  • 1. Data: 2004-06-29 18:02:04
    Temat: Prawa autorskie dla starych książek
    Od: "Boa" <boaski@ciach_to.biskupin.wroc.pl>

    Witam,

    Czy mogę otworzyć sklep w Internecie oferujący stare, przedwojenne książki,
    czasopisma, nuty w formacie pdf?
    Czy zeskanowanie do pdf np. dzieł Beethovena (wydanie przedwojenne -
    Peters), a następnie sprzedanie ich jako plik pdf podpada pod jakąś ustawę i
    jest zabronione?
    Wiem, że prawo autorskie obowiązuje ileśtam lat wstecz, ale nie jestem
    pewny, czy dotyczy również mojego przypadku.

    Z góry dziękuję za pomoc.

    Pozdrr.,
    Boa.

  • 2. Data: 2004-06-30 02:06:24
    Temat: Re: Prawa autorskie dla starych książek
    Od: Marcin Debowski <a...@I...notrix.net>

    In article <cbsaie$2io$1@opat.biskupin.wroc.pl>, Boa wrote:
    > Czy zeskanowanie do pdf np. dzieł Beethovena (wydanie przedwojenne -
    > Peters), a następnie sprzedanie ich jako plik pdf podpada pod jakąś ustawę i
    > jest zabronione?

    Jeśli od smierci twórcy mineło 70 lat to można (Art. 36. Dz.U. 1994 Nr 24 poz. 83)
    z tym że weź pod uwagę, że w grę mogą również wchodzić prawa autorskie do wydania
    czy opracowania jeśli takie miało miejsce.

    --
    Marcin