  • 1. Data: 2006-09-11 08:24:04
    Temat: wykonanie strony www - prawo autorskie a licencja
    Od: "MK" <m...@i...pl>

    Witam

    Wiem ze tamat byl walkowany wiele razy. Przeczytalem pare watkow i chcialem
    zebrac to w calosc i spytac sie czy dobrze rozumuje.
    Sprawa wyglada nastepujaco:

    Firma A zleca wykonianie strony www osobie Y ktora to osoba wystawia za ta
    usluge fakturke.
    Przez pewien okreslony czas osoba Y dokonuje aktualizacji strony
    nieodplatnie. Po tym okresie ma juz placone za zmiany.
    Ze wzgledu na opieszalosc osoby Y i zbyt dlugi czas oczekiwania na dokonanie
    zmian, firma A postanawia zakonczyc wspolprace z osoba Y i zatrudnic do tego
    osobe inna.

    I tu zaczynaja sie problemy
    Osoba Y twierdzi ze jesli tak to ona zdejmuje z serwera strone bo ta strona
    jest jej.

    A teraz pytanie czy dobrze rozumuje

    Osoba Y jest autorem tej strony i ma do niej prawa autorskie.
    Wlascicielem licencji do tej strony jest firma A i ona moze z ta strone
    przeniesc na inny serwer, zdjac ja itp.
    Jesli w licencji (pisemnie) nie jest zabroniona zmiana/przerobka tej strony
    przez firma A to ta firma ma pelne prawo ja zmieniac, aktualizowac itp.

    Jesli to co napisalem jest prawda to prosilbym jeszcze o podanie konkretnego
    artukulu ktory o tym mowi.

    Pozdrawiam i z gory dziekuje za pomoc

  • 2. Data: 2006-09-11 10:53:30
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    MK wrote:

> [...]
    > aktualizowac itp.
    >
    > Jesli to co napisalem jest prawda to prosilbym jeszcze o podanie

    A co jest napisane w psemnej (bo musi być pisemna) umowie miedzy A i Y?

  • 3. Data: 2006-09-11 14:50:00
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    MK napisał(a):

    > I tu zaczynaja sie problemy
    > Osoba Y twierdzi ze jesli tak to ona zdejmuje z serwera strone bo ta strona
    > jest jej.

    A co jest napisane w Umowie na podstawie ktorej A zlecila Y prace?

    j.

    --
    To nie ja głosowałem na PiS.
    http://tinyurl.com/dpuad /kto pierwszy kliknie ten głupi :P/

  • 4. Data: 2006-09-11 19:14:03
    Od: Bungo <b...@g...pl>

    MK napisał(a):

> [...]
    > Przez pewien okreslony czas osoba Y dokonuje aktualizacji strony
    > nieodplatnie. Po tym okresie ma juz placone za zmiany.

    to nie ma nic do rzeczy

    > Ze wzgledu na opieszalosc osoby Y i zbyt dlugi czas oczekiwania na dokonanie
    > zmian, firma A postanawia zakonczyc wspolprace z osoba Y i zatrudnic do tego
    > osobe inna.

    to tez sa informacje zbedne.

    > I tu zaczynaja sie problemy
    > Osoba Y twierdzi ze jesli tak to ona zdejmuje z serwera strone bo ta strona
    > jest jej.

    Autorskie prawa osobiste sa niezbywalne

    > A teraz pytanie czy dobrze rozumuje
    >
    > Osoba Y jest autorem tej strony i ma do niej prawa autorskie.

    autorskie prawa osobiste.

    > Wlascicielem licencji do tej strony jest firma A i ona moze z ta strone
    > przeniesc na inny serwer, zdjac ja itp.

    licencji nie nabywa sie na podstawie faktury, tylko na podstawie umowy
    o przeniesieniu autorskich praw majatkowych.

    > Jesli w licencji (pisemnie) nie jest zabroniona zmiana/przerobka tej strony
    > przez firma A to ta firma ma pelne prawo ja zmieniac, aktualizowac itp.

    Nie. moze zmieniac jesli jest napisane ze moze. Jezeli licencja nie
    upowaznia do zmian - to oczywiscie nie moze.

    pozdrawiam:-)

    ==> Bungo:-)

  • 5. Data: 2006-09-12 09:38:02
    Od: Jarek Spirydowicz <j...@k...szczecin.pl>

    In article <ee4cha$7ga$1@inews.gazeta.pl>, Bungo <b...@g...pl>
    wrote:

    > Nie. moze zmieniac jesli jest napisane ze moze. Jezeli licencja nie
    > upowaznia do zmian - to oczywiscie nie moze.

    To zależy. Zmiany mogą być cechą strony na przykład (dajmy na to jest to
    serwis, w którym zleceniodawca wiesza swoje ogłoszenia).

    --
    Jarek
    To tylko moje prywatne opinie.