  • 1. Data: 2009-05-22 12:30:57
    Temat: wypadek na czerwonym świetle
    Od: "BETON" <b...@m...pl>

    Tym razem historia zmyślna ale prawdopodobna.
    Zastanawiam jaki wyrok zapada jeżeli na skrzyżowaniu z sygnalizacją świetlną,
    zderzą sie dwa auta.
    Zakładam ze jeden miał zielone drugi czerwone ale oboje twierdzą ze mieli
    zielone.
    Zero świadków.Zero monitoringu. Tylko dwóch kierujących, i zdanie przeciwko
    zdaniu.
    ?

  • 2. Data: 2009-05-22 12:34:04
    Temat: Re: wypadek na czerwonym świetle
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    BETON pisze:
> [...]
    > mieli zielone.
    > Zero świadków.Zero monitoringu. Tylko dwóch kierujących, i zdanie

    A ja to utrudnię, a co - jak teoria, to teoria - obaj kierowcy
    zginęli. Który ubezpieczyciel ma wypłacić OC?

    --
    Liwiusz

  • 3. Data: 2009-05-22 12:37:18
    Od: przypadek <p...@g...pl>

    On 22 Maj, 14:34, Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl> wrote:

    >    A ja to utrudnię, a co - jak teoria, to teoria - obaj kierowcy
    > zginęli. Który ubezpieczyciel ma wypłacić OC?

    Komu, skoro nie mieli rodziny?

  • 4. Data: 2009-05-22 12:46:15
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    przypadek pisze:

    > Komu, skoro nie mieli rodziny?

    Spadkobiercom - czyli pewnie gminie, czy kto tam dziedziczy po samotnych.

    --
    Liwiusz

  • 5. Data: 2009-05-22 12:47:13
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

    Dnia Fri, 22 May 2009 05:37:18 -0700, przypadek napisał(a):

    > Komu, skoro nie mieli rodziny?

    Wspólnej rodziny, czy każdy z nich swojej własnej? (Przypominam też o
    rządzie Wolnego Państwa Bawarii, który ochoczo występuje w takich
    sprawach.)

    Odpowiadając na pytanie wątkodawcy: odpowiada kierowca zielonego
    samochodu.

    --
    pozdrawiam serdecznie, Olgierd
    Lege Artis http://olgierd.bblog.pl

  • 6. Data: 2009-05-22 12:53:24
    Od: "Nostradamus" <n...@w...pl>

    > Odpowiadając na pytanie wątkodawcy: odpowiada kierowca zielonego
    > samochodu.

    Z tym, że jest wyjątek. Jeśli jest z partii rządzącej wówczas winny jest ten
    z czerwonego.

    Pzdr
    Leszek

  • 7. Data: 2009-05-22 12:57:25
    Od: ww <s...@o...eu>

    Olgierd pisze:

    > Odpowiadając na pytanie wątkodawcy: odpowiada kierowca zielonego
    > samochodu.

    Zielony jechał na zielonym, odpowiada kierowca czerwonego

  • 8. Data: 2009-05-22 13:04:08
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

    Dnia Fri, 22 May 2009 13:57:25 +0100, ww napisał(a):

    > Zielony jechał na zielonym, odpowiada kierowca czerwonego

    To jest za proste. Chciałoby się powiedzieć: to jest oczywiste
    uproszczenie (tzw. dylemat zielonego samochodu).

  • 9. Data: 2009-05-22 13:42:41
    Od: doslaw <doslaw_usunto_@_totez_.zlo.pl>

    Olgierd pisze:

> [...]
    > sprawach.)
    >
    > Odpowiadając na pytanie wątkodawcy: odpowiada kierowca zielonego

    chyba czerwonego, bo jak wiadomo, czerwone samochody są szybsze

  • 10. Data: 2009-05-22 14:52:36
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "BETON" <b...@m...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > mieli zielone.
    > Zero świadków.Zero monitoringu. Tylko dwóch kierujących, i zdanie

    Zapadną dwa wyroki uniewinniające. W wypadku każdego z kierowców nie sposób
    jest udowodnić im winę. Z ciekawostek, również zapadną uniewinniające
    wyroki, jeśli obydwaj kierowcy będą utrzymywać, że wjechali na czerwonym
    świetle, bowiem wiadomo, ze obydwaj czerwonego mieć nie mogli.