  • 1. Data: 2018-01-05 16:38:33
    Temat: Art. 138 kw a swoboda zawietania umów
    Od: Marek <f...@f...com>

    Czy Spółka świadcząca usługi na terenie PL może odmówić świadczenia
    usługi klientowi "bo tak" bez narażenia się na grzywnę z w/w art?

    --
    Marek

  • 2. Data: 2018-01-05 16:59:56
    Temat: Re: Art. 138 kw a swoboda zawietania umów
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 05-01-18 o 16:38, Marek pisze:
    > Czy Spółka świadcząca usługi na terenie PL może odmówić świadczenia
    > usługi klientowi "bo tak" bez narażenia się na grzywnę z w/w art?

    A to konsument?

  • 3. Data: 2018-01-05 17:06:12
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Fri, 5 Jan 2018 16:59:56 +0100, Robert Tomasik
    <r...@g...pl> wrote:
    > A to konsument?

    A musi być? I co chodzi w PL z tymi konsumentami, jak firma korzysta
    z usług lub zakupu towarów to już nie ma praw?

    --
    Marek

  • 4. Data: 2018-01-05 17:22:28
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 05-01-18 o 17:06, Marek pisze:
    > A musi być? I co chodzi w PL z tymi konsumentami, jak firma korzysta z
    > usług lub zakupu towarów to już nie ma praw?

    Ma, ale inne. Nie chce mi się doktoryzować, bo inaczej jest z firmą, a
    inaczej z konsumentem.

  • 5. Data: 2018-01-05 17:51:26
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Fri, 5 Jan 2018 17:22:28 +0100, Robert Tomasik
    <r...@g...pl> wrote:
    > Ma, ale inne. Nie chce mi się doktoryzować, bo inaczej jest z
    > firmą, a
    > inaczej z konsumentem.

    A wracając do meritum?

    --
    Marek

  • 6. Data: 2018-01-05 18:42:59
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2018-01-05 o 17:51, Marek pisze:

    > A wracając do meritum?

    Nie ma do czego wracać, bo w twoim poście nie ma meritum.

    Ogólnie odpowiedź jest: tak, może odmówić.

    Na przykład możesz świadczyć usługi graficzne, ale to nie znaczy, że
    musisz obsługiwać każdego - w końcu może ci nie odpowiadać proponowana
    cena, możesz nie mieć wiedzy lub umiejętności do wyświadczenia jakiejś
    usługi, nie mieć mocy przerobowych itp. itd.

    --
    Liwiusz

  • 7. Data: 2018-01-05 22:13:17
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Fri, 5 Jan 2018 18:42:59 +0100, Liwiusz
    <l...@b...tego.poczta.onet.pl> wrote:
> [...]
    > cena, możesz nie mieć wiedzy lub umiejętności do wyświadczenia
    > jakiejś
    > usługi, nie mieć mocy przerobowych itp. itd.

    Ale powyższe przykłady podają powody, co może mieć dla obu stron
    racjonalne wytłumaczenie odmowy.
    Co w przypadku, gdy usługobiorca odmawia "bo tak"? Przypominam o
    sprawie drukarza, który odmówił i oberwal z art. 138

    --
    Marek

  • 8. Data: 2018-01-05 22:31:40
    Od: z <...@...pl>

    W dniu 2018-01-05 o 22:13, Marek pisze:
> [...]
    > racjonalne wytłumaczenie odmowy. Co w przypadku, gdy usługobiorca
    > odmawia "bo tak"? Przypominam o sprawie drukarza, który odmówił i

    Jak zwykle kwestia interpretacji i falandyzacji.
    Lewica w tym przypadku bo tak jej pasowało wyciągnęła jakiś zatęchły
    przepis z czasów komuny że każdemu się należy ....
    Gdyby im nie pasowało i nie chodziło o gendery zapewne wyciągneliby coś
    z wolności gospodarczej.
    Takie prawo, tacy prawnicy, takie sądy ;-)

  • 9. Data: 2018-01-05 22:46:52
    Temat: Re: KW-138 a swoboda zawietania umów
    Od: "A. Filip" <a...@p...pl>

    Marek <f...@f...com> pisze:

> [...]
    > racjonalne wytłumaczenie odmowy. Co w przypadku, gdy usługobiorca
    > odmawia "bo tak"? Przypominam o sprawie drukarza, który odmówił i

    A Ziobro nie zapowiadał w tej sprawie kasacji do SN?
    Podaj podstawę prawną na jakiej konkretny usługodawca ma być
    _zobowiązany_ wyświadczyć konkretną usługę.

    Jak ONR przyjdzie do drukarni Agora S.A. wydrukować sobie ulotki to
    Agora S.A. nie ma prawa odmówić? Z czystej prawnej złośliwości powinni
    pójść zamieścić ogłoszenie a potem ciągać Agora S.A. po sądach za odmowę
    świadczenia usługi.

    Jak homoseksualiści wywalczyli wolność pochodów i demonstracji to ONR
    nie skorzystał *też*? Kogo Bóg chce pokarać spełnia jego prośby ;-)

    Moje podejście jest praktyczne: Jak jest 10 drukarni obok siebie 2 nie
    przyjmą ale pozostałe 8 przyjmie z pocałowaniem w rękę to nie powinno
    być sprawy (z nielicznymi wyjątkami). Jak kolejna drukarnia jest 200km
    dalej to sytuacja robi się całkiem inna ze względu na znaczące
    utrudnienie dla klienta.

    --
    A. Filip

  • 10. Data: 2018-01-06 15:44:40
    Od: KRZYZAK <k...@g...com>

    W dniu piątek, 5 stycznia 2018 16:38:39 UTC+1 użytkownik Marek napisał:
    > Czy Spółka świadcząca usługi na terenie PL może odmówić świadczenia
    > usługi klientowi "bo tak" bez narażenia się na grzywnę z w/w art?

    Art 138KW mówi o "świadczeniu, do którego ktoś jest obowiązany".

    Jeśli ktoś nie jest obowiązany, to może odmówić bez podania przyczyny.