  • 1. Data: 2006-09-11 07:02:20
    Temat: stawka za nadgodziny
    Od: "Posesjusz" <posesjusz_usun_@gazeta_spam_.pl>

    Witam,

    Czy ktos orientuje sie jak sa naliczane nadgodziny w PL ? czy to jest 50%
    stawki za kazda godzine nadgodzin i 200% stawki za kazdy dzien wolny od
    pracy ? Slyszalem ze zmienily sie przepisy (nasze biuro rozliczeniowe tak
    nam powiedzialo) i ze stawki za nadgodzine to 50% a za dien wolny to 100%, w
    co mi sie nie chce troszke wierzyc.

    --
    Posesjusz

  • 2. Data: 2006-09-11 07:32:41
    Temat: Re: stawka za nadgodziny
    Od: "Jasko Bartnik" <j...@g...pl>

    Dnia 11-09-2006 o 09:02:20 Posesjusz <posesjusz_usun_@gazeta_spam_.pl>
    napisał(a):

> [...]
    > pracy ? Slyszalem ze zmienily sie przepisy (nasze biuro rozliczeniowe tak
    > nam powiedzialo) i ze stawki za nadgodzine to 50% a za dien wolny to

    50% powyzej normalnej stawki w ramach nadgodzin w dzien roboczy (chyba, ze
    pracujecie w trybie weekendowym: piatek, sobota, niedziela) oraz 100% w
    ramach dnia swiatecznego i niedzieli o ile pracodawca nie zapewni innego
    wolnego dnia od pracy w przeciagu 6 dni do przodu lub wstecz ... jesli
    dobrze spamietalem tak chyba jest. Ma tez obowiazek zapewnic przerwe w
    pracy po 40 przepracowanych godzinach.

    Ktos wie jak jest w niedzielne nadgodziny? 150%?

    --
    Pozdrawiam,
    Jasko Bartnik

  • 3. Data: 2006-09-11 10:58:45
    Od: "Swieczkos & Bonari" <b...@o...com.[nospam].pl>

    Dnia 11-09-2006 o 09:32:41 Jasko Bartnik <j...@g...pl>
    napisał(a):

> [...]
    > przerwe w pracy po 40 przepracowanych godzinach.
    >
    > Ktos wie jak jest w niedzielne nadgodziny? 150%?

    Za pracę w godzinach nadliczbowych, oprócz normalnego wynagrodzenia,
    przysługuje dodatek w wysokości:
    1) 100 % wynagrodzenia - za pracę w godzinach nadliczbowych przypadających:
    a) w nocy,
    b) w niedziele i święta niebędące dla pracownika dniami pracy, zgodnie z
    obowiązującym go rozkładem czasu pracy,
    c) w dniu wolnym od pracy udzielonym pracownikowi w zamian za pracę w
    niedzielę lub w święto, zgodnie z obowiązującym go rozkładem czasu pracy,
    2) 50 % wynagrodzenia - za pracę w godzinach nadliczbowych przypadających
    w każdym innym dniu niż określony w pkt 1.

    --
    Ludzie są z natury durni.
    Pozdrawiam Swieczkos i Bona.