  • 1. Data: 2011-05-19 23:06:58
    Temat: wynajęcie miejsc noclegowych
    Od: "wojtalla" <w...@p...fm>

    Wynajmowałem dla pracowników mojej firmy 10 miejsc noclegowych od 23 marca
    2011 umowa była do końca lipca płatności były do 10 każdego miesiąca z czego
    się wywiązywałem natomiast za m-c maj rachunek otrzymałem 12.05 oddałem do
    mojej księgowej ,płatność przelewem termin 7 dni
    teraz ten facet 17.05 maja wchodzi do pokojów pracowników wieczorem dobrze
    pocięty i wydziera się na nich że nazapłaciliście to wypird......i rano
    przed wyjściem zamyka bramę nieumożliwia wyjaz samochodów firmowych ze
    sprzętem.3 godziny strat firmy
    dzwonie na polocje,Policjant mu nakazuje otworzyc bramę (wynajmujący jeszcze
    bardziej pijany)wypusza nas po 3 godzinach straty firmy spore( remont
    wiatuktu nad koleją),mynajmujący jak by normalnieje umawiamy sie że
    mieszkamy do 20 maja proszę o korygującą fakturę oczywiście wystawił wczoraj
    czyli 18.05.2011 na umówioną kwotę przekazałem mojej księgowej do zapłaty
    i teraz dzisiaj po pracy po godz. 17 wynajmujący nie wpuszcza moich
    pracowników do wynajmujących pomieszczeń twierdząc że jak niema pieniędzy to
    wpierda...ć. ponownie wezwałem Policję i teraz jest jazda , ubliża mi w
    obecności policjanta.Policjant mówi że wynajmujący jest na prawie niczego
    nie może zrobić tylko droga sądowa. więc pojechałem na komisariat i spisałem
    o tym cały zajściu protokół w celu złożenia pozwu do sądu o zabór mienia
    firmowego i pracowników i odszkodowania za straty firmy dwa prywatne
    samochody jeden firmowy ze sprzętem specjalistycznym
    pracuję wdelegacji na Terenie całej Polski nie spotkałem sie z czymś takim
    Pytanie moje jest takie co mam robić żeby było zgodnie z prawem i czy dobrze
    postąpiłem ?

  • 2. Data: 2011-05-19 23:16:51
    Temat: Re: wynajęcie miejsc noclegowych
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "wojtalla" <w...@p...fm> napisał w wiadomości

    Skoro umowa była do 10-tego, to czemu w tym terminie nie zapłaciłeś?

  • 3. Data: 2011-05-19 23:38:32
    Od: "wojtalla" <w...@p...fm>

    pierwszą f-rę otrzymałem 12 maja

  • 4. Data: 2011-05-19 23:46:16
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    > pierwszą f-rę otrzymałem 12 maja

    No to co? Ale wiadomo było, ile masz zapłacić?

  • 5. Data: 2011-05-20 06:10:59
    Od: Andy Niwiński <a...@i...pl>

    "Robert Tomasik" <r...@g...pl> schrieb im Newsbeitrag
    > Użytkownik "wojtalla" <w...@p...fm> napisał w wiadomości
    >
    > No to co? Ale wiadomo było, ile masz zapłacić?
    A od kiedy to płaci się tak sobie, na gębę? Widzałeś gdzieś taką księgową?

  • 6. Data: 2011-05-20 06:18:57
    Od: Andrzej Ława <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 20.05.2011 01:06, wojtalla pisze:

> [...]
    > pocięty i wydziera się na nich że nazapłaciliście to wypird......i rano
    > przed wyjściem zamyka bramę nieumożliwia wyjaz samochodów firmowych ze

    Pytania trzy:

    1. Chyba "uniemożliwia", hmm?
    2. Czy ty piszesz będąc w stanie upojenia alkoholowego, czy tylko jesteś
    totalną fleją? To co piszesz to bełkot!
    3. Ekipa nie miała szlifierki kątowej?

  • 7. Data: 2011-05-20 07:57:02
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2011-05-20, Andy Niwiński <a...@i...pl> wrote:

    [...]

    > A od kiedy to płaci się tak sobie, na gębę? Widzałeś gdzieś taką księgową?

    W sklepie płacisz przed, czy po otrzymaniu faktury? :)
    Płaci się nie na gębę, a np. na podstawie umowy.

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 8. Data: 2011-05-20 08:36:52
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 20 May 2011, wojtalla wrote:

    > Wynajmowałem

    Acha. Czynsz, tytuł Tytuł XVII Kodeksu Cywilnego, od art.659,
    kiedy ostatnio zaglądałeś? ;)

    > dla pracowników mojej firmy 10 miejsc noclegowych od 23 marca
    > 2011 umowa była do końca lipca płatności były do 10 każdego miesiąca z czego
    > się wywiązywałem natomiast za m-c maj rachunek otrzymałem 12.05

    A co było podstawą domagania się płatności wg umowy?
    Wynegocjowałeś "zgodnie z prawidłowo wystawioną fakturą" czy nie?

    > oddałem do
    > mojej księgowej ,płatność przelewem termin 7 dni

    Czy w umowie było "płatność 7 dni od otrzymania f-ry", czy na fakturze
    sam tak napisał (i podpisał do tego)?
    Bo jak na fakturze napisał, to oczywiście wersja iż "tak ustalono"
    przechodzi :)

    Takie pytanie pomocnicze: wiesz, że jeśli umowa nie stanowi inaczej,
    to opłatę o charakterze czynszowym opłaca się *z góry*?
    Bo coś (czytając Twój post) nie bardzo mi się wydaje (że wiesz).

> [...]
    > sprzętem.3 godziny strat firmy
    > dzwonie na polocje,Policjant mu nakazuje otworzyc bramę

    Prawdę mówiąc, to mam wątpliwości czy:
    - policjant obejrzał f-rę lub umowę bądź wziął jakieś wasze oświadczenie
    że "nie ma podstaw" i na tej podstawie uznał że ma miejsce przywłaszczenie
    - zarówno Ty sam jak i policjant znacie art.670 Kodeksu Cywilnego.

    Sądząc z Twojego opisu, wynajmujący - jeśli chciał wam dopiec "bo tak",
    to popełnił błąd, jeśli na f-rze umieścił zapis o "7 dniowym terminie".

    Ponadto prawdopodobnie przesadził z kwotą zastawionych rzeczy
    (znaczy: przypuszczam że). No i ew. do sporu są "zwyczaje" wg 56 KC.

    Niemniej, Ty nadal sobie nie uświadamiasz, że *on miał takie prawo*.

    > (wynajmujący jeszcze bardziej pijany)

    No i to wskazuje, że działał niezgodnie z intencją ;)

    > i teraz dzisiaj po pracy po godz. 17 wynajmujący nie wpuszcza moich
    > pracowników do wynajmujących pomieszczeń twierdząc że jak niema pieniędzy to
    > wpierda...ć. ponownie wezwałem Policję i teraz jest jazda

    Nie mam pojęcie co wy tam naprawdę macie w "papierach" (umowie).
    Ale niewykluczone, ze podżegasz policję do bezprawnych działań :P

    > obecności policjanta.Policjant mówi że wynajmujący jest na prawie niczego
    > nie może zrobić tylko droga sądowa.

    O, to policjant skorzystał z pomocy ichniego prawnika?
    Szacun.

    I, niestety dla Ciebie, a raczej Twojego przekonania, nie licząc
    zastrzeżeń wyżej (że prawdopodobnie "zajął" sprzęt znacznie przekraczający
    wartość roszczeń, a do tego prawa nie ma - o ile *część* tego sprzętu
    by wystarczyła), to właśnie tak jest.

    > więc pojechałem na komisariat i spisałem
    > o tym cały zajściu protokół w celu złożenia pozwu do sądu o zabór mienia
    > firmowego i pracowników

    No, z mieniem pracowników jest problem, bo w KC jest "na rzeczach
    ruchomych najemcy", nie podejmuję się oceny czy można do nich zaliczyć:
    - rzeczy które pracownicy wnieśli w wyniku umowy z pracodawcą (w końcu
    pracownik może w umowie mieć, że korzysta np. ze swoich narzędzi)
    - rzeczy które pracownicy wnieśli bo tak jest "w zwyczaju" (chodzi
    o ich ubrania)
    - rzeczy które pracownicy wnieśli "bo tak" (np. któryś wziął ze
    sobą własny odtwarzacz, zupełnie bez związaku z pracą)

    Ale:

    > i odszkodowania za straty firmy dwa prywatne
    > samochody jeden firmowy ze sprzętem specjalistycznym

    IMO, szanse są jedynie wtedy, jeśli można wykazać że "zaaresztowana"
    wartość jest *mocno* zawyżona (a wygląda że tak) i wystarczyłoby jakby
    zatrzymał inny sprzęt.
    Z drugiej strony, jak gość będzie się bronił że "jakby pozwolił
    zabrać część to wynieśli i zabraliby wszystko", to tej linii też nie
    można nic zarzucić, bo sam pewnie zgodzisz się że to prawda.
    Jest tak?

    > pracuję wdelegacji na Terenie całej Polski nie spotkałem sie z czymś takim
    > Pytanie moje jest takie co mam robić żeby było zgodnie z prawem i czy dobrze
    > postąpiłem ?

    Źle postąpiłeś w swoim poście.
    Nie napisałeś co jest w umowie!
    Skąd *MY* mamy to wiedzieć??

    pzdr, Gotfryd

  • 9. Data: 2011-05-20 08:39:10
    Od: PesTYcyD <p...@w...pl>

    W dniu 2011-05-20 01:46, Robert Tomasik pisze:
    > No to co? Ale wiadomo było, ile masz zapłacić?

    A zapłać sobie posiadając firmę na pełnej księgowości bez faktury.

  • 10. Data: 2011-05-20 08:43:40
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 20 May 2011, Andy Niwiński wrote:

    > "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    > A od kiedy to płaci się tak sobie, na gębę? Widzałeś gdzieś taką księgową?

    Wiesz, hasło "zmień księgową" wcale nie tak rzadko pada na .podatki
    :P

    Już Ci napisali - o tym, za co, komu, kiedy i na jakiej podstawie ma
    płacić księgowa decyduje firma. Właściciel lub zarząd, zależnie od
    formy prawnej.
    I to nie zmartwieniem wierzyciela jest dochodzenie jaki "regulamin"
    ustalił ten właściciel lub zarząd.
    I owszem, prawdą jest, że istotna większość zarządzających stosuje
    wymóg, aby z umowach był zapis iż "podstawą zapłaty jest prawidłowa
    faktura".
    Ale taki wymóg nie wynika z przepisów - podstawą zapłaty jest
    wykonanie świadczenia!

    Ba, w niektórych przypadkach, podstawą zapłaty jest zamiar
    skorzystania :O
    Tak jak w tym przypadku właśnie (czynsz przysługuje z góry,
    "o ile umowa nie stanowi inaczej"!)

    A co co księgowej - oczywiście, że oczekuje "papierka".
    Ale tym "papierkiem", zakładając że w umowie nic innego nie zapisano,
    powinno być wewnętrzne polecenie zapłaty podpisane przez właściciela
    lub członka zarządu w stylu "tu jest ksero umowy, proszę wpłacić
    zgodnie z umową".
    Wszystko.

    pzdr, Gotfryd