  • 1. Data: 2003-05-12 12:09:04
    Temat: wynajem mieszkania i praowadzenie działalności.
    Od: "Jerzy Hołda" <j...@p...onet.pl>

    Witam

    Mam taki problem. Otorz wynajmuje mieszkanie i chce w tym mieszkaniu
    zrejestrowac dzalalnosc. Administrator kamienicy nie chce mi na to pozwolić.
    Mowi ze to same klopoty. Prawodpodobnie mowi tak bo nie wie jak to sie
    zalatwia. Podobno trzeba cos w UM zalatwic. Jakis dodatkowy podatek? jakaś
    dodatkowa umowa orócz tej wynajmu jako lokal mieszkaniowy? Co po kolei
    trzeba zrobic? Bede sie widzial z tym panem dzisiaj wieczorem moze jak mu
    powiem co dokladnie trzeba zrobic to sie zdecyduje.
    Na googlanie już nie mam pomysłu.
    Porsze napisac jak dziecku po kolei co trzeba załatwić

    pozdrawiam
    Jerzy

  • 2. Data: 2003-05-12 12:18:52
    Od: "Boguslaw Szostak" <a...@u...agh.edu.pl>

    Użytkownik "Jerzy Hołda" <j...@p...onet.pl> napisał w
    wiadomości news:b9o2tp$3p4$1@nemesis.news.tpi.pl...
    > Witam
    >
    > Mam taki problem. Otorz wynajmuje mieszkanie i chce w tym mieszkaniu
    > zrejestrowac dzalalnosc. Administrator kamienicy nie chce mi na to
    pozwolić.

    Na co nie chce pozwolic - na wykonywanie tam pracy, czy na to, by lokator
    byl przedsiebiorca...

    > Mowi ze to same klopoty. Prawodpodobnie mowi tak bo nie wie jak to sie
    > zalatwia.

    To Pana zmartwienie. Jesli chce Pan PROWADZIC DZIALANOSC
    w lokalu, krory wg umowy wynajmuje Pan jako mieszkanie...

> [...]
    > trzeba zrobic? Bede sie widzial z tym panem dzisiaj wieczorem moze jak mu
    > powiem co dokladnie trzeba zrobic to sie zdecyduje.
    Nooo jest inna stawka podatku od nieruchomosci inna taryfa na prad.....

    Tylko czy rzeczywiscie chce pan tam cos robic, czy tylko chodzi o adres ?

    Boguslaw

  • 3. Data: 2003-05-12 12:31:03
    Od: "Jerzy Hołda" <j...@p...onet.pl>

    > Na co nie chce pozwolic - na wykonywanie tam pracy, czy na to, by lokator
    byl przedsiebiorca...
    Jeżeli już to na to pierwsze, ale "nie chce pozwolic" to moze troche za duzo
    powiedziane. On nie chce wynająć kilku metrów z przeznaczeniem na
    działalnośc, bo mówi że to same kłopoty. A ja chcę mu przedstawić czarno na
    białym co trzeba załatwić i mam nadzieje że nie jest to aż tak skomplikowane
    jak się mu wydaje.

    > To Pana zmartwienie. Jesli chce Pan PROWADZIC DZIALANOSC
    > w lokalu, krory wg umowy wynajmuje Pan jako mieszkanie...

    Bedziemy tak czy siak podpisywac nowa umowę, bo była na kolegę, który już
    sie wyprowadził. Więc chcę podpisać jedną umową na mieszkani i drugą np. na
    4m na prowadzenie działalności.

    > Tylko czy rzeczywiscie chce pan tam cos robic, czy tylko chodzi o adres ?
    Bardziej chodzi o adres, po prrostu mogę zarejestrowac dzialalnosc w domu
    rodzinnym, ale to inny US a nie mam czasu tam jezdzić. Działalność będę
    prowadził przez internet, więc nie potrzebuję dużego lokalu.

    pozdrawiam
    Jerzy

  • 4. Data: 2003-05-12 12:35:12
    Od: "Boguslaw Szostak" <a...@u...agh.edu.pl>

    Użytkownik "Jerzy Hołda" [...]

    > Bardziej chodzi o adres, po prrostu mogę zarejestrowac dzialalnosc w domu
    > rodzinnym, ale to inny US a nie mam czasu tam jezdzić. Działalność będę
    > prowadził przez internet, więc nie potrzebuję dużego lokalu.

    To ja mysle, zepowinien Pan zastanowic sie nad zamieszkaniem tam normalne i
    jako miejsce
    wykonywania dzialnosci podac "caly kraj".

    Boguslaw

  • 5. Data: 2003-05-12 12:53:07
    Od: "Jerzy Hołda" <j...@p...onet.pl>

    > To ja mysle, zepowinien Pan zastanowic sie nad zamieszkaniem tam normalne
    > jako miejsce
    > wykonywania dzialnosci podac "caly kraj".

    Hyba sie nie zrozumielismy. Ja tam chce normalnie mieszkac i dodatkowo
    praowdzic tez w tym miejscu dzialalnosc. Zeby jednak wsystko bylo w zgodzie
    z literą prawa muszę na prowadzenie tej działalności mieć pozwolenie
    administratora budynku. Podobno trzeba też opłacić jakiś dodatkowy podatek z
    tego tytułu. Ale ja (administrator też) sie na tym nie znam. Nie wiem co,
    gdzie i komu mam zaplacić (oprócz czynszu), i jakie papiery załatwić.
    Dlatego piszę na tą grupę.
    Nie hcodzi mi o miejsce wykonywania działalności, ale o miejsce jej
    zarejestrowania !

    pozdrawiam i dziękuję za dotychczasowe odpowiedzi.
    jerzy

  • 6. Data: 2003-05-12 13:08:51
    Od: "Boguslaw Szostak" <a...@u...agh.edu.pl>

    Użytkownik "Jerzy Hołda" <j...@p...onet.pl> napisał w
    wiadomości news:b9o5gg$gcm$1@nemesis.news.tpi.pl...

> [...]
    > Dlatego piszę na tą grupę.
    > Nie hcodzi mi o miejsce wykonywania działalności, ale o miejsce jej

    A jest cos takiego jak "miejsce zarejestrowania" dzialnosci ?

    Wg mojej skromnej nie prawniczej wiedzy jest "siedziba" ktora
    dlaprzedsiebiorcy indywidualnego
    jest miejscem zamieszkania i tam placi PIT i "miejsce wykonywania" wg
    ktorego wlasciwy jest US(VAT).

    A z miejscem prowadzeniem dzialanosci jest chyba rzeczywiscie dosc duzo
    klopotow...
    Mysle, ze tyle ze taniej by bylo 2 m^2 w biurowcu (chocby naperyferiach)
    wynajac.

    Boguslaw

  • 7. Data: 2003-05-12 13:18:06
    Od: "Jerzy Hołda" <j...@p...onet.pl>

    > A jest cos takiego jak "miejsce zarejestrowania" dzialnosci ?
    Jeszcze nie ma, wlasnie chce zarejestrowac.
    [...]
    > Wg mojej skromnej nie prawniczej wiedzy jest "siedziba" ktora
    > dlaprzedsiebiorcy ...
    [...]
    > ... jest chyba rzeczywiscie dosc duzo klopotow...
    [...]

    Czy napisze mi ktos po kolei (bez gdybań) to o co pytałem we wcześniejszych
    postach? Czyli Co właściciel mieszkania powinien zrobić żeby zrognie z
    prawem wynająć mi 4m na prowadzenie działalności?

    pozdrawiam
    Jerzy

  • 8. Data: 2003-05-12 21:05:44
    Od: Wiewióra <l...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Jerzy Hołda" <j...@p...onet.pl> napisał w
    wiadomości news:b9o6v7$n49$1@nemesis.news.tpi.pl...

    > Czy napisze mi ktos po kolei (bez gdybań) to o co pytałem we
    wcześniejszych
    > postach? Czyli Co właściciel mieszkania powinien zrobić żeby zrognie z
    > prawem wynająć mi 4m na prowadzenie działalności?

    - podpisać 2 umowy najmu - jedną na mieszkanie a drugą na lokal użytkowy
    - zgłosić w UM zmianę do podatku od nieruchomości
    - jeśli jest VAT-owcem to od lokalu użytkowego odprowadzać 22%VAT a
    mieszkanie jest zwolnione
    - jeszcze pewnie kilka rzeczy, o których nie pamiętam a zależą od tego, w
    jakiej formie jest właściciel opodatkowany i kto to jest ten właściciel...

    Żeby mieć siedzibę firmy w mieszkaniu nie trzeba robić nic. Natomiast żeby w
    mieszkaniu wykonywać DG to trzeba dokonać dużo zmian.
    A tak na marginesie to jakiś mało oblatany ten Twój administrator ;-)))

    Pozdrawiam
    Wiewióra