  • 1. Data: 2002-08-20 21:05:35
    Temat: straż miejska, grrrrrrrrrrrrrrrr.........
    Od: v...@p...onet.pl

    Za wjechanie na obszar miasta o ograniczonym ruchu (Starówka w Gdańsku, opłata
    za wjazd, karnet do kupienia na komisariacie lub od funkcjonariusza)
    straż miejska (grrrrrrrrr) wlepiła koledze mandat w wysokości 200zł + 5 punktów
    karnych.
    Czy Waszym zdaniem to normalna kara, czy może przesadzili ? Dodam, że odrzucili
    naszą prośbę o sprzedanie karnetu na wjazd - od razu mandat.
    Gdzie w kodeksie drogowym szukać potwierdzenia wysokości takiego mandatu, i
    czy można się od niego odwołać ?
    z góry dzięki za pomoc.

  • 2. Data: 2002-08-21 05:26:11
    Temat: Re: straż miejska, grrrrrrrrrrrrrrrr.........
    Od: "artpen" <g...@a...prv.pl>

    > czy można się od niego odwołać ?

    Zawsze można nie zgodzić się na przyjęcie mandatu, wtedy będzie kolegium
    (taki mini sądzik i raczej normalni ludzie). Z doświadczenia znajomych wiem
    że kary o ile są to nie aż tak wysokie więc niewiele się ryzykuje.
    Tylko nie wiem czy nie za późno, trzeba było odrazu koledze powiedzieć że
    odmawia przyjęcia mandatu i prosi o kolegium :)

    --
    pozdrawiam
    Artur

  • 3. Data: 2002-08-21 06:30:24
    Od: "sebasto" <i...@z...pl>

> [...]
    > Tylko nie wiem czy nie za późno, trzeba było odrazu koledze powiedzieć że
    > odmawia przyjęcia mandatu i prosi o kolegium :)

    Kolegia to juz historia ...

    Sebasto

  • 4. Data: 2002-08-21 06:32:44
    Od: v...@p...onet.pl

> [...]
    > Tylko nie wiem czy nie za późno, trzeba było odrazu koledze powiedzieć że
    > odmawia przyjęcia mandatu i prosi o kolegium :)

    dziękuję , ale to chyba nieaktualne ; kolegiów już chyba dawno niet ?

  • 5. Data: 2002-08-21 07:01:19
    Od: "artpen" <g...@a...prv.pl>

    > Kolegia to juz historia ...

    To co teraz zamiast mandatu?

    Artur

  • 6. Data: 2002-08-21 07:33:50
    Od: "Malchem" <m...@m...com.pl>

    Użytkownik "artpen" <g...@a...prv.pl> napisał w wiadomości

    > To co teraz zamiast mandatu?

    Sąda

  • 7. Data: 2002-08-21 10:46:22
    Od: "Castrol" <j...@p...onet.pl.wywalto>

    Użytkownik <v...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > dziękuję , ale to chyba nieaktualne ; kolegiów już chyba dawno niet ?

    Faktycznie, nie ma juz kolegiow, ale ich zadania przejely Sady Grodzkie i
    teraz tam sa kierowane takie sprawy.

    I rzeczywiscie warto odmawiac przyjecia mandatu w takim wypadku. Wtedy
    sprawa trafia do Sadu Grodzkiego. Zanim dojdzie do rozprawy mija ladnych
    pare chwil.
    Na rozprawie straznik miejski czy policjant juz praktycznie nie pamieta
    zaistnoialej sytuacji i np zapytany o kolor samochodu po prostu nie umie
    odpowiedziec i czesto konczy sie tak ze sprawa jest umarzana.

    Pozdrawiam
    Jacek

  • 8. Data: 2002-08-21 11:21:28
    Od: "Leszek" <l...@p...fm>

    Użytkownik "Castrol" <j...@p...onet.pl.wywalto> napisał w wiadomości

    > Na rozprawie straznik miejski czy policjant juz praktycznie nie pamieta
    > zaistnoialej sytuacji i np zapytany o kolor samochodu po prostu nie umie
    > odpowiedziec i czesto konczy sie tak ze sprawa jest umarzana.

    A po co ma pamiętać jeśli fakt wjazdu bez opłaty jest oczywisty.A za
    zawracane głowy sądowi można oberwać-2*więcej niż proponowany mandat.Mówię
    oczywiście o sprawie jednoznacznej a nie sytuacji kiedy wina jest sporna.

    Leszek

  • 9. Data: 2002-08-21 16:05:14
    Od: "Castrol" <j...@p...onet.pl.wywalto>

    > A po co ma pamiętać jeśli fakt wjazdu bez opłaty jest oczywisty.A za
    > zawracane głowy sądowi można oberwać-2*więcej niż proponowany mandat.Mówię
    > oczywiście o sprawie jednoznacznej a nie sytuacji kiedy wina jest sporna.

    Tu akurat sprawa jest oczywista.
    Moj opis tyczy sie wlasnie sytuacji spornej, np kiedy zatrzyma nas policja
    za jakies wykroczenie i my sie z nimi niezgadzamy
    .