  • 1. Data: 2013-10-15 19:37:32
    Temat: wysyłanie oferty handlowej nie na ten email
    Od: Karol Misiukiewicz <k...@t...pl>

    Znalazłem na innym forum, ale tam dyskusja się nie rozwinęła:

    a jeśli na stronie www jest publicznie dostępnych kilka adresów przykładowo
    i na stronie www jest formułka:
    Wyrażamy zgodę na otrzymywanie ofert handlowych na adres
    o...@j...pl zgodnie z art. 10 ustawy ....
    a zapytania o mozliwość wysłania ofert przychodzą na wszystkie inne emaile
    tylko nie na ten, to działanie takie jest zgodne z ustawą ?

    a temat ten mnie troche interesuje.

  • 2. Data: 2013-10-16 09:52:22
    Temat: Re: wysyłanie oferty handlowej nie na ten email
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 15 Oct 2013, Karol Misiukiewicz wrote:

> [...]
    > a zapytania o mozliwość wysłania ofert przychodzą na wszystkie inne emaile
    > tylko nie na ten, to działanie takie jest zgodne z ustawą ?

    Podywaguję sobie.

    IMO, o cywilnoprawnej klasyfikacji czynności decyduje zamiar stron
    tudzież dochodowanie formy.
    Według opisu domniemywać wypada, że te "wszystkie inne emaile"
    najzwyczajniej w świecie są pobrane z różnych źródeł, bez związku
    ze stroną i deklaracją.
    Krótko mówiąc, można w rozważaniach pominąć fakt istnienia strony
    i złożonej tam deklaracji.
    Z kolei z p. widzenia karnego istotne jest wprost złamanie litery
    przepisu, niemniej jednym z elementów jest umyślność (brak umyślności
    musi być wyrażony w przepisie, bo zasadę ogólną zapisali na
    początku kodeksów karnego i wykroczeń).
    Ze względu na uzasadnienie jak wyżej (nadawca nawet nie ma pojęcia
    że jest jakaś strona, deklaracja i dedykowany adres, bo wysyła
    śmieci gdzie popadnie) IMO wniosek końcowy jest jak poprzednio:
    fakt istnienia jakieś strony z deklaracją i dedykowanym adresem
    można w rozważaniach pominąć.

    pzdr, Gotfryd