  • 1. Data: 2005-09-19 17:02:43
    Temat: wypowiedzenie umowy o prace zawartej na czas...
    Od: Ewa <e...@e...pl>

    ..okreslony, krotszy niz 6 m-cy. Dokladnie 3,5 m-ca.
    Czy to prawda, ze takiej umowy nie mozna wypowiedziec pracodawcy? Zadnym
    sposobem? Moja przyjaciolka jest ostro mobbowana przez pracodawce, trudno
    wlasciwie cos konkretnego zarzucic firmie. Chodzi o szefa dreczacego
    psychicznie, upokarzajacego, dajacego odczuc, ze dziewczyna jest nikim i sie do
    niczego nie nadaje. Jest klebkiem nerwow, obserwuje juz somatyczne objawy stresu.

    To dla mnie paranoja, ze czegos takiego nie mozna zakonczyc stosownym
    wypowiedzeniem. Czy rzeczywiscie tak jest?

    Ewa

    -> http://usenet.pomocprawna.info

  • 2. Data: 2005-09-19 17:21:36
    Temat: Re: wypowiedzenie umowy o prace zawartej na czas...
    Od: Beniamin <w...@N...Spamuj.Mnie.Na.wp.pl>

    Ewa napisał(a):
> [...]
    >
    > To dla mnie paranoja, ze czegos takiego nie mozna zakonczyc stosownym
    > wypowiedzeniem. Czy rzeczywiscie tak jest?

    Ja ostatnio podpisałem umowe o prace i dostalem prawa/obowiazki
    pracownika i byl tam jakis cytat z kodeksu pracy (czy czegos takiego)
    okreslajacy jakie sa okresy wypowiedzenia w przypadku umow na czas
    okreslony z jakims tam stazem pracy u pracodawcy. Nie mam tego pod reka,
    ale odnioslem wrazenie, ze kazda ze stron moze wypowiedziec umowe a przy
    umowie tak krotkiej (3,5 miesiaca) ten okres jest tez bardzo krotki -
    coś w okolicy 1 tygodnia

    Beniamin

  • 3. Data: 2005-09-19 17:32:07
    Od: Marcin Szawurski <m...@s...waw.pocoto.pl>

    Ewa wrote:
> [...]
    >
    > To dla mnie paranoja, ze czegos takiego nie mozna zakonczyc stosownym
    > wypowiedzeniem. Czy rzeczywiscie tak jest?

    Mogłaby ewentualnie próbować rozwiązać bez wypowiedzenia ze względu na
    mobbing, ale takie sprawy są dowodowo cholernie ciężkie (jeśli szef
    zaskarży do sądu pracy). Ewentualnie nagrania. Jeśli nie chce tam
    pracować i ma coś ciekawszego, a szef też jej nie chce, to porozumienie
    stron.

    A jeśli do końca chce tam być, to może robić minimum (żeby jej nie
    zwolnił dyscyplinarnie, dla szefa takie sprawy też nie są łatwe jeśi
    ktoś nie przychodzi do pracy pijany) i olewać szefa. Polecam.

    Generalnie takiej umowy nie można rozwiązać w sposób zwykły, czyli za
    wypowiedzeniem.

  • 4. Data: 2005-09-19 17:35:38
    Od: Ewa <e...@e...pl>

    kazda ze stron moze wypowiedziec umowe a przy
    > umowie tak krotkiej (3,5 miesiaca) ten okres jest tez bardzo krotki -
    > coś w okolicy 1 tygodnia
    >
    > Beniamin

    Chyba jednak nie. Mozna ponoc wypowiadac umowy zawarte na okres PROBNY. Jesli
    natomiast umowa jest na czas OKRESLONY krotszy niz 6 mcy, to tylek zbity.
    Ciekawam, czy sa tu jakies falandyszowe furtki. ;)

  • 5. Data: 2005-09-19 17:38:56
    Od: Ewa <e...@e...pl>

> [...]
    > zaskarży do sądu pracy). Ewentualnie nagrania. Jeśli nie chce tam
    > pracować i ma coś ciekawszego, a szef też jej nie chce, to porozumienie

    No właśnie - ciężkie dowodowo.
    A szef chce, najwyraźniej czerpie radośc z psychicznego dręczenia. Taki typ. :/

  • 6. Data: 2005-09-19 17:40:43
    Od: Beniamin <w...@N...Spamuj.Mnie.Na.wp.pl>

    Ewa napisał(a):

> [...]
    > natomiast umowa jest na czas OKRESLONY krotszy niz 6 mcy, to tylek zbity.
    > Ciekawam, czy sa tu jakies falandyszowe furtki. ;)

    Istotnie narazie na 3 miesiące na okres próbny mam umowę. A z ciekawości
    zajrzę jakie potem będę miał możliwości wypowiadania (chociaż następna
    to już na 1 rok się szykuje)

    Beniamin

  • 7. Data: 2005-09-19 17:43:58
    Od: Marcin Szawurski <m...@s...waw.pocoto.pl>

    Ewa wrote:

    > No właśnie - ciężkie dowodowo.
    > A szef chce, najwyraźniej czerpie radośc z psychicznego dręczenia. Taki typ. :/
    >
    > Ewa

    Jeśli jest aż tak źle, że jest już jej wszystko jedno, to może sprobować
    narobić problemów szefowi - np. złożyć (pocztą w prokuraturze, nie
    osobiście) zawiadomienie o popełnieniu przestępstwa mobbingu.
    Niewiadomo, jak sie potoczy, ale przynajmniej będzie miał tę drobną
    uciążliwość bycia przesłuchiwanym.

  • 8. Data: 2005-09-19 18:00:22
    Od: Ewa <e...@e...pl>

> [...]
    > osobiście) zawiadomienie o popełnieniu przestępstwa mobbingu.
    > Niewiadomo, jak sie potoczy, ale przynajmniej będzie miał tę drobną

    Układ, z tego co wiem, jest dość delikatny. Dziewczyna szuka energicznie pracy;
    zanim nie bedzie miala gdzie bezpiecznie wyladowac, nie zdecyduje sie na otwarty
    konflikt. Dodatkowo rzeczony szef jest osoba baaaardzo znana i "powazana" w branzy.
    Dlatego poki co siedzimy i zastanawiamy sie nad rozwiazaniami miekkimi.

  • 9. Data: 2005-09-19 21:13:55
    Od: "PawelT" <p...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Ewa" <e...@e...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    >
    > Ewa
    >

    > --
    > Wysłano z serwisu Usenet na stronach PomocPrawna.INFO

    Witam
    A nie może iść na dłuższe chorobowe
    Ewentualnie od znajomej dostać zaświadczenie o ciąży?
    Pozdrowienia
    PawelT

  • 10. Data: 2005-09-20 04:59:21
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Marcin Szawurski napisał(a):

    > Jeśli jest aż tak źle, że jest już jej wszystko jedno, to może sprobować
    > narobić problemów szefowi - np. złożyć (pocztą w prokuraturze, nie
    > osobiście) zawiadomienie o popełnieniu przestępstwa mobbingu.

    A jest takie przestępstwo? Który art. kk?

    --
    @ Johnson

    --- za treść postu nie odpowiadam
    którymi staramy się je ukryć."