  • 1. Data: 2005-09-19 16:44:48
    Temat: kredyty.......????????/
    Od: "piotr.ek7" <piotr.ek7@wytnij_to.wp.pl>

    witam grupowiczów

    mam dylemat
    jest taka sytuacja
    facet nie pracuje od x czasu nie ma żadnych dochodów, jest w związku
    małżeńskim, kobieta robi co tylko może i na ile jej zdrowie pozwoli aby
    utrzymać mieszkanie. On jak tylko jest okazja to go nie ma , cały czas w
    DELEGACJI, na dom nie łoży nic . mieszkanie według prawa jest wspólne, nie
    ma rozdzielności majątkowej.
    I jakiś czas temu uzyskał KREDYT na 500.00 zł, w PROWIDENT-cie, przechulał
    natychmiast wszystko, raty płacił co tydzień w sobotę, (zbierał złom) nie
    spłacił jeszcze wszystkiego i wzioł sobie następne 500.00 do przepicia
    natychmiast. i tu jest właściwe pytanie do grupowiczów CO ZROBIĆ ABY KOBIETA
    NIE MUSIAŁA ZA NIEGO SPŁACAĆ TYCH KREDYTÓW, I ŻEBY NIE WESZLI NA MIESZKANIE,
    NA JAKIEJ PODSTAWIE UDZIELAJĄ TAKICH KREDYTÓW LUDZIOM BEZ DOCHODÓW, BEZ
    ŻADNEJ ZDOLNOŚCI KREDYTOWEJ ?????????? i tu na myśl mi przyszło że w końcu
    będzie konieczność kradzieży aby na rate mieć.............?

    czekam na sęsowne wyjście z sytuacji
    dzięki

  • 2. Data: 2005-09-19 17:44:49
    Temat: Re: kredyty.......????????/
    Od: "XYZ" <s...@o...pl>

> [...]
    > DOCHODÓW, BEZ ŻADNEJ ZDOLNOŚCI KREDYTOWEJ ?????????? i tu na myśl mi
    > przyszło że w końcu będzie konieczność kradzieży aby na rate

    Może radzę niezupełnie jak prawnik, ale tak praktycznie - co ja bym zrobiła:

    1. Jeśli się da, wyłączyć mieszkanie ze wspólnosci ustawowej (notariusz
    oczywiście), najlepiej spisując intercyzę i dokonujac podziału
    dotychczasowego majątku dorobkowego. Jesli ci ludzie mają dzieci, niech
    kobieta ten krok umotywuje ich dobrem. dzieci są wspólne, a ona z pewnoscią
    nie sprzeda tego mieszkania i nie przepije, a coś dzieciom zostawi. Jeżeli
    dzieci nie ma - niech motywem będzie obawa przed windykatorami. Niech mu
    truje, ze się boi, że straci mieszkanie i ten krok ją trochę uspokoi.

    2. Zadzwonić do Providentu, rozmawiać z przełożonym tego agenta co pożyczek
    udziela i postraszyć policją. Ona, małżonka musi spłacać kredyt, który
    zaciąga jej mąż bez jej zgody. Nieważne, czy to ma prawne uzasadnienie czy
    nie. Postraszyć policją, a jeśli nie poskutkuje straszenie, złożyc
    zawiadomienie o przestępstwie (wszystko jedno jakie - wyłudzenie, oszustwo,
    podstępne wprowadzenie w bład, cokolwiek). pewnie i tak nijak się to
    skończy, ale chyba mu więcej pożyczki nie udzielą