  • 11. Data: 2018-01-07 11:08:17
    Temat: Re: wykorzystywanie matarialow na kursie
    Od: markson <m...@g...com>

    > 2) użyją całości materiału lub znaczącej jego częsci,
    > gdy jest to duży material

    dokładnie wysyłaja bez mojej zgody caly moj materiał i na tym zarabiaja
    - licencje wydaje wyłacznie tylko dla jednej osoby

  • 12. Data: 2018-01-07 12:37:05
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 07-01-18 o 11:08, markson pisze:

    > dokładnie wysyłaja bez mojej zgody caly moj materiał i na tym zarabiaja
    > - licencje wydaje wyłacznie tylko dla jednej osoby

    Licencję na co? To jakiś pdf? Bo jak tak, to bezprawnie zwielokrotniają
    ewentualnie. Czy wskazują jakieś miejsce w Internecie, gdzie
    udostępniasz te materiały?

  • 13. Data: 2018-01-07 17:08:48
    Od: markson <m...@g...com>

    > Licencję na co? To jakiś pdf? Bo jak tak, to bezprawnie zwielokrotniają
    > ewentualnie. Czy wskazują jakieś miejsce w Internecie, gdzie
    > udostępniasz te materiały?

    wysyłaja ludziom ktorzy korzystaja z kursow na skrzynki mailowe

  • 14. Data: 2018-01-07 17:28:20
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 07-01-18 o 17:08, markson pisze:

    > wysyłaja ludziom ktorzy korzystaja z kursow na skrzynki mailowe

    Ale co wysyłają? Bo to może mieć krytyczne znaczenie. Link, czy plik?

  • 15. Data: 2018-01-07 17:29:19
    Od: denat 'POPIS/EU <N...@g...pl>

    coś oszukujesz,
    chyba istnieje takie coś jak prawa autorskie - zupełnie to pomijasz...

  • 16. Data: 2018-01-07 17:33:58
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 07-01-18 o 17:29, denat 'POPIS/EU pisze:
    > coś oszukujesz,
    > chyba istnieje takie coś jak prawa autorskie - zupełnie to pomijasz...

    Wywalasz dane, na czyj post odpisujesz, wiec nie do końca wiem, o czym
    piszesz. Zakładając, ze na mój, to przecież podałem obowiązujące przepisy.

  • 17. Data: 2018-01-07 18:39:11
    Od: denat 'POPIS/EU <N...@g...pl>

    na Twój,

    czyli co, znaczy kc-ue rozwiązała problem po swojemu?
    co nasze to i unii, ale co unii to już nie nasze?

  • 18. Data: 2018-01-07 18:50:02
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 07-01-18 o 18:39, denat 'POPIS/EU pisze:
    > na Twój,
    >
    > czyli co, znaczy kc-ue rozwiązała problem po swojemu?
    > co nasze to i unii, ale co unii to już nie nasze?

    Możesz jaśniej napisać, o co Ci chodzi? Ja w ogóle o Unii Europejskiej
    nie pisałem. Nigdy nie było zakazu powoływania się na jakieś źródła czy
    ich wskazywania. Ogólne zasady ochrony praw autorskich, to początek XX
    wieku.

    Jak prowadzę kurs z używania broni, to mogę się spokojnie powołać na
    instrukcję czy jakąś książkę wydana przez inne osoby, a prawo zacznę
    naruszać dopiero, jak zacznę handlować lewymi kopiami. Pod pewnymi
    obostrzeniami mogę jednak czasem to kopiować i udostępniać. Przepisy
    wskazałem.

  • 19. Data: 2018-01-07 18:54:53
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

> [...]
    > naruszać dopiero, jak zacznę handlować lewymi kopiami. Pod pewnymi
    > obostrzeniami mogę jednak czasem to kopiować i udostępniać. Przepisy

    A jakbyś prowadził kurs używania broni, powiedzmy mailowy, i ktoś by ten
    kurs wziął, i sprzedawał na rachunek swojego zysku, oczywiście bez
    ukrywania, że autorem jest Robert Tomasik?

    --
    Liwiusz

  • 20. Data: 2018-01-07 22:08:35
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 07-01-18 o 18:54, Liwiusz pisze:

    > A jakbyś prowadził kurs używania broni, powiedzmy mailowy, i ktoś by ten
    > kurs wziął, i sprzedawał na rachunek swojego zysku, oczywiście bez
    > ukrywania, że autorem jest Robert Tomasik?

    Kursu sprzedać nie sposób. Mamy różne pojęcie kuru. Dla mnie kurs, to
    potkanie z uczestnikami. Szkolenie. I nie widzę niczego złego we
    wskazaniu w trakcie kursu jakiejś pozycji, a nawet jej udostępnieniu
    słuchaczom.

    Próbuję się o pytającego dowiedzieć, o czym pisze, ale on zręcznie unika
    odpowiedzi. Bo jeśli jest, jak Ty piszesz, to nie jest żaden kurs, tylko
    ewentualnie rozpowszechnianie materiału. Pomijając jakieś ewenementy,
    raczej podlegające ściganiu karnemu.