  • 1. Data: 2005-03-25 12:46:04
    Temat: wyjazd za granice
    Od: "Sarpedon" <f...@t...cy>

    prawo zabrania wyjazdu za granice z ksiazeczka wojskowa... a slyszalem ze
    jezeli posiada sie paszport to wyjazd z dowodem osobistym takze jest
    zabronione - prawda to?

    --
    Sarpedon (nospam)sarpedon(małpa)gazeta(kropka)pl
    Uwaga! Adres e-mail w nagłówku zakodowany w ROT13.

  • 2. Data: 2005-03-25 13:01:40
    Temat: Re: wyjazd za granice
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresuX.op.pl>

    Sarpedon wrote:

    > a slyszalem
    > ze jezeli posiada sie paszport to wyjazd z dowodem osobistym takze
    > jest zabronione - prawda to?

    Komunizm się podobno skończył 16 lat temu. Ten przepis też gdzieś w tym
    czasie

  • 3. Data: 2005-03-25 13:28:09
    Od: "Sarpedon" <f...@t...cy>

    *jureq* [ j...@X...to.z.adresuX.op.pl ] napisał(a):

    > Komunizm się podobno skończył 16 lat temu. Ten przepis też gdzieś w tym
    > czasie

    no nie wiem - bedac na komisji wojskowej kilka dni temu mowil to ten caly
    szef WKU wiec mam ku temu watpliwosci...

  • 4. Data: 2005-03-25 13:43:22
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    Sarpedon wrote:

    > no nie wiem - bedac na komisji wojskowej kilka dni temu mowil to ten caly
    > szef WKU wiec mam ku temu watpliwosci...

    Książeczki wojskowej podobno wywieźć nie możesz, bo gdzieś to tam
    jeszcze wisi w przepisach, tylko co to zmienia, bo komu twoja książeczka
    wojskowa za granicą potrzebna , po za tym bez ciebie i tak nikt jej
    żądać nie może.
    Co do paszportu i dowodu to bzdura, a wzięła się z tego, że sądy mają
    problem, bo jak delikwentowi zatrzymują paszport, to on się śmieje.

  • 5. Data: 2005-03-25 14:11:37
    Od: "Pawcio" <1...@w...spamowcow>

    > Co do paszportu i dowodu to bzdura, a wzięła się z tego, że sądy mają
    > problem, bo jak delikwentowi zatrzymują paszport, to on się śmieje.

    A no właśnie...i jak to teraz wygląda?Bo faktycznie może się
    śmiać , jeżeli do przekroczenia granicy nwystarcza dowód.
    Przecież nie zatrzymują mu dowodu?To co robią żeby uniemożliwić
    delikwentowi opuszczenie kraju?

  • 6. Data: 2005-03-25 14:27:57
    Od: Mieczysław <m...@o...pl>

    Dnia Fri, 25 Mar 2005 15:11:37 +0100, Pawcio napisał(a):

    > A no właśnie...i jak to teraz wygląda?Bo faktycznie może się
    > śmiać , jeżeli do przekroczenia granicy nwystarcza dowód.
    > Przecież nie zatrzymują mu dowodu?To co robią żeby uniemożliwić
    > delikwentowi opuszczenie kraju?

    Wydają zakaz opuszczania kraju

    --
    Mieczysław
    ----

  • 7. Data: 2005-03-25 14:53:09
    Od: Ryszard Rączkowski <w...@p...pl>

    Użytkownik "Sarpedon" <f...@t...cy> napisał:

    > prawo zabrania wyjazdu za granice z ksiazeczka wojskowa...

    Zgadza się, ten przepis nadal obowiązuje.

    > slyszalem ze jezeli posiada sie paszport to wyjazd z dowodem
    > osobistym takze jest zabronione - prawda to?

    Nic podobnego. Możesz śmiało mieć ze sobą i jedno i drugie. Nawet może się
    to okazać przydatne, jeśli strażnik graniczny, jakimś cudem zaczął
    powątpiewać w autentyczność paszportu.

    --

    Rico - antysocjalizm i proglobalizacja gwarantowane.
    "Z punktu widzenia obiegu gospodarczego, podatki mają

  • 8. Data: 2005-03-25 14:54:55
    Od: Ryszard Rączkowski <w...@p...pl>

    Użytkownik "Pawcio" <1...@w...spamowcow> napisał:

    > Przecież nie zatrzymują mu dowodu?

    Nie mają prawa.

    > To co robią żeby uniemożliwić delikwentowi opuszczenie kraju?

    Sąd orzeka zakaz opuszczania kraju i info o tym przekazywane jest do Straży
    Granicznej, do ich centralnej bazy danych, zaś SG z dużym
    prawdopodobieństwem capnie człowieka na granicy, jeśli zeskanują jego
    paszport lub chociaż sprawdzą dane w kajecie. Czynność pierwszą robią
    regularnie na granicy lotniczej, niemieckiej i litewskiej, drugą na
    czeskiej i słowackiej. Na germańskiej sprawdzanie jest najdokładniejsze,
    mnie np. zawsze skanują paszport. W rezultacie takich działań, niemal dzień
    w dzień zatrzymują kogoś na granicy i przekazują policji. Najczęściej są to
    osoby na tzw. niepowrocie z ZK, poszukiwane listami gończymi czy też takie,
    wobec których orzeknięto zakaz opuszczania kraju i fakt zatrzymania jej na
    miedzy, oznacza złamanie sądowego nakazu, za co przewidziana jest kara i
    środek prewencyjny w postaci tymczasowego aresztowania, aby uniemożliwić
    niesubordynowanej osobie czmychnięcie przed wymiarem sprawiedliwości.

  • 9. Data: 2005-03-25 19:45:42
    Od: "Rafal M" <W...@p...gazeta3.4pl>

    Użytkownik "Ryszard Rączkowski" <w...@p...pl> napisał w wiadomości
    > Na germańskiej sprawdzanie jest najdokładniejsze,
    > mnie np. zawsze skanują paszport.

    A jak ktos zamiast z paszportu skorzysta z DO to droga wolna ;)

    Pozdrawiam
    Rafal

  • 10. Data: 2005-03-25 19:50:04
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    Rafal M wrote:

    > A jak ktos zamiast z paszportu skorzysta z DO to droga wolna ;)

    sprawdza się osobę, a nie dokument, czyli niezaleznie od tego co
    użyjesz, powinni to wyłapać.