  • 11. Data: 2005-03-25 21:36:53
    Temat: Re: wyjazd za granice
    Od: "Sarpedon" <f...@t...cy>

    *Ryszard* *Rączkowski* [ w...@p...pl ] napisał(a):

    > Zgadza się, ten przepis nadal obowiązuje.

    no to luz

    > Nic podobnego. Możesz śmiało mieć ze sobą i jedno i drugie. Nawet może
    się
    > to okazać przydatne, jeśli strażnik graniczny, jakimś cudem zaczął
    > powątpiewać w autentyczność paszportu.

    wojsko mowi co innego...

    --
    Sarpedon (nospam)sarpedon(małpa)gazeta(kropka)pl
    Uwaga! Adres e-mail w nagłówku zakodowany w ROT13.

  • 12. Data: 2005-03-25 22:24:51
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    Sarpedon wrote:

    > wojsko mowi co innego...

    A niech se mówi co chce

  • 13. Data: 2005-03-26 16:55:57
    Od: Ryszard Rączkowski <w...@p...pl>

    Użytkownik "Rafal M" napisał:

    > A jak ktos zamiast z paszportu skorzysta z DO to droga wolna ;)

    Nie, gdyż wyłapywanie idzie w/g danych osobowych a nie numeru dokumentu.
    Przekraczanie granicy na polskim dowodzie jest nałogowo stosowanym
    sposobem ludzi poszukiwanych listami gończymi i w znakomitej większości są
    zatrzymywani, jeśli tylko strażnik sprawdzi ich dane.

    --

    Rico - antylepperyzm i antyradiomaryjność gwarantowane.
    "Trzeba rozpocząć wielkie modły o nawrócenie Europy. (...)

  • 14. Data: 2005-03-26 16:56:58
    Od: Ryszard Rączkowski <w...@p...pl>

    Użytkownik "Sarpedon" <f...@t...cy> napisał:

    > wojsko mowi co innego...

    Wojsko??? A cóż oni mają do przekraczania granicy? Czasy WOPistów już się
    dawno skończyły i sprawy graniczne w gestii MON nie leżą. Nie wiem, jakim
    cudem wojacy się wypowiadają o dokumentach uprawniających do przekraczania
    miedzy.
    Można mieć ŚMIAŁO dwa dokumenty przy przekraczaniu. Ja mam zawsze i do i
    pass, graniczniacy widzieli i słowa nie powiedzieli, bo czemu?

    To jakieś nawyki z czasów PRLu, gdy obywatel, aby dostać paszport,
    deponował dowód w biurze paszportowym lub komisariacie MO. Po powrocie miał
    psi obowiązek oddać paszport i zwracano mu dowód. Na szczęście takie
    porządki już się dawno skończyły.
    Z resztą posiadanie tych dwóch dokumentów przy wyjeździe może sprawę wręcz
    ułatwiać, gdy podróżuje się autem: przy ewentualnej kontroli policyjnej na
    terenie kraju, daje się dowód a na granicy i zwłaszcza zagranicą, paszport.