  • 1. Data: 2005-09-19 17:10:25
    Temat: Zaliczka czy zadatek?
    Od: "Leo" <i...@w...pl>

    Witam,

    Gdzieś mi 'dzwoni' że subtelna różnica w nazwie ma kolosalne znaczenie
    prawne.
    Czy ktoś może mi to wyjaśnić?

    Pozdrawiam,
    Leo

  • 2. Data: 2005-09-19 17:19:14
    Temat: Re: Zaliczka czy zadatek?
    Od: Beniamin <w...@N...Spamuj.Mnie.Na.wp.pl>

    Leo napisał(a):
    > Witam,
    >
    > Gdzieś mi 'dzwoni' że subtelna różnica w nazwie ma kolosalne znaczenie
    > prawne.
    > Czy ktoś może mi to wyjaśnić?

    Strona A i B zawierają umowę i A wpłaca B pieniądze X.
    Jeśli umowa nie zostanie wykonana z winy A, to pieniądze X zostają u B,
    natomiast różnica jest, jeśli umowa nie zostanie wykonana z winy B.
    Jesli była to zaliczka, to po prostu zwraca X (czyli nikt niby nic nie
    traci, ani nie zarabia,a "winowajca jest"), a jeśli zadatek,zwraca 2X
    (czyli faktyczny winowajca ponosi koszt w wysokosci X, niewazne czy jest
    nim A czy B)

    Beniamin

  • 3. Data: 2005-09-19 18:01:45
    Od: Markus Sprungk <m...@g...com>

    Leo napisał(a):

    > Witam,
    >
    > Gdzieś mi 'dzwoni' że subtelna różnica w nazwie ma kolosalne znaczenie
> [...]

    Ma znaczenie

    http://www.google.com/search?client=opera&rls=pl&q=z
    aliczka+a+zadatek&sourceid=opera&ie=utf-8&oe=utf-8

    ICQ: 79050392 m...@g...com
    Tlen: msprungk
    GG: 1447098

  • 4. Data: 2005-09-19 18:21:23
    Od: Markus Sprungk <m...@g...com>

    Leo napisał(a):

    > Witam,
    >
    > Gdzieś mi 'dzwoni' że subtelna różnica w nazwie ma kolosalne znaczenie
> [...]

    Ma znaczenie

    http://www.google.pl/search?hl=pl&q=zaliczka+a+zadat
    ek&btnG=Szukaj+w+Google&lr=

    ICQ: 79050392 m...@g...com