  • 1. Data: 2002-08-20 20:10:34
    Temat: wyrok a skladki ZUS - Pilne! Dlugie i ciekawe
    Od: Daniel <d...@h...pl>

    No wiec tak:

    Sad zasadzil aby pracodawca zaplacil na rzecz pracownika ekwiwalent za
    niewykorzystany urlop. Oczywiscie zasadzone swiadczenie jest kwota brutto
    co zostalo jednozanacznie rozstrzygniete w uchwale SN z 7.08.2001 , III
    ZP 13/01 OSNAP 2002/2 poz 35 (jezeli ktos dysponuje uzasadnieniem do tej
    uchwaly to bardzo prosze na priva). Nie ma watpliwosci, ze z ekwiwalentu
    naley odprowadzic skladki ZUS i zaliczke na podatek dochodowy. Tyle ze
    nie wiem wlasciwie kto ma to zrobic, czy dluznik - przed spelnieniem
    zasadzonego swiaddczenia , czy wierzyciel po jego otrzymaniu?

    Sprawa ma sie tak, ze pracodawca odprowadzil zaliczki od zasadzonej kwoty
    a nastepnie spelnil zasadzone swiadczenie (pomniejszone oczywiscie o
    odprowadzone kwoty). Takie stanowisko reprezentuje ZUS. Ale wierzyciel
    wsczal post. egzek w celu wyegzekfowania potraconej kwoty. Komornik
    zwiazany tytulem wykonawczym i wnioskiem wierzyciela musi wyegzekwowac
    calosc objeta tytulem. Dluznik zlozyl wniosek na podst 822 kpc o
    wstrzymanie sie komornika z dokonaniem czynnosci , przedstawiajac dowod
    odprowadzenia skladek, komornik wezwal wierzyciela do oswadczenia sie w
    sprawie ale ten zazadal dalszego prowadzenia egzek.

    Oprocz powodztwa o pozbawienie wykonalnosci tytulu nic nie przychodzi mi
    do glowy. Co o tym sadzicie? Czy potracenie dokonane przez bylego
    pracodawce jest uzasadnione. Niewiele wiem o przepisach Zusowych i
    podatkowych :-(

    --
    Pozdrawiam,
    Daniel