  • 1. Data: 2006-03-31 07:45:20
    Temat: droga konieczna - egzekucja
    Od: "sk" <sweetek@_usun_to@dzaman.com>

    Witam
    sytuacja wygląda tak:
    - w 2000 roku ustanowiono drogę konieczną do mojej działki przez działkę
    sasiadki
    - zostały wniesione wszystkie opłaty
    - droga funkcjonowała bez wiekszych problemów
    - w zeszłym roku chcielismy położyć tak nawierzchnie ale sąsiadka się nie
    zgodziła
    - w tym roku po roztopach zrobiła się koleina na części sąsiadki
    - chciałem zasypac koleinę rzeby przejechać ale sasiadka nie dała
    - sprowadziłem policje i policjanci pouczyli sąsiadkę i stwierdzili, że nie
    wiele mogą
    - wieczorem zasypałem dziurę kamieniami i rano chciałem wyjechać a tu
    okazało się, że przed 7 sąsiadka wygrzebała wszystko i dziura została
    - przyniosłem płyty (takie dość ciężkie) u zakryłem dziurę
    - sąsiadka stanęła na środku drogi i powiedziała że nie da przejechać
    - mimo wszystko przejechałem ( mam duży samochód)
    i teraz pytanie:
    kto egzekwuje stan dróg od prywatnych właścicieli?
    jak droga sądową (komornik) egzekwuje się swoje prawo do przejazdu?
    jak zmusić policję aby reagowała w takich sytuacjach (pisma jakieś może)?
    za wszelkie informacje będę wdzięczny
    pozdrawiam
    s.

  • 2. Data: 2006-03-31 08:41:19
    Temat: Re: droga konieczna - egzekucja
    Od: "H5N1" <u...@n...pl>

    ja wiem jedno.
    w życiu nie kupiłbym działki w tym kraju, do której dojazd odbywałby się
    drogą konieczną.
    tak samo jak nigdy nie wynajmę garażu, mieszkania itp...

  • 3. Data: 2006-03-31 14:38:23
    Od: "mądrala" <jarekm_jasien(_wytnij_to_)@o2.pl>

    w braku odmiennej umowy obowiazek utrzymywania urządzenia
    potrzebnego do wykonywania służebności
    obciąża właściciela nieruchomości
    władnącej.
    To jest twój obowiązek
    a stanowi o tym art. 289 KC.
    Jeżeli zas obowiązek utrzymywania takiego
    urządzenia został nałożóny na właściciela nieruchomości
    obciążonej, to jest on
    osobiście za niego odpowiedzialny.

    mądrala,