  • 1. Data: 2013-10-15 20:58:38
    Temat: Licencja freeware - skąd ją wziąść
    Od: Netx <n...@g...pl>

    Chcę udostępnić w Internecie mój program nieodpłatnie (są chętni). Bez
    udostępnienia źródła aplikacji. Chcę uniknąć jakiejkolwiek
    odpowiedzialności za nieprawidłowe działanie aplikacji, brak nowszych
    wersji itd. Potrzebuję więc licencji chyba freeware, po angielsku.
    1) Skąd wziąść taką licencję? (ma być licencja tylko na program - bez
    udostępniania źródeł programu)
    2) Czy mogę skopiować licencję z innego programu freeware czy też
    licencja podlega ochronie prawnej?
    Prawde mówiąc napisałem sobie taki szkic licencji po angielsku ale
    uważam sposób sformułowania przeze mnie wyłączeń odpowiedzialności jako
    niedoskonały.

  • 2. Data: 2013-10-15 21:15:08
    Temat: Re: Licencja freeware - skąd ją wziąść
    Od: m <m...@g...com>

    W dniu 15.10.2013 20:58, Netx pisze:
> [...]
    > Prawde mówiąc napisałem sobie taki szkic licencji po angielsku ale
    > uważam sposób sformułowania przeze mnie wyłączeń odpowiedzialności jako

    Jeżeli nie masz nic przeciwko udostępnieniu kodu źródłowego, to polecam
    licencję GNU GPL. Albo Creative Commons (wiele wariantów).

    p. m.

  • 3. Data: 2013-10-15 21:38:54
    Od: LeonKame <k...@l...com>

    A na chuj ci jakakolwiek licencja ? Napisz ze program jest za free a jak
    cos nie pasuje to niech wypierdalaja na drzewo.

    Za duzo sie TVNu na ogladales i wode z mozgu ci zrobili, mysl samodzielnie.

  • 4. Data: 2013-10-15 21:39:29
    Od: Netx <n...@g...pl>

    W dniu 2013-10-15 21:15, m
    > Jeżeli nie masz nic przeciwko udostępnieniu kodu źródłowego, to polecam
    > licencję GNU GPL. Albo Creative Commons (wiele wariantów).

    Dziękuję za odpowiedź. Właśnie jest takie utrudnienie że przynajmniej na
    razie nie chcę udostępniać kodu źródłowego.
    Pozdrawiam,
    Marek

  • 5. Data: 2013-10-15 21:47:35
    Od: "qwerty" <q...@p...fm>

    Użytkownik "LeonKame" napisał w wiadomości grup
    > A na chuj ci jakakolwiek licencja ? Napisz ze program jest za free a jak cos
    > nie pasuje to niech wypierdalaja na drzewo.

    Dokładnie. Wystarczy umieścić stosowną informację w "O programie".
    Najlepiej napisać, że jest darmowa do domowego użytku, a także dla firm (żeby
    jakaś firma nie miała przez to problemu).

  • 6. Data: 2013-10-15 22:03:06
    Od: "kashmiri" <k...@l...co.uk>

    "Netx" wrote in message news:525d9060$0$2297$65785112@news.neostrada.pl...

    /ciach/
    > 1) Skąd wziąść taką licencję?
    /ciach/

    Do wziąścia wszystkiego najlepszy jest wujek gugiel.

    Na przykład możesz sobie wyguglować, że nie ma czegoś takiego jak "licencja
    freeware". Bo freeware to masa różnych darmowych licencji - tu masz listę:
    http://opensource.org/licenses/category

    Sam tekst licencji nie jest raczej chroniony prawem autorskim. Ale warto
    pamiętać, żeby przed wziąściem licencji z jakiejś strony sprawdzić, czy
    została dostowowana do polskich realiów prawnych, czy do amerykańskich. Bo
    bardzo być może, że pewne zapisy, konieczne w USA, w Polsce mogą być
    absurdalne (albo nielegalne) - i na odwrót.

    k.

  • 7. Data: 2013-10-15 23:17:28
    Od: Netx <n...@g...pl>

    W dniu 2013-10-15 22:03, kashmiri pisze:
> [...]
    > Bo bardzo być może, że pewne zapisy, konieczne w USA, w Polsce mogą być
    > absurdalne (albo nielegalne) - i na odwrót

    Dzięki, zapoznaje się z tym co podlinkowałeś. Aplikacja jest po
    angielsku i sądząc po statystyce oglądalności filmiku z działaniem
    programu na Youtube, to zainteresowani są nim ludzie z różnych państw,
    głównie z USA,Niemiec,GB,Holandii,Polski. Na warunkch prawnych w USA się
    wogóle nie znam więc chyba napiszę po ludzku że nie biorę żadnej
    odpowiedzialności za skutki działania programu i że nie wolno nim
    handlować. Będzie to dostępne po naciśnięciu w programie przycisku
    "About", w języku angielskim.

  • 8. Data: 2013-10-16 00:10:23
    Od: Jasio <n...@o...pl>

    napisz w programie, że można go braść za darmo.

  • 9. Data: 2013-10-16 06:54:09
    Od: sqlwiel <"nick"@googlepoczta.com>

    W dniu 2013-10-15 21:47, qwerty pisze:
> [...]
    > Najlepiej napisać, że jest darmowa do domowego użytku, a także dla firm
    > (żeby jakaś firma nie miała przez to problemu).

    ... i dodać klauzulę o wyłączeniu odpowiedzialności i, że program jest
    "as is" i... - i właśnie po to wymyślono te gotowe licencje. A pytanie
    wątkotwórcy było, czy treść licencji jest chroniona prawem autorskim,
    czy może sobie zerżnąć. Ja nie wiem. Ale takie rady jw, to sobie można...

    --

    Dziękuję. Pozdrawiam. sqlwiel.

  • 10. Data: 2013-10-16 11:42:53
    Od: LeonKame <k...@l...com>

    W sumie to dla poldebili z USA cos by sie przydalo skrobnac. Napisz im
    tak "God is the Best and fuck the rest".