  • 1. Data: 2007-02-14 10:38:16
    Temat: Wielki Brat patrzy
    Od: "m" <l...@w...pl>

    Witam
    Czy pracodawca może bez mojej wiedzy podgladać to co robie w sieci ?

  • 2. Data: 2007-02-14 10:48:31
    Temat: Re: Wielki Brat patrzy
    Od: ps <p...@g...pl>

    m napisał(a):
    > Witam
    > Czy pracodawca może bez mojej wiedzy podgladać to co robie w sieci ?

    Może.

  • 3. Data: 2007-02-14 10:51:17
    Od: "m" <l...@w...pl>

    Użytkownik "ps" <p...@g...pl> napisał w wiadomości

    > Może.

    A nie jest to podglądanie. I skoro może to na jakiej podstawie ? Bo juz
    podglądanie przez ukryte kamery to juz chyba bez mojej wiedzy nie może.

  • 4. Data: 2007-02-14 11:03:01
    Od: ps <p...@g...pl>

    m napisał(a):
    > Użytkownik "ps" <p...@g...pl> napisał w wiadomości
    >
    > A nie jest to podglądanie. I skoro może to na jakiej podstawie ? Bo juz
    > podglądanie przez ukryte kamery to juz chyba bez mojej wiedzy nie może.

    Czy gdzieś tu było jakieś słowo o kamerach?
    Podstawa ? Kontrola pracy danego pracownika :)

  • 5. Data: 2007-02-14 11:18:31
    Od: "Henry (k)" <moj_adres_to_henrykg@na_serwerze_gazeta.pl>

    Dnia Wed, 14 Feb 2007 11:38:16 +0100, m napisał(a):

    > Czy pracodawca może bez mojej wiedzy podgladać to co robie w sieci ?

    Może i powinien. W ramach monitorowania tego jak wykorzystujesz
    jego własność i czy nie wyciekają tam tajemnice służbowe.
    To nie podglądanie tylko obserwowanie. Zresztą jeśli w firmie
    jest polityka bezpieczeństwa, to jest to czasami nawet jego
    obowiązkiem - żeby chronić informacje poufne.

    Pozdrawiam,
    Henry

  • 6. Data: 2007-02-14 11:52:49
    Od: scream <n...@p...pl>

    Dnia Wed, 14 Feb 2007 11:51:17 +0100, m napisał(a):

    > A nie jest to podglądanie. I skoro może to na jakiej podstawie ?

    Prawo z reguły określa to czego nie można, a nie to co można.

    --
    best regards,
    scream (at)w.pl

  • 7. Data: 2007-02-14 12:15:16
    Od: "GrzegorzG" <grzegorzeg1@_usunto_tlen.pl>

    "Henry (k)" <moj_adres_to_henrykg@na_serwerze_gazeta.pl> wrote in message

> [...]
    > jest polityka bezpieczeństwa, to jest to czasami nawet jego
    > obowiązkiem - żeby chronić informacje poufne.

    i to, czy sie ktos nie opieprza siedząc na gg albo piszac na grupach
    dyskusyjnych :D

  • 8. Data: 2007-02-14 12:19:35
    Od: "-=\\\\Piotter//=-" <piotr_k_@precz_z_mielonka.poczta.onet.pl>

    On Wed, 14 Feb 2007 11:38:16 +0100, "m" <l...@w...pl> wrote:

    >Witam
    >Czy pracodawca może bez mojej wiedzy podgladać to co robie w sieci ?

    Jego siec i moze w niej robic co zechce. Prywatne maile przychodzace
    na skrzynki firmowe tez nie calkiem sa prywatne ;). Inna kwestia jest
    jezeli laczysz sie z firmowej sieci na prywatne konto pocztowe np. na
    onecie. Tu jest pole do dyskusji o zakresie prywatnisci w firmie.

    Z reguly pracodawca sam nie podglada sieci, bo ma od tego
    administratora (-ów) sieci, a do obowiazkow tej profesji nalezy
    monitorowanie jej funkcjonowania i np. logowanie polaczen uzytkownikow
    na strony www. Na przyklad u nas uzytkownicy przegladaja strony www za
    posrednictwem serwera proxy, ktorego szczegolowe logi sa analizowane
    osobnym programem i w postaci czytelnej dla czlowieka dostepne w razie
    potrzeby dla kierownictwa. Mozna z tego logu dowiedziec sie dany
    uzytkownik wchodzil na dana strone o pewnej godzinie i w ramach tej
    sesji ile danych zostalo sciagniete. Nic sie nie ukryje ;)