  • 1. Data: 2012-01-18 20:25:33
    Temat: wyegzekwowanie partycypowania w oplatach
    Od: m <...@...pl>

    Witam

    Mam taki nietypowy problem.
    Mieszkam razem z bratem w domu jednorodzinnym w którym mamy odrębne własnosci z
    czescia wspolna w postaci klatki schodowej i hallu. Rozdzielilismy zgodnie z prawem
    (projekty, wykonanie) wszystkie media (osobne liczniki i umowy)

    Problem dotyczy przylacza elektrycznego. Elektrownia jeszcze nie wykonala
    rozdzielenia licznikow wiec obecnie caly dom jest zasilany jako jeden odbiorca.
    Licznik tej 'starej' instalacji jest na mnie. Problem jest z powodu braku dobrej woli
    ze strony brata - proponowalem ze dopoki nie rozdzielimy licznikow nie widze
    przeslanek ku temu aby on nie placil za prad, proponowalem podzial 50/50 - na jego
    korzysc bo wiecej pradu zuzywa - niestety on sie upiera ze dopoki nie bedzie mial
    swojego licznika placic nie zaimerza. Zaplacilem chcac nie chcac juz jeden rachunek
    ale nie usmiecha mi sie sponsorowac bratu prad do czasu az elektrownia go nie
    przepnie na jego wlasny licznik.
    Co moge zrobic zeby zmusic brata do partycypowania w kosztach. Co zrobic aby
    wyegzekwowac czesc z juz zaplaconej faktury?
    Da sie cos wogole zrobic w tej materii?

  • 2. Data: 2012-01-18 20:54:34
    Temat: Re: wyegzekwowanie partycypowania w oplatach
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 18.01.2012 21:25, m pisze:
    > Witam
    >
    > Mam taki nietypowy problem.

    Fakt. Większość ludzi potrafi tak skonfigurować czytnik, by prawidłowo
    zawijał wiersze ;->

    [ciach]

    > niestety on sie upiera ze dopoki nie bedzie mial swojego licznika placic nie
    zaimerza.

    No to załóż podlicznik, w czym problem?

  • 3. Data: 2012-01-18 21:03:02
    Od: m <...@...pl>

    On Wed, 18 Jan 2012 21:54:34 +0100
    Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com> wrote:

    > Fakt. Większość ludzi potrafi tak skonfigurować czytnik, by prawidłowo
    > zawijał wiersze ;->

    Dobra dobra ....

    > [ciach]

    > No to załóż podlicznik, w czym problem?

    Jak zalozenie podlicznika zobliguje go do placenia? Albo zmniejszy mi rachunek?

  • 4. Data: 2012-01-18 21:21:51
    Od: "Jarek S." <p...@g...pl>

    wiadomości news:4f17318a$1@news.home.net.pl...

    > Fakt. Większość ludzi potrafi tak skonfigurować czytnik, by prawidłowo
    > zawijał wiersze ;->
    >
    > [ciach]

    Ja pier***e.... skonfigurowanie czytnika sprawą życia lub śmierci :)

  • 5. Data: 2012-01-18 21:24:45
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 18.01.2012 22:03, m pisze:

    zaimerza.
    ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^

    > Jak zalozenie podlicznika zobliguje go do placenia? Albo zmniejszy mi rachunek?

    Będzie wiadomo, ile zużywa.

    Poza tym - patrz podkreślenie. Będzie miał swój licznik.

    A jak to nie pomoże, to zawsze możesz odciąć instalację idącą od ciebie
    do "kogoś obcego".

  • 6. Data: 2012-01-18 21:26:40
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 18.01.2012 22:21, Jarek S. pisze:

    > Ja pier***e....

    To fakt...

  • 7. Data: 2012-01-18 21:44:55
    Od: m <...@...pl>

    On Wed, 18 Jan 2012 22:24:45 +0100
    Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com> wrote:

    > ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^

    > Będzie wiadomo, ile zużywa.

    No, i co mi z tej wiedzy? Okresle mu kwote.
    Do niczego go to nie obliguje. To ciezki przypadek czlowieka.

    > Poza tym - patrz podkreślenie. Będzie miał swój licznik.

    Zacytowales tylko urywek.
    W tym czego nie zacytowales piszę ze chodzi o licznik 'z elektrowni' i o taki chodzi
    mojemu bratu.

    > A jak to nie pomoże, to zawsze możesz odciąć instalację idącą od ciebie
    > do "kogoś obcego".

    Tak, a on wezwie policje i powie ze mu dzieci marzna bo niedobry brat mu prad
    odlaczyl?

    Serio pytam, nie ma prawnego sposobu typu ide z faktura do 'sadu',
    sa jakies ogledziny ze korzysta z pradu za ktory ja place
    i jakis wyrok ze ma zaplacic?

  • 8. Data: 2012-01-18 21:57:14
    Od: "Jarek S." <p...@g...pl>

    Użytkownik "m" <...@...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    >
    > Serio pytam, nie ma prawnego sposobu typu ide z faktura do 'sadu',
    > sa jakies ogledziny ze korzysta z pradu za ktory ja place

    Lepiej nie pytaj bo zaraz jakiś pajac napisze że nie postawiłeś przecinka
    gdzie trzeba... albo popełniłeś jeszcze gorsze przestępstwo :)

  • 9. Data: 2012-01-18 22:32:42
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 18.01.2012 22:44, m pisze:

    > No, i co mi z tej wiedzy? Okresle mu kwote.
    > Do niczego go to nie obliguje. To ciezki przypadek czlowieka.

    Samo korzystanie z cudzego przyłącza go obliguje.

    > Zacytowales tylko urywek.
    > W tym czego nie zacytowales piszę ze chodzi o licznik 'z elektrowni' i o taki
    chodzi mojemu bratu.

    Tego nie napisałeś. Tylko że taki chcesz mieć, ale nie że on się takiego
    koniecznie domaga.

    > Tak, a on wezwie policje i powie ze mu dzieci marzna bo niedobry brat mu prad
    odlaczyl?

    A policja każe mu spadać na drzewo, bo skoro on ma swój oddzielny lokal
    to powinien mieć własne przyłącze, a nie ciągnąć prąd nielegalnie od
    sąsiada.

    > Serio pytam, nie ma prawnego sposobu typu ide z faktura do 'sadu',
    > sa jakies ogledziny ze korzysta z pradu za ktory ja place
    > i jakis wyrok ze ma zaplacic?

    Ale ile ma zapłacić? To twoje 50% jest z sufitu wzięte i opiera się na
    _twoim_ twierdzeniu, że on "na pewno i tak zużywa więcej" (bez żadnego
    dowodu).

  • 10. Data: 2012-01-18 22:35:19
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 18.01.2012 22:57, Jarek S. pisze:

    [ciach]

    > Lepiej nie pytaj bo zaraz jakiś pajac napisze że nie postawiłeś przecinka
    > gdzie trzeba... albo popełniłeś jeszcze gorsze przestępstwo :)

    Pajacem to jest durny lamer, który pisze nie na temat i nie potrafi
    ograniczać cytowania, czyli niejaki "Jarek S.".