  • 1. Data: 2005-09-19 15:24:43
    Temat: legalność przeniesienia części zawartości serwisu internetowego
    Od: "michalak01" <n...@n...pl>

    Witajcie,

    Mam taki mały problem. Prowadzę hobbystyczną stronę internetową. Chciałbym
    na jej łamach umieścić część materiałów znajdujących się na pewnej stronie
    przedsiębiorstwa państwowego, a konkretniej chodzi o kilka map. Pisałem
    prośby do webmastera o umożliwienie mi publikacji, ale byłem odsyłany do
    innych ludzi (tzw. "spychotechnika").
    Materiały, które chciałbym umieścić na moim serwerze mają charakter
    informacyjny, ogólnodostępny i co najważniejsze są darmowe. Umieściłbym je z
    odpowiednią adnotacją co do źródła, praw autorskich itd. Czy takie działanie
    jest legalne?
    Gdzieś, kiedyś wyczytałem, że materiały opublikowane można dowolnie
    "cytować", nawet w całości (nie wiem jakiego określenia użyć w stosunku do
    internetu). Zaznaczam, że nie chodzi mi o przywłaszczenie praw autorskich
    etc. Chciałbym po prostu aby ludzie korzystający z materiałów opublikowanych
    na mojej stronie mieli bezpośredni i szybki dostęp również do tych
    państwowych. Dodamjeszcze, iż mojej strony nie można w żaden sposób uznać za
    komercyjną.

    Z góry dziękuję za wszelkie odpowiedzi i rady.

    Pozdrawiam,
    michalak01

  • 2. Data: 2005-09-19 19:08:09
    Od: "fotomania" <jacek@NO_SPAM_fotomania.pl>

    Użytkownik "michalak01" <n...@n...pl> napisał w wiadomości
    > Gdzieś, kiedyś wyczytałem, że materiały opublikowane można dowolnie
    > "cytować", nawet w całości (nie wiem jakiego określenia użyć w stosunku do
    > internetu).

    http://www.blitz.pl/show/3,1,0,14,4e6abc1c1ee0d9fd28
    b0de3307555ea9_list.html

    Tresci sa chronione prawem autorskim i naleza do jej tworcy .

    To co czytales dotyczy linkowania , tzn mozesz bez zadnych problemow
    linkowac do innych stron . I to jest tzw ten wolny cytat . Ale publikacja ma
    juz inny charakter .

    J.

  • 3. Data: 2005-09-20 04:07:57
    Od: Sero <s...@w...pl>

    fotomania wrote:

> [...]
    >
    > To co czytales dotyczy linkowania , tzn mozesz bez zadnych problemow
    > linkowac do innych stron . I to jest tzw ten wolny cytat . Ale publikacja

    Ewolucja człowieka i małpy różni się tym, że małpy nie kopiowały swoich
    pomysłów i wynalazków. To ludzie zaczęli kopiować. Rozwój kultury polega na
    tym, że opieramy się na osiągnięciach poprzednich epok.

    Żeby spojrzeć na to z prawnego punktu widzenia, wygrzebałem coś takiego
    (i chętnie się swoim znaleziskiem podzielę):
    http://www.vagla.pl/skrypts/mgr_j_janas.pdf
    Polecam rozdział V.3.