  • 1. Data: 2009-05-22 17:49:25
    Temat: Dojazd do pracy
    Od: "Wojtek" <k...@f...onet.pl>

    Witam grupowiczów!!!
    Sytuacja jest taka
    1.Praca jest w odległości 20 km od miejsca zamieszkania
    2.Poza godzinami pracy zachodzi potrzeba ściągnięcia pracownika do pracy
    (np. jakaś awaria sprzętu)

    Teraz moje pytanie- czy można wymagać od pracownika dojazdu do pracy na
    własną rękę, czy też należy mu zapewnić transport tam i z powrotem?
    Jakie przepisy to regulują?
    Dziękuję i pozdrawiam wszystkich

  • 2. Data: 2009-05-22 20:32:50
    Temat: Re: Dojazd do pracy
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:gv6on6$7fr$1@atlantis.news.neostrada.pl Wojtek
    <k...@f...onet.pl> pisze:

> [...]
    > Teraz moje pytanie- czy można wymagać od pracownika dojazdu do pracy na
    > własną rękę, czy też należy mu zapewnić transport tam i z powrotem?
    A jakie przepisy regulują możliwość nękania pracownika poza czasem pracy,
    "wzywania" itp.?

    --
    Jotte

  • 3. Data: 2009-05-22 20:44:29
    Od: "SDD" <s...@t...pl>

    > A jakie przepisy regulują możliwość nękania pracownika poza czasem pracy,
    > "wzywania" itp.?

    kodeks dzungli dzikiego kapitalizmu :)

    Pozdrawiam
    SDD

  • 4. Data: 2009-05-22 21:12:44
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:gv72rc$nel$1@news.onet.pl SDD
    <s...@t...pl> pisze:

    > kodeks dzungli dzikiego kapitalizmu :)
    Taką dzicz łatwo się wsadza do klatki.

    --
    Jotte

  • 5. Data: 2009-05-22 21:27:00
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Wojtek pisze:
> [...]
    > 1.Praca jest w odległości 20 km od miejsca zamieszkania
    > 2.Poza godzinami pracy zachodzi potrzeba ściągnięcia pracownika do pracy

    Poza godzinami pracy to nie jesteś pracownik, tylko osoba prywatna.

    > Teraz moje pytanie- czy można wymagać od pracownika dojazdu do pracy na
    > własną rękę, czy też należy mu zapewnić transport tam i z powrotem?

    Po pracy napiłeś się piwka i nigdzie nie możesz jechać :-P

  • 6. Data: 2009-05-22 22:02:10
    Od: "gardziej" <b...@b...pl>

> [...]
    >
    > Teraz moje pytanie- czy można wymagać od pracownika dojazdu do pracy na własną
    > rękę, czy też należy mu zapewnić transport tam i z powrotem?

    Pracownik po powrocie z pracy i w dzien wolny ma zwyczaj wypic szklanke wina do
    obiadu, po tym nie moze pracowac ani kierowac i koniec tematu

  • 7. Data: 2009-05-23 04:20:54
    Od: spp <s...@o...pl>

    gardziej pisze:

    > Pracownik po powrocie z pracy i w dzien wolny ma zwyczaj wypic szklanke
    > wina do obiadu, po tym nie moze pracowac ani kierowac i koniec tematu

    Bywa też że i koniec pracy.

    --
    spp

  • 8. Data: 2009-05-23 05:48:44
    Od: "lublex" <l...@o...pl>

    >W wiadomości news:gv72rc$nel$1@news.onet.pl SDD

    > Taką dzicz łatwo się wsadza do klatki.

    Po co? skoro kasy brak na oglądanie takiego ZOO.

    pozdr
    lublex

  • 9. Data: 2009-05-23 10:14:53
    Od: przypadek <p...@g...pl>

    On 22 Maj, 22:32, "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska> wrote:
> [...]
    plWojtek

    > A jakie przepisy regulują możliwość nękania pracownika poza czasem pracy,

    Pracodawca ma prawo nakazać pracownikowi dyżur w domu, za który nie
    płaci. Wymaganie to nie może naruszać prawa do wypoczynku dobowego i
    tyg., więc w praktyce dyżur może trwać w godz. 16-21 (zakładając że
    praca od 8 do 16). No i w weekendy musi być 35h wolne w ciągu.

    Oczywiście podjęcie pracy w tym czasie to nadgodziny (przy normalnej
    umowie). Wszelkie koszty, dojazd etc. pokrywa pracodawca, sam czas
    dojazdu jest również wtedy czasem pracy.

  • 10. Data: 2009-05-23 18:31:08
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości
    d.googlegroups.com
    przypadek <p...@g...pl> pisze:

    > Pracodawca ma prawo nakazać pracownikowi dyżur w domu,
    Wprawdzie dyżur (art. 151^5) nie jest tematem tego wątku (w każdym razie nic
    na to nie skazuje), ale to ciekawy zapis. I chyba jeden z tych nieudanych
    przez swą ogólnikowość, szczególnie jeśli chodzi o ten dyżur w domu.
    Co to znaczy w domu? W miejscu zameldowania? W miejscu zamieszkania?
    A jak ktoś nie ma ani jednego, ani drugiego?
    Dyżur to w rozumieniu KP gotowość do wykonywania pracy.
    Niemniej w jaki sposób pracodawca miałby wezwać pracownika z dyżuru jeżeli
    pracownik sobie tego nie życzy?

    --
    Jotte