  • 1. Data: 2005-03-25 11:14:39
    Temat: Co może komornik?!
    Od: "Tomasz Lam [ZULU]" <t...@w...info.pl>

    Witam!

    Mam niezapłacone jakieś faktury z Ery, odbyła sie rozprawa w trybie
    nakazowym, wszystkiego jest 2000zł. Ja jestem niepracujący, żona ma
    malusią firemkę (obroty ok 2-2,5 tys. zł) i pracuje na zlecenie u swojej
    Mamy. Mieszkamy w kawalerce należącej do mojej Mamy. Naszą własnością są
    jedynie: komputer server (żony - firmowy), łózko duże, fotel-łóżeczko i
    łóżeczko dziecięce. Oczywiście ubrania, ręczniki, i pościel. Reszta jest
    własnością mojej Mamy. Mam mieszka w innym miejscu, tam kiedyś ja byłem
    zameldowany ale z 5 lat już nie jestem. Dzis do Mamy dzwonił komornik i
    powiedział ze:

    1. Dokona zajęcia w mieszkaniu w którym już nie jestem zameldowany
    2. Jak nie zapłacę to sprawa pójdzie do prokuratury.

    Wiec teraz pytanie, co może zajać komornik i jeśli nie moze sprzętow
    należących do mojej Mamy, to jak udowodnić ich własność, skoro nikt nie
    trzyma ma taką ewentualnośc rachunków.
    I dlaczego sprawa ma pójść do prokuratury? Z jakiego paragrafu???

    TL

  • 2. Data: 2005-03-25 18:16:45
    Temat: Re: Co może komornik?!
    Od: "Heming" <h...@w...gazeta.pl>

    Użytkownik "Tomasz Lam [ZULU]" <t...@w...info.pl> napisał w wiadomości

    [cut]

    Art. 829. KPC. Nie podlegają egzekucji:
    1) przedmioty urządzenia domowego, pościel, bielizna i ubranie codzienne,
    niezbędne dla dłużnika i będących na jego utrzymaniu członków jego rodziny,
    a także ubranie niezbędne do pełnienia służby lub wykonywania zawodu;
    2) zapasy żywności i opału niezbędne dla dłużnika i będących na jego
    utrzymaniu członków jego rodziny na okres jednego miesiąca;
    3) jedna krowa lub dwie kozy albo trzy owce potrzebne do wyżywienia
    dłużnika i będących na jego utrzymaniu członków jego rodziny wraz z zapasem
    paszy i ściółki do najbliższych zbiorów;
    4) narzędzia i inne przedmioty niezbędne do osobistej pracy zarobkowej
    dłużnika oraz surowce niezbędne dla niego do produkcji na okres jednego
    tygodnia;
    5) u dłużnika pobierającego periodyczną stałą płacę - pieniądze w kwocie,
    która odpowiada nie podlegającej egzekucji części płacy za czas do
    najbliższego terminu wypłaty, a u dłużnika nie otrzymującego stałej płacy -
    pieniądze niezbędne dla niego i jego rodziny na utrzymanie przez dwa
    tygodnie;
    6) przedmioty niezbędne do nauki, papiery osobiste, odznaczenia i
    przedmioty służące do wykonywania praktyk religijnych oraz przedmioty
    codziennego użytku, które mogą być sprzedane tylko znacznie poniżej ich
    wartości, a dla dłużnika mają znaczną wartość użytkową.

    Z tego co wiem, to domniemywa, iz w pomieszczeniu, ktore zajmuje dluznik
    znajduja sie rzeczy nalezace do dluzika dlate tez warto byloby miec jakies
    kwity potwierdzajace, ze te przedmioty sa cudza wlasnoscia.

    Co do odpowiedzialnosci karnej to dotyczy ona sytucja gdy ukrywasz/
    pozbywasz sie swojego majatku w obliczu grozacej Ci niewyplacalnosci. jesli
    nic takiego nie robisz to nic Ci nie grozi.

    /hem

  • 3. Data: 2005-03-25 20:27:25
    Od: WAM <n...@n...nopl.pl>

    On Fri, 25 Mar 2005 12:14:39 +0100, "Tomasz Lam [ZULU]"
    <t...@w...info.pl> wrote:

> [...]
    >nakazowym, wszystkiego jest 2000zł. Ja jestem niepracujący, żona ma
    >malusią firemkę (obroty ok 2-2,5 tys. zł) i pracuje na zlecenie u swojej
    TLZ co Ty tu sciemniasz :)
    A warcnet prowadzisz to znaczy ze pracujesz - no albo prowadzisz dz.
    gosp :)

    WAM
    --
    NadMorskie forum dla szczurów lądowych ;)
    www.NadMorze.pl -> Forum

  • 4. Data: 2005-03-26 11:52:24
    Od: "Tomasz Lam [ZULU]" <t...@w...info.pl>

    WAM napisał(a):

    > TLZ co Ty tu sciemniasz :)
    > A warcnet prowadzisz to znaczy ze pracujesz - no albo prowadzisz dz.
    > gosp :)

    Moja żona jest właścicielką, tak? Ja nie pracuję!

    TLZ

  • 5. Data: 2005-03-26 11:55:20
    Od: "Tomasz Lam [ZULU]" <t...@w...info.pl>

    Tomasz Lam [ZULU] napisał(a):

    > Moja żona jest właścicielką, tak? Ja nie pracuję!

    O i mamy rozdzielność majątkową ale to od lutego już nieważne, bo wg
    prawa żona nie odpowiada za długi męża!

    TLZ

  • 6. Data: 2005-03-26 11:57:54
    Od: WAM <n...@n...nopl.pl>

    On Sat, 26 Mar 2005 12:52:24 +0100, "Tomasz Lam [ZULU]"
    <t...@w...info.pl> wrote:

    >Moja żona jest właścicielką, tak? Ja nie pracuję!
    Na prs pisales ze idziesz do usera z laptopem i sprawdzasz u niego
    jesli zglosi ze siec nie dziala, pisales tez ze zaciskales u ktoregos
    z userow skretke nooo... to nie jest praca oczywiscie :) nie jest to
    tez prowadzenie dz. gosp. bez wpisu do ewidencji? :)

    WAM

  • 7. Data: 2005-03-26 12:01:04
    Od: "Tomasz Lam [ZULU]" <t...@w...info.pl>

    Heming napisał(a):
> [...]
    > niezbędne dla dłużnika i będących na jego utrzymaniu członków jego rodziny,
    > a także ubranie niezbędne do pełnienia służby lub wykonywania zawodu;

    Znajomy adwokat podpowiedział mi że mogę zacząć spłacać po
    10-20zł/miesiąc ten dług i od momentu kiedy będe tak wpłacał, to odsetki
    przestają lecieć, to prawda?! Jak to wygląda z prawnego punktu widzenia???

    TLZ

  • 8. Data: 2005-03-26 12:03:51
    Od: "pmozczsai" <p...@p...onet.pl>

    samochód ma, w zimie jeżdził i sprawdzał czy służby miejskie odśnieżyły,
    :-)

    PS.
    a tak poważniej to spróbuj dogadać się z ERĄ, ze im spłacisz po 100 zł,
    bo komornik zaraz z tych 2tys zrobi 4tys, a po następnej chwili 8tys

    i.

  • 9. Data: 2005-03-26 12:05:33
    Od: "Tomasz Lam [ZULU]" <t...@w...info.pl>

    WAM napisał(a):

> [...]
    > z userow skretke nooo... to nie jest praca oczywiscie :) nie jest to
    > tez prowadzenie dz. gosp. bez wpisu do ewidencji? :)

    Nie, pomoc żonie w prowadzeniu dz. gosp. to jest dozwolone...

    TLZ

  • 10. Data: 2005-03-26 12:07:01
    Od: "Liwiusz" <l...@p...onet.pl>

> [...]
    > przestają lecieć, to prawda?! Jak to wygląda z prawnego punktu widzenia???

    Nieprawda.

    Co najwyżej odsetki "przestaną lecieć" od tych 10-20zł na miesiąc, które
    wpłaciłeś.

    Pozdrawiam!
    Liwiusz
    www.liwiusz.republika.pl