    Subject: Re: wykorzystanie wizerunku jaka umowa ?
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    From: Krzysztof kw1618 <k...@g...pl>
    Date: Fri, 6 Aug 2021 13:43:10 +0200

    > MZ bez znaczenia.
    > Art. 81.1. Rozpowszechnianie wizerunku wymaga zezwolenia osoby na nim
    > przedstawionej. W braku wyraźnego zastrzeżenia zezwolenie nie jest
    > wymagane, jeżeli osoba ta otrzymała umówioną zapłatę za pozowanie.
    >
    > Jak widać może być nawet bez formalnej zgody. Pewnie wystarczy coś w
    > stylu potwierdzam, że otrzymałam zapłatę taką a taką za to i to. Zgadzam
    > się na wykorzystanie mojego wizerunku w zakresie takim a takim.

    Jednorazowo to może by przeszło, ale nie wierzę, że polskie przepisy
    umożliwiają regularne płacenie osobie fizycznej bez formalności typu
    zaliczka na podatek, składki ZUS itp.
    Być może bohaterowie aby móc legalnie przyjmować takie opłaty, muszą
    zarejestrować DG. Między innymi chyba dlatego artyści rejestrują DG.
    Pasowałaby mi umowa zlecenie ewentualnie.