  • 1. Data: 2003-05-12 12:17:08
    Temat: niepłacący pracodawca - konsekwencje dla mnie
    Od: Sierp <N...@s...netskasuj>

    Witam

    Otóż jestem sobie właśnie w takiej sytuacji - mój pracodawca zalega z
    płatnościami. Od początku marca jestem na umowie o pracę.
    Dodatkowo jestem (jeszcze) studentem studiów dziennych, 24 lata.
    To że mi zalega jakoś przeżyję, ale tak się zastanawiam... wiem że
    jeżeli wystawi się fakturę i nawet ktoś jej nie opłaci, to trzeba
    odprowadzić należny podatek do US (jeżeli nic mi się nie pokićkało)
    i teraz zastanawiam się - a co jeżeli pracodawca nie płaci ZUSu?
    (musi płacić jak jestem studentem w ogóle?) czy innych zobowiązań?
    (jak mogę to sprawdzić? mam nadzieję że nie muszę tam jechać bo
    pracuję (zdalnie) w Kielcach a mieszkam w Warszawie :-)
    Jakich komplikacji mogę się spodziewać? Teoretycznie ma zapłacić już
    zaraz ale ciągle to słyszę :-)
    Ostatnia kwestia - jeżeli mam podpisaną umowę o pracę to to wystarczy?
    Muszę sprawdzić czy pracodawca zgłosił mnie gdzieśtam? (tak aby się
    upewnić)
    TIA

    Sierp

    --
    Nieoficjalne FAQ grupy pl.comp.networking
    http://sierp.net/faq

  • 2. Data: 2003-05-12 13:38:00
    Temat: Re: niepłacący pracodawca - konsekwencje dla mnie
    Od: "Tomasz Sitek" <p205@_NOSPAM_tlen.pl>

    > i teraz zastanawiam się - a co jeżeli pracodawca nie płaci ZUSu?
    > (musi płacić jak jestem studentem w ogóle?) czy innych zobowiązań?
    > (jak mogę to sprawdzić? mam nadzieję że nie muszę tam jechać bo

    Sprawdz ten ZUS!
    Powiem Ci ze kumpela, ktorej firma padla dowiedziala sie TERAZ, po wielu
    miesiacach ze nie placili Zus-u, obecnie szuka bylych wspolpracownikow, by
    zalozyc wspolnie sprawe.
    Jak ta sprawa wyszla to zazadala od obecnego jej (i mojego rowniez)
    pracodawcy udowodnienia, ze placony jest zus.
    Ksiegowosc wystawila jakies specjalne zaswiadczenia (od razu na wszelki
    wypadek wszystkim pracownikow :) ze placony jest skladka - wyliczone kwoty,
    piecztka, podpisy itp.
    wygladalo to jak jakis znormalizowany druk przygotowany na takie zapytania.
    Sprawdz.

    Tomek

  • 3. Data: 2003-05-12 13:44:14
    Od: Sierp <N...@s...netskasuj>

    Dnia Mon, 12 May 2003 15:38:00 +0200
    "Tomasz Sitek" <p205@_NOSPAM_tlen.pl> naskrobał(a):

    > Sprawdz ten ZUS!

    ok, ale moge nie od pracodawcy sie dowiedziec? Dokad sie zwrocic?
    (prosze pamietac ze to troche daleko :-) No i czy na pewno musi
    za mnie jako 24-o letniego studenta placic?

    Sierp

  • 4. Data: 2003-05-12 18:37:57
    Od: "Travis" <r...@g...pl>

    Taryfa ulgowa jest tylko dla ABSOLWENTOW ktorzy nie pracowali wczesniej
    itp....
    Przepis debilny ale prawdziwi, mowiac krotko Ciebie tarfya ulgowa juz nie
    bedzie tyczyc przy obecnym stanie prawnym.

    Pzd Travis

    --
    Sebastian Grabowski
    GG: 18584 E-mail: Travis(malpa)o2.pl

  • 5. Data: 2003-05-12 19:01:23
    Od: Sierp <N...@s...netskasuj>

    Dnia Mon, 12 May 2003 20:37:57 +0200
    "Travis" <r...@g...pl> naskrobał(a):

> [...]
    > Przepis debilny ale prawdziwi, mowiac krotko Ciebie tarfya ulgowa juz nie
    > bedzie tyczyc przy obecnym stanie prawnym.

    rzeczywiscie durne :/
    czyli jak teraz odejde to nawet znizku trace... super :-/
    no dobra, ale nadal nie mam odpowiedzi na moje pytania poza tym ze
    lepiej sprawdzic

    Sierp