  • 1. Data: 2006-06-27 18:29:21
    Temat: wylata chorobowe za 33 dni przez pracodawce
    Od: "salamandra" <s...@w...pl>

    od 5 kwietnia pracowalam na umowe probną- 3 miesiace , po przepracowaniu 2
    miesiecy okazalo sie ze jestem w ciąży ( 15 tyg) i lekarz wysłal mnie na
    chorobowe.
    pracodawca nie chce mi wyplacic wyplaty gdyz uwaza ze zrobilam to
    specjalnie, o ile wiem pracodawca musi wyplacic za 33 dni chorobowego i za
    3 dni urlopu ( 2 miesiace przepracowalam), czy mi sie to prawnie nalezy?
    salamandra

  • 2. Data: 2006-06-27 21:12:55
    Temat: Re: wylata chorobowe za 33 dni przez pracodawce
    Od: "wektor" <w...@i...pl>

    Użytkownik "salamandra" <s...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    chorobowego i za
    > 3 dni urlopu ( 2 miesiace przepracowalam), czy mi sie to prawnie

    Ponieważ jesteś zatrudniona na umowę o pracę na okres próbny
    przekraczający 1 miesiąc, to pracodawca musi przedłużyć Twoją umowę o
    pracę do dnia porodu (na podstawie zaświadczenia lekarskiego o stanie
    ciąży.
    Jeżeli w 2006 r. u poprzedniego pracodawcy nie pobierałaś
    wynagrodzenia chorobowego, to pracodawca winien wypłacić wynagrodzenie
    chorobowe za pierwsze 33 dni zwolnienia chorobowego w 2006 r., a za
    pozostały okres zwolnienia chorobowego zasiłek chorobowy sfinansuje
    ZUS. Prawo do wynagrodzenia chorobowego (a następnie zasiłku
    chorobowego) nabyłaś, ponieważ przepracowałaś 2 miesiące (wystarczy 30
    dni).
    Prawo do urlopu wypoczynkowego nabywasz za cały okres zatrudnienia
    (również za czas zwolnienia lekarskiego):
    a/12 x 20 (26) dni,
    gdzie: a = liczba miesięcy zatrudnienia.
    Za 3 miesiące okresu próbnego: 5 dni urlopu wypoczynkowego (przy
    rocznym wymiarze 20 dni), ale umowa będzie trwać dłużej, więc urlopu
    wypoczynkowego będzie więcej. Jeżeli nie wykorzystasz urlopu
    wypoczynkowego w naturze, to pracodawca wypłaci ekwiwalent pieniężny
    po rozwiązaniu umowy o pracę z dniem porodu.
    Zasiłek macierzyński będzie wypłacał ZUS na podstawie zaświadczenia
    wydanego przez pracodawcę.

    Podaję link do kodeksu pracy:
    http://www.kodeks-pracy.com.pl/
    radzę poczytać zwłaszcza:
    Dział ósmy. Uprawnienia pracowników związane z rodzicielstwem

    wa

  • 3. Data: 2006-06-28 08:07:47
    Od: "salamandra" <s...@w...pl>

    a czy to sa 33 dni robocze , czy kalendarzowe?... i czy po miesiacu
    kalendarzowym przysługuje mi juz caly ekwiwalent za 33 dni, czy reszte
    wyplaca w nastepnym miesiącu?