  • 1. Data: 2018-01-06 16:25:51
    Temat: wykorzystywanie matarialow na kursie
    Od: markson <m...@g...com>

    mam do was pytanie, przez przypadek dowiedzialem sie ze pewna firma
    wykorzystuje moje materialy na kursach. pisałem do tej osoby, ale nie
    chce mi podac nazwy tej firmy, czy moge zglosic ja do prokuratury zeby
    podala nazwe tej firmy? firma naraza nas na duze straty finansowe

  • 2. Data: 2018-01-06 16:58:26
    Temat: Re: wykorzystywanie matarialow na kursie
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 06-01-18 o 16:25, markson pisze:
> [...]
    > chce mi podac nazwy tej firmy, czy moge zglosic ja do prokuratury zeby
    > podala nazwe tej firmy? firma naraza nas na duze straty finansowe

    Do Prokuratury możesz zgłosić cokolwiek, pytanie, czy to w czymkolwiek
    pomoże. Nie piszesz, co to za kursy. Nie piszesz jakie materiały i w
    jaki sposób wykorzystują. Ba, sądząc z postu nawet same tego nie wiesz.

    Z faktu, że ktoś do Ciebie dotarł wnoszę, że pewnie pewnie nie usunięto
    danych o autorstwie. Zatem naruszenie jakiego przepisu chcesz zarzucić
    sprawcy?

  • 3. Data: 2018-01-06 18:17:28
    Od: markson <m...@g...com>

    nie chce pisac co to za kursy
    to tego co wysylaja mam prawa autorsko-majatkowe - poswiadczone i
    bezpodstawnie je wykorzystuja na czym moja firma traci pieniadze ...
    w przyszlym tygodniu jade na policje ew prokuratury, zobacze co powiedza
    ps. porobilem pare bledow literowek specjalnie, znaki wodne
    itd(poswiadczone notarialnie) i to samo mi ta osoba wyslala, nawet tamta
    firma nie skasowala moich danych :)

  • 4. Data: 2018-01-06 20:19:17
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 06-01-18 o 18:17, markson pisze:
    > nie chce pisac co to za kursy

    OK!

    > to tego co wysylaja mam prawa autorsko-majatkowe - poswiadczone i
    > bezpodstawnie je wykorzystuja na czym moja firma traci pieniadze ...

    Napisz choć, w jaki sposób wykorzystują. Czy jak kupię Twoją książkę i
    będę z niej odczytywał treści na wykładzie, to uznasz to za naruszenie
    prawa?

> [...]
    > ps. porobilem pare bledow literowek specjalnie, znaki wodne
    > itd(poswiadczone notarialnie) i to samo mi ta osoba wyslala, nawet tamta

    Życzę powodzenia. Boję się, że po prostu dość opacznie rozumiesz ochronę
    praw autorskich. WYykorzystanie cudzych opracowań jest jak najbardziej
    legalne - pod określonymi w prawie obostrzeniami.

  • 5. Data: 2018-01-06 21:27:18
    Od: denat 'POPIS/EU <N...@g...pl>

    > Życzę powodzenia. Boję się, że po prostu dość opacznie rozumiesz ochronę
    > praw autorskich. WYykorzystanie cudzych opracowań jest jak najbardziej
    > legalne - pod określonymi w prawie obostrzeniami.

    mogę Cię prosić o odesłanie (jako totalnie niezorientowanego) do
    artykułów - też jestem zainteresowany, na ile moje wypiski są moje a na
    ile wspólnoty unii europejskiej?

  • 6. Data: 2018-01-06 22:03:17
    Od: denat 'POPIS/EU <N...@g...pl>

    problem, jest na prawdę bardzo bardzo bardzo ciekawy,
    co się dzieje, gdy dwoje (wpadną) na ten sam pomysł?

  • 7. Data: 2018-01-06 23:42:14
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 06-01-18 o 21:27, denat 'POPIS/EU pisze:
    > mogę Cię prosić o odesłanie (jako totalnie niezorientowanego) do
    > artykułów - też jestem zainteresowany, na ile moje wypiski są moje a na
    > ile wspólnoty unii europejskiej?

    Poczytaj ustawę Prawo Autorskie. Generalnie jeśli nie usunęli danych o
    autorze, tylko prezentują Twoje dzieło pod Twoim nazwiskiem, to niewiele
    tu można zdziałać. Przynajmniej taka jest moje stanowisko na chwilę
    obecną. Nawet kiedyś się zastanawiałem nad napisaniem takiego jednego
    skryptu do szkolenia, ale doszedłem do wniosku, że nie da się tego
    sensownie chronić.

    Zresztą inne stanowisko dość szybko doprowadziłoby do absurdu. Pomyśl o
    takich bibliotekach. Szkołach, gdzie przecież ludzie się posługują
    książkami.

    Zabronione jest:
    1) Przywłaszczanie sobie autorstwa cudzego dzieła. - no ale skoro ktoś
    do Ciebie dotarł, to pewnie nie usunięto autora z materiałów.
    2) Rozpowszechnianie cudzego utworu - to normują art. art. 23 i
    następne. W opisanym przez Ciebie przypadku sądzę, że zastosowanie może
    mieć art. 27. "Wolno w celach dydaktycznych i naukowych zamieszczać
    rozpowszechnione drobne utwory lub fragmenty większych utworów w
    podręcznikach, wypisach i antologiach." Poczytaj też art. 28.

  • 8. Data: 2018-01-07 00:18:57
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2018-01-06, markson <m...@g...com> wrote:
> [...]
    > ps. porobilem pare bledow literowek specjalnie, znaki wodne
    > itd(poswiadczone notarialnie) i to samo mi ta osoba wyslala, nawet tamta

    Można posiłkować się cudzymi danymi.
    Generalnie, problem mogą miec jeśli:
    1) zacytują lub zamieszczą bez podania autora
    2) użyją całości materiału lub znaczącej jego częsci,
    gdy jest to duży material

    Wolno natomiast zamieścić fargmenty prac jeśli poda się źródło a całość
    jest w formie jakiegoś opracowania (kurs ma swój zwykle kontekst).

    --
    Marcin

  • 9. Data: 2018-01-07 00:29:48
    Od: denat 'POPIS/EU <N...@g...pl>

    znaczy co, że ja nie mam żadnych praw, jeśli ktoś będzie umieszczał
    gdzieś na przykład moje posty z newsów?

  • 10. Data: 2018-01-07 00:51:09
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 07-01-18 o 00:29, denat 'POPIS/EU pisze:
    > znaczy co, że ja nie mam żadnych praw, jeśli ktoś będzie umieszczał
    > gdzieś na przykład moje posty z newsów?

    Ależ masz. Możesz domagać się podania autora :-D