  • 1. Data: 2006-03-31 07:44:22
    Temat: Aneks do umowy na czas nieokreslony
    Od: w...@w...pl

    Witam,prosze o porade.Pracowalem od 7 lat na 1/4etatu,a od 01/11/05
    przeszlem na 3/4 etatu z pensja ok 900zl.Wlasnie dowiedzialem sie
    ,ze pracodawca nie zglosil tej zmiany w urzedach i nadal oplaca
    mnie na 1/4etatu,nie otrzymalem tez zadnego potwierdzenia o zmianie
    warunkow pracy,itd.Na dzien dzisiejszy pracodawca przedlozyl mi do
    podpisu aneks ,który zmienia moje ; obowiazki ,czas pracy na 1/4 i
    pensje 170zl.
    Pytanie czy mam czas na odpowiedz polowe okresu wypowiedzenia tzn.
    1,5miesiaca?
    Czy moge sie domagac wyrównania moich skladek za okres tych
    4miesiecy?

  • 2. Data: 2006-03-31 11:54:53
    Temat: Re: Aneks do umowy na czas nieokreslony
    Od: "Jotte" <t...@W...pl>

    W wiadomości news:1143791062.270725.216640@u72g2000cwu.googlegrou
    ps.com
    w...@w...pl <w...@w...pl> pisze:

> [...]
    > ,ze pracodawca nie zglosil tej zmiany w urzedach i nadal oplaca
    > mnie na 1/4etatu,nie otrzymalem tez zadnego potwierdzenia o zmianie
    Czyli on Ci kasę za dodatkowe 1/2 etatu daje z ręki do ręki? Nie ma żadnych
    dokumentów?

    > Na dzien dzisiejszy pracodawca przedlozyl mi do
    > podpisu aneks ,który zmienia moje ; obowiazki ,czas pracy na 1/4 i
    > pensje 170zl.
    Jeśli brak jakichkolwiek dokumentów potwierdzających zmianę z 01.11.2005, to
    co ten aneks właściwie zmienia?

    > Pytanie czy mam czas na odpowiedz polowe okresu wypowiedzenia tzn.
    > 1,5miesiaca?
    Aneks zmieniający warunki pracy i/lub płacy jest de facto wypowiedzeniem
    zmieniającycm (niezależnie jaki nagłówek mu nadano). Więc - tak.

    > Czy moge sie domagac wyrównania moich skladek za okres tych
    > 4miesiecy?
    Czy możesz udowodnić, że były należne?

    Jotte

  • 3. Data: 2006-03-31 13:51:12
    Od: w...@w...pl

    Jotte napisał(a):
> [...]

    > Czy możesz udowodnić, że były należne?
    >
    >Mysle,że niema problemu ,firma usługowa i wielu ludzi moze to potwierdzić,jak też
    mam grafiki i oświadczenie pisemne szefa co ma robić ,kiedy i za ile..

  • 4. Data: 2006-03-31 14:11:46
    Od: w...@w...pl

    Placone mialem co dzien na reke ,bez zadnej listy placy-aneks
    zmiena stanowisko(warunki pracy)tzn,najgorsze prace pozadkowe.

    Najwyrazniej chce sie mnie pozbyc bo daje mi w alternatywie bym sam
    napisal wypowiedzenie za porozmieniem jak mi sie nie podoba.Chodzi mi
    czy moge si edomagac uregulowania skladek ZUS i ,przepracowania jeszce
    trzech miesiecy na takich warunkach jakie w rzeczywistosci byly od
    Grudnia tzn,3/4 i 900zl

  • 5. Data: 2006-03-31 14:14:17
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    w...@w...pl wrote:

    > Chodzi mi
    > czy moge si edomagac uregulowania skladek ZUS i ,przepracowania jeszce
    > trzech miesiecy na takich warunkach jakie w rzeczywistosci byly od
    > Grudnia tzn,3/4 i 900zl

    Domagać się możesz. Problemem jest, co będziesz potrafił udowodnić
    przed sądem.

  • 6. Data: 2006-03-31 15:06:41
    Od: "Zbynek Ltd." <s...@p...onet.pl>

    Witam

    w...@w...pl napisał(a) :
> [...]
    > czy moge si edomagac uregulowania skladek ZUS i ,przepracowania jeszce
    > trzech miesiecy na takich warunkach jakie w rzeczywistosci byly od

    Niepłacenie składek na ZUS jest przestępstwem ściganym z urzędu.
    Art.219 Kodeksu Karnego: kto niezgłasza pracownika do
    ubezpieczenia, _nawet_za_jego_zgodą_, podlega karze... (to cytat
    z pamięci).
    Bylebyś był to w stanie udowodnić. To jest największy problem.
    Nie licz na kolegów z pracy. Oni tam chcą jeszcze pracować.

    Zbyszek
    PGP key: 0xBA6D33B6
    Reklama: Internet Explorer służy do przeglądania zawartości
    Internetu z Twojego komputera i vice-versa.

  • 7. Data: 2006-03-31 15:37:00
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

    Świat wstrzymał oddech bo osoba znana jako *Jotte* wypowiedziała te
    słowa:

    > Aneks zmieniający warunki pracy i/lub płacy jest de facto
    > wypowiedzeniem zmieniającycm (niezależnie jaki nagłówek mu nadano).
    > Więc - tak.

    Tylko w przypadku takiego pouczenia. Jeśli pismo pracodawcy nie zawiera
    stosownego pouczenia - masz na to 3 miesiące.

    --
    pozdrawiam, Olgierd
    JID: o...@j...org

  • 8. Data: 2006-03-31 16:04:33
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

    Świat wstrzymał oddech bo osoba znana jako *Jotte* wypowiedziała te
    słowa:

    > Rzuć uzasadnienie (podejrzewam, że chodzi o wprowadzenie w błąd). W
    > całym KP w ogóle nie występuje termin "aneks". Jeśli dobrze pamiętam,
    > to aneks w przypadku UoP winien mieć forme klauzuli uzupełniającej,
    > czy jakoś tak. A w tym przypadku to ewidentna zmiana warunków pracy.
    > Oczywiście wolałbym abyś miał rację, bo to z korzyścią dla pracownika.

    Oczywiście, w tej sytuacji przyjmuje się, że aneks jest po prostu
    wypowiedzeniem zmieniającym. Tu zaś przyjmuje się, że pracownika nie
    dotyczą przepisy o czasie wyrażenia zgody jeśli nie był pouczony o tym
    prawie.

    --
    pozdrawiam, Olgierd
    JID: o...@j...org

  • 9. Data: 2006-03-31 16:05:29
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

    Świat wstrzymał oddech bo osoba znana jako *Jotte* wypowiedziała te
    słowa:

    > Czyli jest to wypowiedzenie zmieniające tę faktycznie istniejącą umowę
    > o pracę. Nie widzę, niestety, naruszenia prawa.

    No akurat zmiana taka podlega ew. ocenie sądu - jej zasadność itd.

    --
    pozdrawiam, Olgierd
    JID: o...@j...org

  • 10. Data: 2006-03-31 16:23:34
    Od: "Jotte" <t...@w...pl>

    Użytkownik <w...@w...pl> napisał w wiadomości
    s.com...

    > Placone mialem co dzien na reke ,bez zadnej listy placy
    Kiepsko widzę stronę dowodową. Chyba, że te papierki są naprawdę
    jednoznaczne (to, że miałeś coś robić nie znaczy, że faktycznie robiłeś).
    Na świadków nie licz - jedyną dobrą stroną tej sytuacji będzie to, że
    dowiesz się z kim tak naprawdę się kolegowałeś w pracy.

    Jak na wstępie, przykro mi.

    Jotte