  • 1. Data: 2011-05-20 09:05:17
    Temat: sprzedane auto - pytania
    Od: "VladTepes" <v...@w...pl>

    Wraz z mamą (miala 1% udziału) bylismy posiadaczami auta. Ponad 6 lat. Auto
    wlasnie kupiono. Umowę sporządziliśmy wspólnie - jako współwłaściciele.
    Teraz pytania :)

    1) 2% podatku płaci nabywca (tak stoi na umowie) - czy w razie gdyby US
    stwierdził, że wartość jest zaniżona będzie uderzać do niego czy do nas?

    2) czy muszę a jeśli tak to w jaki sposób mam poinformowac mój US o fakcie
    zbycia pojazdu? A co ze współwłaścicielem - podlega pod inny US. Dodam, że
    mam notarialne pełnomocnictwo na występowaniu w imieniu mamy, więc formalnie
    mogę sam wszystko załatwiać.

    Dzięki za pomoc!
    Vlad

  • 2. Data: 2011-05-20 09:13:33
    Temat: Re: sprzedane auto - pytania
    Od: Kamil <a...@a...com>

    Dnia Fri, 20 May 2011 11:05:17 +0200, VladTepes napisał(a):

> [...]
    >
    > 1) 2% podatku płaci nabywca (tak stoi na umowie) - czy w razie gdyby US
    > stwierdził, że wartość jest zaniżona będzie uderzać do niego czy do nas?

    Jest wolność zawierania umów.
    To o czym piszesz, dotyczy podatku PCC i opłaca go kupujący, w swoim US.

    > 2) czy muszę a jeśli tak to w jaki sposób mam poinformowac mój US o fakcie
    > zbycia pojazdu?

    USu nie informujesz. Ale już WK i owszem. Co prawda jest termin 30 dniowy,
    jednak ja bym JUŻ to załatwiał. Nie zapomnij również o poinformowaniu
    swojego ubezpieczyciela o sprzedaży samochodu (OC/AC/NNW). Oczywiście
    PISEMNIE.
    Kity że nie dostaniesz zwrotu - olej wielkim moczem, bo ten gość co kupił
    auto, może wypowiedzieć umowę OC i przejśc do "swojego" ubezpieczyciela lub
    tego samego, ale mieć wyższe ulgi...wówczas i tak dostaniesz zwrot za taką
    polisę którą musiałeś przekazać nabywcy pojazdu.

  • 3. Data: 2011-05-20 09:15:02
    Od: "Andrew" <a...@n...onecie.pl>

    1) 2% podatku płaci nabywca (tak stoi na umowie) - czy w razie gdyby US
    > stwierdził, że wartość jest zaniżona będzie uderzać do niego czy do nas?

    I tak nabywca płaci z mocy ustawy. Krótko mówiąc niech nabywca się martwi o
    PCC.

> [...]
    > zbycia pojazdu? A co ze współwłaścicielem - podlega pod inny US. Dodam, że
    > mam notarialne pełnomocnictwo na występowaniu w imieniu mamy, więc

    Nie. Tylko w wydziale komunikacji i ubezpieczycielowi.