  • 1. Data: 2006-06-27 17:36:54
    Temat: Potwierdzenie za zgodność z oryginałem
    Od: Piotr Radosz <p...@o...pl>

    Witam!
    Tak się dzisiaj zastanawiałem gdzie (jakiś akt prawny) może być coś napisane
    o potwierdzaniu dokumentów "za zgodność z oryginałem".
    Chodzi mi o zasadę kto powinien składać to oświadczenie. Dajmy na to że
    chciałbym zawrzeć umowę sprzedaży energii elektrycznej z ZE. Wśród
    potrzebnych dokumentów jest między innymi tytuł prawny. Czy potwierdzam
    jego kserokopię ja w obecności pracownika ZE czy pracownik ZE w mojej po
    okazaniu mu do wglądu oryginału?

    Piotr Radosz

  • 2. Data: 2006-06-27 18:06:25
    Temat: Re: Potwierdzenie za zgodność z oryginałem
    Od: "Alfred Kowalski" <n...@m...com>

    --
    Tępmy e-analfabetyzm - http://www.bykom-stop.avx.pl/index.html
    Użytkownik "Piotr Radosz" <p...@o...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > potrzebnych dokumentów jest między innymi tytuł prawny. Czy potwierdzam
    > jego kserokopię ja w obecności pracownika ZE czy pracownik ZE w mojej po

    Nie ma tu żadnych regulacji, poza procesem kopię może uwierzytelnić tylko
    notariusz. A resztę reguluje praktyka.

    Marcin.

  • 3. Data: 2006-06-27 18:10:45
    Od: Krzysztof 'kw1618' z Warszawy <k...@g...pl>

    Dnia Tue, 27 Jun 2006 19:36:54 +0200, Piotr Radosz napisał(a):

> [...]
    > potrzebnych dokumentów jest między innymi tytuł prawny. Czy potwierdzam
    > jego kserokopię ja w obecności pracownika ZE czy pracownik ZE w mojej po

    Potwierdza ten komu na tym bardziej zalezy.
    Zazwyczaj praktykuje się, że jeżeli Ty gdzies idziesz to pokazujesz
    oryginał czegoś, a ten ktoś robi sobie xero i jesli jego przepisy domagają
    się, aby kopia była poswiadczona za zgodność z oryginałem to ON poświadcza
    i zatrzymuje do swoich akt.

    W innym przypadku, jesli np. wysyłasz gdzieś dokument bez osobistego
    stawiennictwa, to wysyłasz kopie i poświadczenie takie jakie sobie zyczy
    ten ktoś:
    a) ty poświadczasz
    b) notariusz poświadcza
    c) poświadcza inna osoba zaufania publicznego np. sołtys
    ale jakie to ma być pośwaidczenie, to pytanie do osoby do której to
    wysyłasz

    Krzysztof 'kw1618' z Warszawy
    ==>> http://poszukiwane.3mam.net/ !!!! > http://grupy.3mam.net

  • 4. Data: 2006-06-28 11:53:57
    Od: kam <#k...@w...pl#>

    Alfred Kowalski napisał(a):
    > Nie ma tu żadnych regulacji, poza procesem kopię może uwierzytelnić tylko
    > notariusz.

    A w procesie kto jeszcze? :)

    KG

  • 5. Data: 2006-06-28 12:48:55
    Od: stern <s...@0...pl>

    kam napisał(a):

    > A w procesie kto jeszcze? :)

    a o które postępowanie pytasz? :P

    --
    http://bdp.e-wro.com GG: 4494911

  • 6. Data: 2006-06-28 20:00:48
    Od: "Alfred Kowalski" <n...@m...com>

    > A w procesie kto jeszcze? :)

    Np. radca lub adwokat co do swojego pełnomocnictwa albo co do dokumentów
    załączonych do pozwu w postępowaniu nakazowym.