  • 1. Data: 2004-10-19 20:41:40
    Temat: wypowiedzenie umowy najmu.. ostateczna decyzja?
    Od: tokash <t...@o...pl>

    Pytanie publikuje na prosbe znajomego.

    Witam,
    Mam nastepujacy problem, otrzymalem wczoraj pismo dotyczace
    wypowiedzenia umowy najmu na podstawie zadluzenia, wg dokumentu do 30
    listopada mam opuscic lokal pod rygorem postepowania eksmisyjnego.
    Zadluzenie na chwile obecna wynosi 13 000 pln + odsetki, rok temu
    dostalem propozycje ugodową z ktorej nie skorzystalem poniewaz wysokosc
    raty miesiecznej za zaleglosci przekraczala moje mozliwosci finansowe. W
    mieszkaniu zameldowane są cztery dorosle osoby, dwie pracujace w tym
    osoba na ktora jest umowa najmu.
    Zadna z osob bezrobotnych nie jest zarejestrowana w urzedzie pracy.
    Interesuje mnie czy po otrzymaniu wypowiedzenia umowy najmu moge jeszcze
    skorzystac z oferty ugodowej ktora otrzymalem rok temu i nie dopuscic do
    eksmitowania mnie z lokalu? Jestem w stanie splacic czesc naleznosci z
    gory, przykladowo 5000, reszte w ratach.

    Pozdrawiam,
    Mirek

  • 2. Data: 2004-10-20 14:36:16
    Od: " demagogia" <d...@g...SKASUJ-TO.pl>

    Najlepiej jak najszybciej próbować dogadać się z właścicielem mieszkania. W
    praktyce wszystkim zależy na odzyskaniu pieniędzy i najczęściej można ugadać
    się zanim dojdzie do eksmisji.
    Oferta ugodowa już straciła ważność, ale jeśli właściciel się zgodzi, zawsze
    można zawrzeć nową ugodę. Tylko trzeba o nią poprosić. Pewnie właścicielem
    jest spółdzielnia, bo jej najłatwiej uzyskać kwity do eksmisji.
    Napisz więcej o właścicielu, bo od tego zależy czy lokator podpada pod ustawę
    o ochronie lokatorów. A tam są ciekawe przepisy.

  • 3. Data: 2004-10-21 11:59:24
    Od: tokash <t...@o...pl>

    Użytkownik demagogia napisał:
> [...]
    > Napisz więcej o właścicielu, bo od tego zależy czy lokator podpada pod ustawę
    > o ochronie lokatorów. A tam są ciekawe przepisy.

    Wlascicielem mieszkania jest Huta Katowice a wlasciwie jedna ze spolek
    nalezacych do zakladu, mianowicie firma "Partner". O ile wiem takie
    praktyki z rozwiazywaniem umow o lokal rozpoczely sie nie dawno.