial sprawdzil. Musialbys mu
    udowodnic, ze wiedzial o drugiej.

  • 9. Data: 2009-05-23 20:22:56
    Od: spp <s...@o...pl>

    witek pisze:

    > Notariusz akurat jest nie do ruszenia, bo skad mial wiedziec, ze
    > istnieja dwie ksiegi. Ta o ktorej wiedzial sprawdzil. Musialbys mu
    > udowodnic, ze wiedzial o drugiej.

    Przypadki istnienie dwóch ksiąg to jednak rzadkość, nie sądzę nawet aby
    w normalnym postępowaniu sprawdzającym udało się to szybko wyłapać.
    Zresztą sam taki fakt jest na to dowodem. :)
    --
    spp

  • 10. Data: 2009-05-23 22:33:23
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    > Przypadki istnienie dwóch ksiąg to jednak rzadkość, nie sądzę nawet aby w
    > normalnym postępowaniu sprawdzającym udało się to szybko wyłapać. Zresztą
    > sam taki fakt jest na to dowodem. :)

    Jasne jest, że to wina sądu, a nie notariusza.