  • 1. Data: 2006-03-31 09:08:14
    Temat: Zaleglosc podatkowa i wspolwlasnosc
    Od: "MiSSieK" <m...@m...mm>

    Witam,

    szukam odpowiedzi na pytanie, ale pierw wyjasnie o co chodzi. W zwiazku z
    wydana decyzja Urzedu Skarbowego mam zaleglosc podatkowa w kwocie ok. 1.000
    zł. Niestety nie mam srodkow, zeby tą zaleglosc splacic. Nie pracuje, jestem
    na utrzymaniu rodzicow. W zwiazku z tym moge sie spodziewac wizyty komornika
    i tu jest maly problem. Bo jedyna rzecza jaka posiadam, a raczej
    wspolposiadam jest Fiat 126p z 1993 r. Oficjalnie to tak wyglada, ale tak na
    prawde ja widnieje w dowodzie rejestracyjnym tylko po to, zeby miec znizki
    na OC, a ten samochod nie jest moj nawet w polowie.
    W zwiazku z tym mam pytania:
    1. Czy moge oddac polowe w darowiznie, ewentualnie sprzedac za przyslowiowa
    zlotowke?
    2. Czy komornik zajmie takiego przezartego rdza rupiecia, a jesli tak to jak
    sie odbywa procedura, gdy wlascielem jest jeszcze druga osoba, ktora nie ma
    zadnych zaleglosci ?

    Za pomoc z góry dziekuje.
    Pozdrawiam

  • 2. Data: 2006-04-02 15:10:35
    Temat: Re: Zaleglosc podatkowa i wspolwlasnosc
    Od: "vati" <v...@p...onet.pl>

> [...]
    jak
    > sie odbywa procedura, gdy wlascielem jest jeszcze druga osoba, ktora nie

    Pytanie jeszcze z kim współposiadasz tego Fiata?? To dość istotne. Z
    darowizna kiepsko, jeśli zapadła już decyzja. Ale kolejna zła wiadomość to
    to, że US najprawdopodobniej wyda decyzje o odpowiedzialności osoby trzeciej
    za Twoja zaległość. Za osobę trzecia wg Ordynacji Podatkowej mogą być
    uznani: rodzice, małżonek, dzieci, osoba pozostająca w faktycznym pożyciu
    itd. Jeżeli egzekucja z Twojego majątku okaże sie bezskuteczna - oni będą
    odpowiadać solidarnie z Toba. Możesz spróbować wystąpić do US o umorzenie
    zaległości podatkowej, odroczenie lub rozłożenie na raty - jeśli uzasadnisz
    to "ważnym interesem podatnika"
    Powodzenia

  • 3. Data: 2006-04-03 06:04:25
    Od: "MiSSieK" <m...@m...mm>

> [...]
    > odpowiadać solidarnie z Toba. Możesz spróbować wystąpić do US o umorzenie
    > zaległości podatkowej, odroczenie lub rozłożenie na raty - jeśli

    drugim wspolwlasciciele, jest moj ojciec

    wystapilem juz o umorzenie - niestety odmowa

    a zaciekawil mnie temat odroczenia splaty
    bo zobowiazanie podatkowe ulega przedawnieniu po 5 latach, a czy takie
    odroczenie jest juz wliczone w to 5 lat, czy ulega przedawnieniu po 5 latach
    + to odroczenie
    o jaki okres odroczenia jest realnie sie ubiegac: rok, 2 lata 5 lat?

  • 4. Data: 2006-04-03 07:12:13
    Od: "vati" <v...@p...onet.pl>

    > drugim wspolwlasciciele, jest moj ojciec

    No to możesz stracić samochód jeśli skarbówka wyda decyzje o
> [...]
    latach
    > + to odroczenie
    > o jaki okres odroczenia jest realnie sie ubiegac: rok, 2 lata 5 lat?

    Odroczenie terminu spłaty zawiesza bieg przedawnienia - czyli dopiero jak
    minie ten termin to leci 5 lat. Nie wiem jakie terminy są najchętniej
    przyznawane. Wiem jedno - działaj szybko bo odsetki od zaległości wynoszą
    200% stopy NBP ://