  • 1. Data: 2006-03-31 08:53:20
    Temat: wyrejestrowanie pojazdu
    Od: "Pawel" <p...@p...onet.pl>

    Witam
    Mam tako oto sytuacje:
    Posiadam samochód osobowy. Jest on mocno skorodowny i ogolnie zdezelowany.
    Jednak jest w nim sporo elementow które był stosunkowoniedawno wymionione i
    ktore mozna by dobrze sprzedac.
    Dlatego chciałem sobie zostawić auto " na części" Jednak aby je wyrejestrować
    musze okazać papier ze złomowania. A płacić za niego OC itd nie wchodzi w gre.
    Czy jest możliwosc aby mógł sobie zostawic auto w garażu jako trup na czesci ? i
    nie ponosić żadnych opłat ?

  • 2. Data: 2006-03-31 08:56:46
    Temat: Re: wyrejestrowanie pojazdu
    Od: "B L" <m...@...mail.pl>

    > Czy jest możliwosc aby mógł sobie zostawic auto w garażu jako trup na
    > czesci ? i nie ponosić żadnych opłat ?

    jedynie dogadać się ze szrotem że wystawią zaświadczenie bez pojazdu
    ... kiedyś słyszałem o innych mniej zgodnych z prawem metodach.... ale nie
    polecam :))

  • 3. Data: 2006-03-31 12:18:36
    Od: "ra9om1ak" <r...@o...pl>

    Użytkownik "Pawel" <p...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > nie wchodzi w gre. Czy jest możliwosc aby mógł sobie zostawic auto w
    > garażu jako trup na czesci ? i nie ponosić żadnych opłat ?

    Witam, postaram sie troche pomoc.

    Znajdz najblizsza stacje demontazu i dogadaj sie co do ceny. Wazne jest
    nadwozie, bo jest cechowane, reszte mozesz wczesniej sobie wymontowac. Z
    tym, ze stacja demontazu moze policzyc az do 10 zl za brak 1 kg masy wlasnej
    pojazdu, ale wiem, ze kazda robi inaczej i jest to kwestia uzgodnienia - czy
    sam zatargasz pojazd, ile w nim brakuje etc. - czasem wychodza grosze. Z
    dokumentem stwierdzajacym demontaz pojazdu, dowodem rej. (uniewaznionym
    przez obciecnie rogu przez SD, plus ewentualnie karta pojazdu, jak byla
    wydana) i tablicami (SD robi w nich 3 dziurki) idziesz do WK, piszesz
    wniosek o wyrejestrowanie pojazdu, placisz ok. 6,50 zl w znakach oplaty
    skarbowej i dostajesz decyzje o wyrejestrowaniu. Z tym do firmy
    ubezpieczeniowej i tyle. Czesci masz, a auto nie wisi na Ciebie.
    Druga mozliwosc, to zaplacenie podatku na rzecz gminy - w przypadku sam.
    osobowych jest to troche ponad 700 zl, wiec nie oplaca sie. Z tym kwitkiem i
    zaswiadczeniem z gminy, ze oplaciles w/w podatek w zwiazku z utrzymaniem
    czystosci w gminach rowniez do WK i ta sama historia.
    Trzecia mozliwosc, to sprzedaz auta za granice i zgloszenie sprzedazy - co
    rodzi dziwne historie, jak sprzedaz auta Rumunowi, Cyganowi etc., zas
    czwarta to wyrejestrowanie pojazdu za granica. Tutaj tez przepisy sa
    nieostre i niestety zdarza sie, ze kwit z niemieckiego niby-szrotu jest
    pisany u wujka Ryska na drukarce w garazu. Co bardziej bezczelni pisza go po
    polsku, zeby uniknac kosztow tlumaczenia dokumentu.
    Wszystko jednak da sie sprawdzic, wiec zalecam powazne podejscie do sprawy.

    Pozdrawiam.

    --
    .: ra9om1ak :.
    radomiak[MALPA]o2.pl

  • 4. Data: 2006-03-31 17:09:44
    Od: "Jotte" <t...@w...pl>

    W wiadomości news:e0iqsg$41a$1@inews.gazeta.pl B L <m...@...mail.pl>
    pisze:

> [...]

    Wymontować, co potrzebne, skorupę zezłomować.

    Jotte