    From: m...@p...onet.pl
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: wypadek smiertelny a NW
    Date: Fri, 21 Jan 2005 13:35:16 GMT

    On Thu, 20 Jan 2005 23:26:47 +0100, Posej <k...@w...pl_spam_> wrote:

    >Witam,
    >
    >Znajomej mi osobie w wypadku smiertelnym zginela corka 16 letnia,
    >kierowca ktory prowadzil samochod byl pijany, jechal niedozwolona
    >predkoscia 150 km/h, wpadl w poslizg, uderzyl silnie w drzewo.
    >Zginelo 2 pasazerow. Kierowca lezy w ciezkim stanie w szpitalu,
    >jednak jego stan poprawia sie, zdrowieje. Jedna dziewczynka
    >niestety zginela :( Jej rodzice dowiedzieli sie o mozliwosci
    >dostania pieniazkow z ubezpieczenia NW lub OC kierowcy pojazdu.
    >Czy jest to mozliwe i jak sie o to starac ? Co jesli kierowca nie mial
> [...]

    Wyrazy wspólczucia.
    Odszkodowanie się nalezy. Łatwiej byłoby uzyskać gdyby było NW
    kierowcy. Jezeli nie bylo NW to z OC takze sie nalezy, chociaz
    ubezpieczyciel bedzie robil wieksze problemy. Polecam skorzystac z
    pomocy jakiegos prawnika (ale specjalizujacego sie w odszkodowaniach -
    sa takie firmy, a wynagrodzenie ich uzaleznione jest czesto od
    wysokosci uzyskanego odszkodowania).
    Mozna oczywiscie samemu, ale po takim traumatycznym przezyciu osoby
    bliskie zwykle nie maja glowy do takich spraw a kontakty z
    ubezpieczycielem nie naleza do najprzyjmeniejszych.
    Przechodzilem cos takiego 2 lata temu. Sam nie chcialbym wraca do tego
    zdarzenia, ale podac namiar na firme z ktorej uslug korzystalem.
    W razie czego zapraszam na priva.

    Pozdrawiam,
    Mariusz