  • 1. Data: 2008-04-10 16:34:06
    Temat: sprzedaż mieszkania
    Od: "Bartek" <s...@...pl>

    Mam następujące pytanie. Sprzedaję mieszkanie. Do umowy przedwstępnej
    potrzebne są:
    1. Dowód nabycia spadku,
    2. Dowód zapłacenia podatku od spadku.

    W przypadku pierwszym mam tylko xero-kopię Postanowienia Sądu (sprawa sprzed
    20-tu lat). Natomiast dowód wpłaty podatku mam w oryginale. Czy będę musiał
    złożyć notariuszowi oryginał Postanownienia? Jeśli tak, to skąd go uzyskać
    (nie mam go w papierach) - i ile czasu trwa sporządzenie takiego odpisu.

    Dzięki za pomoc!

  • 2. Data: 2008-04-10 20:10:09
    Temat: Re: sprzedaż mieszkania
    Od: "Heming" <h...@w...gazeta.pl>

    Użytkownik "Bartek" <s...@...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > sprzed 20-tu lat). Natomiast dowód wpłaty podatku mam w oryginale. Czy
    > będę musiał złożyć notariuszowi oryginał Postanownienia?

    Ty masz zlozyc (wzglednie okazac) notariuszowi dokument, a ksero dokumentu
    nie poswiadczone za zgodnosc z dokumentem NIE JEST dokumentem.

    Jeśli tak, to skąd go uzyskać
    > (nie mam go w papierach)

    Z sadu, ktory wydal to postanowienie.

  • 3. Data: 2008-04-10 20:47:48
    Od: "Bartek" <s...@...pl>

    > Z sadu, ktory wydal to postanowienie.
    Ok, dzięki. Był to Sąd rejonowy dla M.st. W-wy Wydział Cywilny w grudniu
    1988 r. Boję się że mogą mieć teraz problem z namierzeniem tych akt
    (trzymają je tyle czasu?). Poza tym patrzę na googlach i widzę że są
    conajmniej 2 wydziały cywilne, wtedy był jeden, który będzie właściwy? Ile
    czasu może potrwać wypis - dają to od ręki?

    Bartek

  • 4. Data: 2008-04-10 21:15:45
    Od: "Heming" <h...@w...gazeta.pl>

    > Ok, dzięki. Był to Sąd rejonowy dla M.st. W-wy Wydział Cywilny w grudniu
    > 1988 r. Boję się że mogą mieć teraz problem z namierzeniem tych akt
    > (trzymają je tyle czasu?).

    Trzymaja, bo musza.

    Poza tym patrzę na googlach i widzę że są
    > conajmniej 2 wydziały cywilne, wtedy był jeden, który będzie właściwy?

    Wydzial drugi, nieprocesowy.

    Ile
    > czasu może potrwać wypis - dają to od ręki?

    Zalezy od sadu i ilosci spraw, ktore maja na glowie. W praktyce mozna sie
    nastawic na to, ze sporzadzenie odpisu z akt potrwa pare dni.

  • 5. Data: 2008-04-10 21:29:22
    Od: "Bartek" <s...@...pl>

> [...]
    >
    > Zalezy od sadu i ilosci spraw, ktore maja na glowie. W praktyce mozna sie
    > nastawic na to, ze sporzadzenie odpisu z akt potrwa pare dni.

    Super, bardzo Ci dziękuję za pomoc! Zapytam na koniec jeszcze o jedno - czy
    jako spadkobiercy tylko mi wydadzą odpis, czy muszę pisać jakieś
    upoważnienie, czy może to jak wypadku wyciagania Księgi Wieczystej zrobić
    każdy pierwszy lepszy człek z ulicy?

    Bartek

  • 6. Data: 2008-04-10 21:38:40
    Od: "Heming" <h...@w...gazeta.pl>

    > upoważnienie, czy może to jak wypadku wyciagania Księgi Wieczystej zrobić
    > każdy pierwszy lepszy człek z ulicy?

    Taki odpis powinni wydac uczestnikowi postepowania, wzglednie jego nastepcy
    prawnemu. Pozostale osoby powininny miec pelnomocnitwo w formie pisemnej
    zwyklej.

  • 7. Data: 2008-04-10 23:00:18
    Od: "Marcin Wasilewski" <j...@a...pl>

> [...]

    > będę musiał złożyć notariuszowi oryginał Postanownienia? Jeśli tak, to
    > skąd go uzyskać (nie mam go w papierach) - i ile czasu trwa sporządzenie

    To zależy... Jeśli jesteś wpisany jako właściciel w księdze
    wieczystej/spółdz.mieszk., to notariusz zadowoli się
    zaświadczeniem z US, że pod. od spadku został opłacony, czy też, że post.
    przedawniło się. Jeśli w Kw dalej figuruje osoba zmarła, to bez odpisu
    postanowienia sądu notariusz Ci aktu nie sporządzi. Przy czym nie jest to
    widzimisie notariusza, bez tego sąd nie zmieni wpisu dot. właściciela w
    księdze wieczystej.

  • 8. Data: 2008-04-13 06:07:04
    Od: kam <x#k...@w...pl#x>

    Heming pisze:
    > Wydzial drugi, nieprocesowy.

    w sądach warszawskich nie ma podziału na procesowe i nieprocesowe
    a przy okazji - sąd rejonowy dla m.st. W-wy, który istniał w 1988 r. już
    nie istnieje, teraz to kilka sądów, więc zacząłbym od ustalenia sądu
    właściwego dla dzielnicy, w której przed śmiercią mieszkał spadkodawca

    > Zalezy od sadu i ilosci spraw, ktore maja na glowie. W praktyce mozna sie
    > nastawic na to, ze sporzadzenie odpisu z akt potrwa pare dni.

    w praktyce to te akta trzeba będzie znaleźć w archiwum

    KG