  • 1. Data: 2002-08-20 19:03:00
    Temat: poprawienie świadectwa pracy, zaległe wynagrodznie
    Od: "@ttack" <t...@h...pl>

    Czy może mi ktoś pomóc: w jakim terminie od złożenia (wysłania) do
    pracodawcy wniosku o poprawienie błędnego świadectwa pracy i żądania wypłaty
    wynagrodznia wraz z ekwiwalentem za niewykorzystany urlop, pracodawca ma
    obowiązek wydać nowe świadecwo pracy (poprawione) i wypłacić należne
    pieniądze?

    @ttack

  • 2. Data: 2002-08-20 20:20:58
    Od: "Sandra" <d...@w...pl>

    Użytkownik @ttack <t...@h...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:aju3oa$5l9$...@n...tpi.pl...
> [...]
    > wynagrodznia wraz z ekwiwalentem za niewykorzystany urlop, pracodawca ma
    > obowiązek wydać nowe świadecwo pracy (poprawione) i wypłacić należne

    Pracodawca jest zobowiązany do wydania sprostowanego świadectwa pracy w
    terminie 7 dni...jesli natomiast negatywnie sie do wniosku o sprostowowanie
    ustosunkuje również w terminie 7 dni ma obowiązek o tym powiadomić
    pracownika i pouczyć go o przysługującym mu prawie odwołania sie do sądu
    pracy.
    Pracownik ma 7 dni od otrzymania negatywnej odpowiedzi możliwość zwrócenia
    sie o takie sprostowanie do sądu pracy (art. 97 § 21 k.p.).
    Gdy pracownik nie wniesie w określonym terminie odwołania do sądu pracy
    z przyczyn od niego niezależnych) , sąd na jwniosek zainteresowanego może
    uwzglednić wniosek i postanowić o przywróceniu uchybionego terminu. Taki
    wniosek o przywrócenie uchybionego terminu wnosi sie w ciągu 7 dni od dnia
    ustania przyczyny uchybienia terminu. We treści wniosku powinno sie
    uprawdopodobnić okoliczności uzasadniające przywrócenie terminu (art. 265
    k.p.).
    Jesli sąd pracy uwzgledni powództwo o sprostowanie świadectwa pracy
    pracodawca jest obowiązany wydać pracownikowi nowe świadectwo pracy, nie
    później jednak niż w ciągu 3 dni od dnia uprawomocnienia się orzeczenia sądu
    w tej sprawie (§ 5 ust. 2 rozporządzenia w sprawie szczegółowej treści
    świadectwa pracy oraz sposobu i trybu jego wydawania i prostowania).

    Takie nieterminowe wydanie świadectwa pracy lub jego nieterminowe
    sprostowanie jest podst. do roszczeń odszkodowawczych gdy pracownik udowodni
    pracodawcy,że poniósł szkody i straty z niewydaniem w terminie w/w dokumentu
    a przez to np. stracił możliwości nowego zatrudnienia.

    Sandra

  • 3. Data: 2002-08-21 07:20:18
    Od: "@ttack" <t...@h...pl>

    oki, dzięki za info :)