  • 1. Data: 2007-02-14 11:42:54
    Temat: wyrzucenie na bruk, eksmisja na bruk
    Od: Marcin W <w...@b...smieci.gazeta.pl>

    Przewertowałem na szybko archiwum jednak nie znalazłem nic podobnego.
    W skrócie.

    Rodzice wraz z bezrobotnym bratem mieszkają w budynku dawniej zakładowym
    a następnie sprzedanym prywatnemu właścicielowi. Teren bardzo atrakcyjny
    bo durzy i położony w centrum Łodzi. Mieszka tam również kilka rodzin
    wszystkie opłacają regularnie czynsz. Właściciel znalazł kupca na teren
    i nakazał natychmiastową wyprowadzkę. Zaczęła sie batalia o mieszkania
    zastępcze jednak wszystkie jakie proponował były nieakceptowalne (albo
    do generalnego remontu, albo z czynszem oscylującym 10 zł/m^2 w starym
    budownictwie, albo koszmarnie małe 20-25m^2) Po pewnym czasie i kolejnej
    wizycie inspekcji budowlanej okazało się że budynek nie nadaje sie do
    zamieszkania (miesiąc wcześniej w/g inspekcji były tylko drobne
    usterki). Rodzice wraz z innymi lokatorami posesji rozpoczęli starania
    o lokale od miasta. Wszystko jest na dobrej drodze żeby takowe uzyskać
    jednak właściciel zapowiedział że w przyszłym tygodniu zjawi sie i
    eksmituje wszystkich na bruk.
    Dodam że wszyscy są zameldowani, czynsz jest regularnie płacony i nie ma
    żadnego sądowego nakazu eksmisji.
    Czy ma do tego prawo? Co można zrobić jeżeli zjawi się asyście
    "dresiarzy bez szyj" czy też policji?

    pozdrawiam
    Marcin

  • 2. Data: 2007-02-14 12:24:38
    Temat: Re: wyrzucenie na bruk, eksmisja na bruk
    Od: "Marcin Krzemiński" <radca@BEZ_TEGOradca.krakow.pl>

    > Czy ma do tego prawo? Co można zrobić jeżeli zjawi > się asyście
    > "dresiarzy bez szyj" czy też policji?

    Tylko komornik. Inaczej wzywać policję.

    Marcin.

    --
    www.radca.krakow.pl

  • 3. Data: 2007-02-14 12:55:08
    Od: "szerszen" <s...@t...pl>

    Użytkownik "Marcin Krzemiński" <radca@BEZ_TEGOradca.krakow.pl> napisał w
    wiadomości news:9407f$45d2ff86$594f142c$30124@news.chello.pl...

    > Tylko komornik. Inaczej wzywać policję.

    nawet komornik teraz nie ma prawa wywalic nikogo na bruk

  • 4. Data: 2007-02-14 13:51:43
    Od: Herbi <z...@o...pl>

    Dnia 14 lut o godzinie 12:42, na pl.soc.prawo, Marcin W napisał(a):

    > Po pewnym czasie i kolejnej wizycie inspekcji budowlanej okazało się że
    > budynek nie nadaje sie do zamieszkania (miesiąc wcześniej w/g inspekcji
    > były tylko drobne usterki).

    Spróbować zainteresować jakąś "Uwagę", "Interwencję", "Sprawę dla
    reportera".

    --
    Herbi
    14-02-2007 14:51:41

  • 5. Data: 2007-02-14 19:09:35
    Od: gerlach <g...@l...com>

    Nie sądzę aby doszło tu do eksmisji na bruk, ponieważ macie zapewnione
    lokale zastępcze.

  • 6. Data: 2007-02-14 20:07:20
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Marcin W wrote:

> [...]
    > o lokale od miasta. Wszystko jest na dobrej drodze żeby takowe uzyskać
    > jednak właściciel zapowiedział że w przyszłym tygodniu zjawi sie i

    Właściciel nic nie może. Jakby próbował z jakimiś bucami wejść na siłę -
    wzywać policję albo strzelać ;->

    Do przeprowadzenia eksmisji ma prawo tylko i wyłącznie komornik z
    właściwym tytułem wykonawczym (wyrok sądowy).

  • 7. Data: 2007-02-15 14:20:44
    Od: "trabancik" <t...@g...pl>

    a może w końcu powinno być prawo które zapewnia ochronę własności i zapewni
    właścicielowi prawo do rozporządzania swoim mieniem w pełnym zakresie ...

  • 8. Data: 2007-02-15 15:58:47
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    trabancik wrote:

    > a może w końcu powinno być prawo które zapewnia ochronę własności i
    > zapewni właścicielowi prawo do rozporządzania swoim mieniem w pełnym
    > zakresie ...

    Ono istnieje od dawna. Ale istnieje też ochrona osiadania.

    Nie ma tak, że własność prywatna jest eksterytorialna - i bardzo dobrze.