  • 1. Data: 2002-02-05 22:10:14
    Temat: wysokosc i celowosc mandatu
    Od: "Loziek" <l...@p...com>

    Witam was wszystkich

    na poczatku chcialem przeprosic ze wlasciwie z tak blachym problemem
    wyskakuje na pewnie tak powazna grupe, ale cala sytuacja mnie mocno
    zesloscila i chyba musze ja komus powiedziec

    ostatnio jadac alejami jerozolimskimi ( taka trasa miedzy Warszawa a
    Pruszkowem , podzielona pasem zieleni, po obu stronach po dwa pasy, z
    lagodnymi skretami, bez dziur ) trafilem na policjantow ktorzy wlepili mi
    mandat w wysokosci 300 zlotych, za 102 km/h przy obowiazujacej 60 siatce.
    Warunki pogodowe byly dobre, na drodze bylo prawie pusto, byl wieczor, mam
    18 lat, seat ktorym jechalem jest bardzo zadbany i calkowicie sprawny

    Uwazam ze nie stanowilem zadnego zagrozenia dla innych uczestnikow ruchu,
    ani dla siebie ( tak sadze ) a mimo to zostalem ukarany i to wysoka grzywna
    ktora nie jestem w stanie zaplacic. ( chodze do liceum nie pracuje )

    Czy moge probowac jakas sie odwolac od tej dezycji ( wedlug mnie
    niesprawiedliwej ), czy wogule mam jakies szanse ?

    A wlasciwie uwazam ze to nie jest sprawiedliwe, moja mama widzi jak jezdze i
    sama przyznala mi racje ze nie powoduje zagrozenia jadac pusta trasa
    wieczorem. Jednak zostalem ukarany i w moim miemaniu ( mama jest dla mnie
    autorytetem ) bardzo niesprawiedliwie. Osobiscie uwazam sie za dobrego
    czlowieka, charytatywnie pomagam juz 3 rok WOSP, w tym roku zrobilem dla
    nich ladna strone, co wymagalo duzo wysilku, i zrobilem to za darmo. A teraz
    co mam zrobic ... ukrasc cos aby miec kase na zaplacenie mandatu ?

    wiem ze ostatnie zdanie bylo jak marksistowskie wolanie ludu : "jak nie
    dostane chleba, to sam sobie go wezme" i niezbyt ambitne, ale pisze to na
    goraco po otrzymaniu mandatu

    czego sie spodziewac po tym liscie i mowiac wam o tym ? nie mam pojecia, ale
    zrobi mi sie troche lzej na sercu, po za tym mam nadzieje ze dowiem sie co o
    tym myslicie

    Pozdrawiam Loziek
    --
    If you make people think they think
    they will love you, but if you really

  • 2. Data: 2002-02-05 22:25:22
    Temat: Re: wysokosc i celowosc mandatu
    Od: Piotr <s...@b...pl>

    W dniu Tue, 5 Feb 2002 23:10:14 +0100, "Loziek" <l...@p...com>
    napisał:

> [...]
    >zrobi mi sie troche lzej na sercu, po za tym mam nadzieje ze dowiem sie co o

    Skoro mama jest autorytetem co do prawa, bezpieceństwa i innych to
    niech zapłaci za Ciebie i po problemie

  • 3. Data: 2002-02-05 22:26:33
    Od: Zdzisław <s...@b...pl>

  • 4. Data: 2002-02-06 07:03:34
    Od: "lublex" <l...@f...sprintnet.pl>

    NTG
    napisz na grupę pl.soc.psychole.pl

  • 5. Data: 2002-02-06 10:49:27
    Od: t...@w...pdi.net

    Loziek <l...@p...com> wrote:

    > A wlasciwie uwazam ze to nie jest sprawiedliwe, moja mama widzi jak jezdze i
    > sama przyznala mi racje ze nie powoduje zagrozenia jadac pusta trasa
    > wieczorem.

    Ale mandat zaplaciles za PRZEKROCZENIE PREDKOSCI. Jezeli uwazasz, ze mozesz
    sobie lekcewazyc zakaz i jedzic z dowolna wybrana przez siebie predkoscia bo
    Twoim zdaniem nie powodujesz zagrozenia to NIESPRAWIEDLIWOSCIA jest fakt, ze
    dostales prawo jazdy. Ale nie przejmuj sie tylko na przyszlosc pamietaj o
    jednym - przed policjantem udawaj niezorientowanego glupka o maksymalnie
    SKRUSZONYM wygladzie. To dziala :-)

    A ograniczenie predkosci jest tez dla tego kto nie z Twojej winy wbiegnie Ci
    przed maske. Zebys go nie zabil po prostu. Zapewne w wielu miejsach mozna by
    dopuscic wieksza predkosc maksymalna ale tylko wtedy gdyby wszyscy
    przestrzegali zakazu. Jak to zrobisz? Zamontujesz wszystkim tachografy? To
    jest realne (w postaci oplombowanego modulu elektronicznego - podobnie jak w
    kasach fiskalnych) ale kto sie na to zgodzi? :-)

    > Pozdrawiam Loziek

    Z powazaniem
    Tomasz Leszczynski
    (ĄĆĘŁŃÓŚŻŹąćęłńóśżź)

  • 6. Data: 2002-02-06 18:40:00
    Od: R...@r...pl (Renata Gołębiowska)

    On Tue, 5 Feb 2002 23:10:14 +0100, Loziek <l...@p...com> wrote:
> [...]
    >wyskakuje na pewnie tak powazna grupe, ale cala sytuacja mnie mocno
    >zesloscila i chyba musze ja komus powiedziec...

    Debil czy prowokator?

    Renata

  • 7. Data: 2002-02-06 19:38:47
    Od: A...@k...net.pl (Artur Golański)

    "Loziek" <l...@p...com> napisał:

    >mandat w wysokosci 300 zlotych, za 102 km/h przy obowiazujacej 60 siatce.
    Niezle, prawie 80% przekroczenia !

    >Uwazam ze nie stanowilem zadnego zagrozenia dla innych uczestnikow ruchu,
    No cóz na sedziego sie nie nadajesz, przynajmniej we wlasnej sprawie
    ;-)

    >czy wogule mam jakies szanse ?
    "W ogóle" nie masz.
    Potraktuja, to jako ostrzeżenie, bo następnego możesz nie przeżyć !
    (wczoraj wlasnie odbyl się pogrzeb 19-letniego kolegi mojej córki
    - przyszła cała jego klasa.... Gdybys tam był...)

    Artur Golański

  • 8. Data: 2002-02-06 20:44:42
    Od: "Marcus" <m...@p...com>

    Użytkownik Loziek <l...@p...com> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:3...@n...vogel.pl...
    > Witam was wszystkich
    >
    > na poczatku chcialem przeprosic ze wlasciwie z tak blachym problemem
    > wyskakuje na pewnie tak powazna grupe, ale cala sytuacja mnie mocno
    > zesloscila i chyba musze ja komus powiedziec

    Znam ten ból, sam to nieraz przerabiałem ;-)

    Jedyne co możesz zrobić, to odmówić przyjęcia mandatu i przyznać się w
    sądzie do winy. Jak dobrze zagadasz, powinni obniżyć haracz (ale uwaga: to
    nie działa w nieskończoność).

    Mnie też wkurza to, że jednym z wyjść jest poniżanie się przed policjantem,
    zwłaszcza gdy jedzie się jakimś lepszym autem (jacyś niedowartościowani są,
    czy co?). Osobiście tego nie stosuję.

    Być może dostanie mi się za to, co teraz powiem, ale jeśli lubisz szybko
    jeździć, zafunduj sobie antyradar. Ale nie jakieś tanie g... tylko coś
    solidnego, najlepiej z wyświetlaczem odległości od radaru. Trochę kosztuje,
    ale dobrze zamontowany potrafi się bardzo szybko zwrócić... ;-)

    Sorry za niepedagogiczne porady.

    Marcus

  • 9. Data: 2002-02-06 22:23:11
    Od: "Homus" <h...@p...onet.pl>

    Witajcie

> [...]
    | ukarany i to wysoka grzywna
    | ktora nie jestem w stanie zaplacic. ( chodze do liceum nie pracuje )
    Tylko mi nie mow ze sobie sam kupiles seata - stac Cie na takie auto stac
    Cie na 300 a tak na marginesie to mnie jasny szag trafia jak taka mlda osoba
    zapieprza ponad 100 czlowieku tobie to balbym sie dac rower zebys komus
    krzywdy nie zrobil. A sobie wyobraz jak by Ci dziecko wyskoczylo i bys
    zrobil....
    Niestety nic - przy takiej przedkosci..... pomysl i zastanowow sie zanim
    znowu siadzesz do auta. A tak na marginiesie to ja Ci zle nie zycze ale jak
    nie bedzesz uwazal na to jak jezdzisz to mam cicha nadzieje ze kiedys Ci
    prawojazdy zabiora - oby.......

    | Czy moge probowac jakas sie odwolac od tej dezycji ( wedlug mnie
    | niesprawiedliwej ), czy wogule mam jakies szanse ?
    "no coments"

    |Osobiscie uwazam sie za dobrego, czlowieka, charytatywnie pomagam juz 3 rok
    |WOSP, w tym roku zrobilem dla nich ladna strone, co wymagalo duzo wysilku,
    i |zrobilem to za darmo.
    Orkiestra czesto zbiera na ofiary wypadkow spowodowanych przez takich i co
    Ty na to pomysl zanim wsiadzesz nastepnm razem.....

    Homus
    +------------------------------+
    | Zadna Kobieta nie da Ci tego |
    | co moga dac Ci klocki LEGO |
    +------------------------------+
    GG#321937
    Przy odpowiadaniu wytnij _NO_SPAM_
    z adresu.

  • 10. Data: 2002-02-07 02:12:41
    Od: a...@p...pl (ARNOLD)

[...]

    Sprobuj powalczyc z sadami, jestes mlody, duzo energi a malo wiedzy o
    rzeczywistosci prawa w RP,,,
    Jak juz zaczna ci rosnac siwe wlosy w wieku 20 lat sam dojdziesz do wniosku
    ze muru glowa nie przebijesz.
    Wladzy naszej nie interesi ze jestes dobrym czlekiem, dla niej taki czlek to
    wrog, nie wiesz ze bandytyzm, wykroczenia, zlodziejstwa napedzaja kase
    rzadowa? Twoja mama tez zmieni zdanie o twojej nienagannej jezdzie jak do
    jej domu zapuka pan komornik z policjantami jako swiadkami. Bedzie plakac i
    placic a ty w przyszlosci albo bedziesz jezdzil 60km/h w terenie zabudowanym
    albo zostaniesz przy swoich 100km/h i tym sie przyczynisz do zwiekszania
    pensji urzednikow.

    Arnold