  • 1. Data: 2003-12-01 16:28:53
    Temat: wykaz chronionych towarów
    Od: "Julka" <j...@p...fm>

    Czy moglby mi ktos podac , gdzie moge znalezc: Wykaz decyzji dotyczących
    ochrony praw własności intelektualnej, handlowej i przemysłowej ? Chodzi mi
    konkretnie o wykaz nazw firm zastrzeżonych.

    Z gory dziekuje

    Julka

  • 2. Data: 2003-12-01 16:32:50
    Temat: Re: wykaz chronionych towarów
    Od: "pix" <p...@w...pl>

> [...]
    mi
    > konkretnie o wykaz nazw firm zastrzeżonych.

    Można sobie za opłatą przeszukać bazę w czytelni Urzędu Patentowego,
    http://www.uprp.pl albo zlecić rzecznikowi.
    To drugie rozwiązanie oczywiście droższe.

    Pix

  • 3. Data: 2003-12-01 19:15:37
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    W Internecie są opublikowane biuletyny informacyjne Urzędu Patentowego. Ja
    to znalazłem na stronie http://www.arsinfo.pl/arspatent/wyd . Ale szukanie
    tam wymaga sporo czasu. Zamiennie wpisz poszukiwaną przez siebie nazwę, a
    otrzymasz firmy jej używające. Wówczas będziesz mógł sprawdzić, ty te
    nazwy są zastrzeżone.

  • 4. Data: 2003-12-01 21:58:15
    Od: "pix" <p...@w...pl>

> [...]
    > tam wymaga sporo czasu. Zamiennie wpisz poszukiwaną przez siebie nazwę, a
    > otrzymasz firmy jej używające. Wówczas będziesz mógł sprawdzić, ty te

    To prawda, tez od tego kiedys zacząłem. Niestety ta metoda
    ma poważne wady.
    Po pierwsze - (jak zreszta piszesz) ilosci danych do "ręcznego"
    przeszukania są olbrzymie i trzeba naprawdę mocno się uprzeć
    aby to wszystko ściągnąć i przeszukać.
    Po drugie - internetowe biuletyny nie obejmują lat wcześniejszych
    niż (zdaje się) 1995r, więc nie ma żadnej gwarancji, że szukany
    znak rzeczywiście nie jest juz zarejestrowany.
    I po trzecie - biuletyny ukazują się ze sporym opóźnieniem i mając
    pecha mozna trafić na znak, który ktoś własnie niedawno zgłosił -
    przykładowo mój znak zgłoszony w lutym ukazał się dopiero
    w biuletynie sierpniowym (!!!)

    Ja sam w końcu skończyłem na wyszukiwarce w czytelni, która
    niestety też jest wysoce niedoskonała, czym byłem zresztą mocno
    zaskoczony - np. nie sposób przeszukać znaków graficznych.
    Zaiste nie wiem jak oni sobie z tym radzą w UP.

    Pix

  • 5. Data: 2003-12-02 16:17:51
    Od: "pix" <p...@w...pl>

    > Zaiste nie wiem jak oni sobie z tym radzą w UP.

    Dla ścisłości jeszcze powiem, że mam w tej kwestii
    niejakie podejrzenia.
    Przypuszczam mianowicie, że nie radzą sobie wcale
    i całą robotę odwalają za nich właściciele zarejestrowanych
    znaków znajdując potem na rynku podobne i procesując
    się w sądach ;-)

    Pix