    From: "TauRuSS" <t...@i...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: wymiana towaru
    Date: Sat, 10 May 2003 11:15:41 +0200
    Sender: m...@p...onet.pl@kamienskiego.lanet.wroc.pl

    Użytkownik "jjans" <j...@w...pl> napisał w wiadomości
    news:b9icak$egg$1@absinth.dialog.net.pl...

    > Następnego dnia udałem się do salonu i zażądałem wymiany telefonu na nowy,
    > argumentując to niezgodnością towaru z umową. Pracownik odmówił wymiany i
    > stwierdził, że istnieje jedynie możliwość jego naprawy.

    Jeżeli dobrze rozumiem ,to telefon według swoich parametrów ma alarm
    wibracyjny
    ,ktory nie działa. Jeżeli istnieje możliwość naprawy aparatu, tak że
    wszystko będzie
    poprawie działało, to serwis raczej nie ma obowiązku wymiany aparatu na
    twoje rządanie.
    Oni mają obowiązek zwrócić ci sprawny telefon, a to jak tego dokanają to
    raczej ich
    wewnętrzna sprawa.

    > Wraz z aparatem otrzymałem kartę gwarancyjną, której warunki bardzo
    > ograniczają możliwość wymiany towaru. Gwarancji tej do chwili obecnej nie
    > podpisałem bo uważam, że nie mam takiego obowiązku, a jej treść ogranicza
    > moje prawa.
    >
    > Czy moje rozumowanie jest poprawne? Czy mam prawo do wymiany telefonu na
    > nowy?

    Tu się dokładnie na tym nie znam, ale jeśli nie podpisałes umowy, to możesz
    próbować
    odwołymać sie do prawa rękojmy, ale raczej ciężko będzie, co jeszcze zależy
    od tego,
    czy jest to pre-paid czy na aobnament, bo w drugim przypadku, to pewnie
    odbyło się
    to na zasadzie jakiejś promocji, a w tym momencie tylko na tym stracisz.

    --
    TauRuSS

    t...@i...pl