  • 21. Data: 2018-01-08 03:39:35
    Temat: Re: wykorzystywanie matarialow na kursie
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2018-01-07, markson <m...@g...com> wrote:

    > dokładnie wysyłaja bez mojej zgody caly moj materiał i na tym zarabiaja
    > - licencje wydaje wyłacznie tylko dla jednej osoby

    Teraz jeszcze jedno pytanie, czy Ty ten swój kurs w jakikolwiek
    udostępniłeś publicznie, czyli np. opublikowałeś w formie drukowanej,
    udostepniłeś (publicznie, bez hasła irp.) na www? Zdaje się Robert o to
    pytał, ale gdzieś mi odpowiedź umknęła.

    Poza tym mam lekkie wątpliwości odnośnie wczesniej wymienionego przez
    Roberta punktu, czy jakas firemka organizująca kursy podpada pod
    "Instytucje oświatowe, uczelnie oraz jednostki naukowe". To by było nie
    do końca logiczne*, więc tu też pytanie, co to za firma, w sensie ich
    działalności.

    *) utworzę sobie firemke z zakresem działalności oświatowym i co, hulaj
    dusza piekła nie ma?

    --
    Marcin

  • 22. Data: 2018-01-08 07:12:53
    Od: markson <m...@g...com>

    > Ale co wysyłają? Bo to może mieć krytyczne znaczenie. Link, czy plik?

    pliki

  • 23. Data: 2018-01-08 09:05:34
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    > Kursu sprzedać nie sposób. Mamy różne pojęcie kuru. Dla mnie kurs, to

    Ale mnie nie interesuje twój kurs, podałem go jako przykład. Załóż, że
    się go da sprzedać.

    > Próbuję się o pytającego dowiedzieć, o czym pisze, ale on zręcznie unika

    No to próbuj i zrozum dawane ci analogie.

    --
    Liwiusz

  • 24. Data: 2018-01-08 16:07:36
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 08-01-18 o 03:39, Marcin Debowski pisze:

> [...]
    > działalności.
    >
    > *) utworzę sobie firemke z zakresem działalności oświatowym i co, hulaj

    Utworzenie szkoły nie jest takie proste.

  • 25. Data: 2018-01-08 16:11:44
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 08-01-18 o 09:05, Liwiusz pisze:

    > Ale mnie nie interesuje twój kurs, podałem go jako przykład. Załóż, że
    > się go da sprzedać.

    Może zanadto uprościłem. Chodzi mi o to, że kurs, to jest jakieś tam
    działanie. Tego zwielokrotnić nie sposób. Można zwielokrotnić (prawnie
    albo bezprawnie) jakieś tam z nim związane materiały. No i musimy teraz
    analizować, czy te materiały podlegają ochronie, a jeśli tak, to czy
    "rozsyłając pliki" (bo markson teraz to napisał) dochodzi do naruszenia
    prawa.

    > No to próbuj i zrozum dawane ci analogie.

    Będę działał. :-)

  • 26. Data: 2018-01-08 16:16:18
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    > Może zanadto uprościłem. Chodzi mi o to, że kurs, to jest jakieś tam
    > działanie. Tego zwielokrotnić nie sposób.

    Czyli piszesz nie na temat.

> [...]
    > analizować, czy te materiały podlegają ochronie, a jeśli tak, to czy
    > "rozsyłając pliki" (bo markson teraz to napisał) dochodzi do naruszenia

    I tego właśnie dotyczyło pytanie - ktoś bierze twoje materiały i
    sprzedaje je samodzielnie jako kurs - niechby nawet zostawiając twoje
    autorstwo.

    --
    Liwiusz

  • 27. Data: 2018-01-08 16:17:49
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 08-01-18 o 07:12, markson pisze:

    > pliki

    Te pliki zawierają jakieś opracowanie? Program komputerowy? To jest
    Twoje opracowanie i masz do niego wyłączne prawa autorskie? Skopiowałeś
    skądś tę treść i to sprzedawałeś? Czy to publicznie dostępne materiały?

    Zlituj się i napisz po ludzku. Nie interesuje mnie treść tego "tajnego"
    kursu, choć teraz rozumiem, że to żaden kurs, tylko pewnie jakieś
    wydawnictwo w formie elektronicznej.

    Czy w samym pliku, albo w jakiejś umowie zawarłeś jakieś zastrzeżenia co
    do prawa do rozpowszechniania tego dzieła?

  • 28. Data: 2018-01-08 16:35:19
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 08-01-18 o 16:16, Liwiusz pisze:

    > I tego właśnie dotyczyło pytanie - ktoś bierze twoje materiały i
    > sprzedaje je samodzielnie jako kurs - niechby nawet zostawiając twoje
    > autorstwo.

    Moje, czyli od początku do końca napisane z palca przeze mnie? Sprzedaż
    będzie przestępstwem, ale jeśli to będzie kurs prowadzony przez
    instytucję wzmiankowaną w art. 28 Prawa Autorskiego i w ramach niego to
    komuś udostępnią, to moim zdaniem niestety nic poradzić się na to nie da.

  • 29. Data: 2018-01-08 21:34:40
    Temat: [1] wykorzystywanie matarialow na kursie
    Od: denat 'POPIS/EU <N...@g...pl>

    > Utworzenie szkoły nie jest takie proste.

    wiesz co, daj se już siana i sie nie odzywaj...

    rozgałęźmy to wszystko na kilka wątków - to jest mój wątek!

    tworzę stronę, piszę sobie na niej co mam ochotę,
    teraz europejska rada wolnych liderów próbuje mnie z tego opierdolić...
    co można zrobić?

  • 30. Data: 2018-01-09 00:15:08
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2018-01-08, Robert Tomasik <r...@g...pl> wrote:

    > Utworzenie szkoły nie jest takie proste.

    No o tym właśnie mówię, bo zdaje się wczęsnie argumentowałeś, że nie
    można wiele zrobić powołując się na dozwolony użytek instytucji
    oswiatpwych.

    --
    Marcin