  • 1. Data: 2006-09-11 08:59:07
    Temat: stosunek do służby wojskowej - pytanie
    Od: "japek" <j...@k...pl>

    Witam

    Chciałbym pracować w Policji ale nabór jest prowadzony dla ludzi z
    uregulowanym stosunkiem do służby wojskowej. Skończyłem studia ale jeszcze
    nie obroniłem pracy dyplomowej więc stosunek jest nieuregulowany. Czy można
    to jakoś załatwić abym mógł złożyć podanie o prace będąc studentem przed
    obroną? a może dopiero jak mnie skreślą z listy studentów, bo to moge
    załatwić w każdej chwili?

    Pozdrawiam

  • 2. Data: 2006-09-11 09:53:31
    Temat: Re: stosunek do służby wojskowej - pytanie
    Od: wombi <j...@d...pl>

    japek napisał(a):
> [...]
    > to jakoś załatwić abym mógł złożyć podanie o prace będąc studentem przed
    > obroną? a może dopiero jak mnie skreślą z listy studentów, bo to moge

    1.Rozpocząłeś studia przed rokiem akademickim 2002/2003? Jeśli tak i
    jeśli masz zdane wszystkie egzaminy, ćwiczenia itd. to obejmuje Cię
    stara definicja absolwenta zawarta w ustawie o powszechnym obowiązku
    obrony i możesz ubiegać się o przeniesienie do rezerwy na podstawie §1
    ust.1 pkt a) rozp. ministra obrony narodowej z dnia 14 czerwca 2006 r. w
    sprawie przeniesienia części poborowych do rezerwy (Dz. U. z dnia 4
    lipca 2006 r.).
    2.Tyle,że przeniesienie do rezerwy nastąpi dopiero do 30 stycznia 2007r.
    3.Powyższe 2 punkty to założenie optymistyczne,bo słyszałem,że wojo już
    nie chce tak łatwo uznać,że ktoś "nieobroniony" jest absolwentem.
    Trzeba z nimi powalczyć.Jeśli komendant WKU nie uwzględni Twojego
    wniosku to masz prawo odwołać się od tej decyzji do Szefa Wojewódzkiego
    Sztabu Wojskowego a jeśli ten wyda niekorzystna decyzję to możesz ją
    zaskarżyć do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego.

  • 3. Data: 2006-09-11 10:37:32
    Od: "japek" <j...@k...pl>

> [...]
    > Sztabu Wojskowego a jeśli ten wyda niekorzystna decyzję to możesz ją
    > zaskarżyć do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego.

    Dzięki za odpowiedź :)
    Tylko że ja nie mam czasu na takie bieganie po urzędach bo mam czas do 30.09
    aby złożyć papiery :(
    No ale przejde się do WKU.