    From: "jjans" <j...@w...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: wymiana towaru
    Date: Sat, 10 May 2003 10:13:49 +0200

    Kupiłem dla mojego syna telefon komórkowy. W salonie, ze względu na
    nieaktywność karty sim nie mogłem sprawdzić wszystkich jego funkcji. Po
    powrocie do domu stwierdziłem, że jest on uszkodzony. Brak możliwości
    przełączenia dzwonka na sygnał wibracyjny, przy używaniu go w szkole czyni
    go właściwie bezużytecznym.
    Następnego dnia udałem się do salonu i zażądałem wymiany telefonu na nowy,
    argumentując to niezgodnością towaru z umową. Pracownik odmówił wymiany i
    stwierdził, że istnieje jedynie możliwość jego naprawy. Jego argumenty to:
    1. przypisanie numeru seryjnego aparatu *IMEI* do umowy z operatorem sieci,
    (no to co zrobi gdy telefonu nie da się naprawić?),
    2. niesamowite stwierdzenie *bo ja (on) na tym stracę*
    Wraz z aparatem otrzymałem kartę gwarancyjną, której warunki bardzo
    ograniczają możliwość wymiany towaru. Gwarancji tej do chwili obecnej nie
    podpisałem bo uważam, że nie mam takiego obowiązku, a jej treść ogranicza
    moje prawa.

    Czy moje rozumowanie jest poprawne? Czy mam prawo do wymiany telefonu na
    nowy?

    Bartłomiej