  • From: Ryszard Rączkowski <w...@p...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: wyjazd za granice
    Date: Fri, 25 Mar 2005 15:54:55 +0100

    Użytkownik "Pawcio" <1...@w...spamowcow> napisał:

    > Przecież nie zatrzymują mu dowodu?

    Nie mają prawa.

    > To co robią żeby uniemożliwić delikwentowi opuszczenie kraju?

    Sąd orzeka zakaz opuszczania kraju i info o tym przekazywane jest do Straży
    Granicznej, do ich centralnej bazy danych, zaś SG z dużym
    prawdopodobieństwem capnie człowieka na granicy, jeśli zeskanują jego
    paszport lub chociaż sprawdzą dane w kajecie. Czynność pierwszą robią
    regularnie na granicy lotniczej, niemieckiej i litewskiej, drugą na
    czeskiej i słowackiej. Na germańskiej sprawdzanie jest najdokładniejsze,
    mnie np. zawsze skanują paszport. W rezultacie takich działań, niemal dzień
    w dzień zatrzymują kogoś na granicy i przekazują policji. Najczęściej są to
    osoby na tzw. niepowrocie z ZK, poszukiwane listami gończymi czy też takie,
    wobec których orzeknięto zakaz opuszczania kraju i fakt zatrzymania jej na
    miedzy, oznacza złamanie sądowego nakazu, za co przewidziana jest kara i
    środek prewencyjny w postaci tymczasowego aresztowania, aby uniemożliwić
    niesubordynowanej osobie czmychnięcie przed wymiarem sprawiedliwości.

    --

    Rico - antysocjalizm i proglobalizacja gwarantowane.
    "Z punktu widzenia obiegu gospodarczego, podatki mają