  • 1. Data: 2012-01-18 22:15:07
    Temat: Umorzona sprawa - co dalej?
    Od: PMG <p...@p...pl>

    Przedstawiono mi zarzut. Po złożeniu wyjaśnień na policji (nie
    zaprzeczałem) sprawa została przekazana do prokuratury po czym
    prokurator umorzył postępowanie.

    W związku z tym mam pytanie: czy mogę (formalnie) kontynuować zarzucany
    mi czyn?

  • 2. Data: 2012-01-18 22:46:08
    Temat: Re: Umorzona sprawa - co dalej?
    Od: Bydlę <p...@g...com>

    On 2012-01-18 22:15:07 +0000, PMG <p...@p...pl> said:

> [...]
    > prokurator umorzył postępowanie.
    >
    > W związku z tym mam pytanie: czy mogę (formalnie) kontynuować zarzucany

    Kontynować możesz co chcesz i kiedy chcesz.
    Poza zabiciem cię czy odizolowaniem nie ma skutecznego sposobu, by ci
    uniemożliwić.

    Twoje pytanie brzmi tak:

    "...byłem u pani Zosi, ona się nie zgodziła, ale Władek się nie
    czepiał. Mogę to robić dalej?..."

    --
    Bydlę

  • 3. Data: 2012-01-18 22:58:33
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 18.01.2012 23:15, PMG pisze:
    > Przedstawiono mi zarzut.

    Jaki?

    > Po złożeniu wyjaśnień na policji (nie
    > zaprzeczałem) sprawa została przekazana do prokuratury po czym
    > prokurator umorzył postępowanie.

    Jak (warunkowo/bezwarunkowo) i z jakiego powodu?

    > W związku z tym mam pytanie: czy mogę (formalnie) kontynuować zarzucany
    > mi czyn?

    Czyn popełniłeś - czas przeszły *dokonany* - zatem nie możesz go
    formalnie kontynuować.

    Musisz pytać konkretniej, bo póki co to wróbelek ma drugą nóżkę bardziej.

  • 4. Data: 2012-01-18 23:26:01
    Od: PMG <p...@p...pl>

    W dniu 2012-01-18 23:58, Andrzej Lawa pisze:

    > Jaki?

    No dobra chciałem krótko ale nie wyszło. Jest tak:

    1) Umiera babcia mojej żony i zostawia w spadku (testament) dom. Moja
    żona jest jedną z potencjalnych spadkobierczyń. Dom jest nadal
    zamieszkiwany przez moją teściową i nasze dorosłe dzieci.
    2) Po śmierci babci jest sprawa spadkowa ale przedłuża się z różnych
    nieistotnych dla tej sprawy powodów.
    3) Niedługo po śmierci babci chcieliśmy uregulować sprawy z dostawcami
    mediów, m.in z wodociągami. Złożyliśmy wniosek o zawarcie umowy i
    faktury za wodę i kanalizację zaczęły przychodzić na mnie i na żonę.
    Płacimy regularnie.
    4) Od wodociągów przychodzi "ostre" pismo wzywające nas do zawarcia
    umowy. Dzwonię i wyjaśniam jak jest: nie mamy tytułu prawnego-a tego
    wymagają wodociągi- bo trwa sprawa spadkowa i w zasadzie nikt nie ma.
    Pani mówi spoko, jak się zakończy do mamy dostarczyć i po sprawie.
    5) Następuje kontrola z wodociągów w asyście policji. Stwierdzają, że
    odprowadzamy ścieki i że nie mamy umowy.
    6) Jestem wezwany na policję i zarzut brzmi że: "wspólnie i w
    porozumieniu z [imię i nazwisko mojej żony] bezumownie odprowadzam
    ścieki do kanalizacji".
    7) Wyjaśniam jak jest - faktycznie odprowadamy ścieki - podpierając się
    zapłaconymi fakturami wystawionymi na mnie i na moją żonę. To samo
    wyjaśnia moja żona. Policja przekazuje sprawę do prokuratury.
    8) Prokurator umorzył postępowanie. Treści umorzenia nie mam przed sobą
    9) Dzisiaj przychodzi pismo z wodociągów jak z p.4 toteż zapytałem.
    Nadal odprowadzamy ścieki i nadal nie mamy postanowienia o nabyciu
    spadku - sprawa nadal się toczy zatem nikt nie ma tytułu prawnego
    jakiego wymagają wodociągi do zawarcia umowy.

  • 5. Data: 2012-01-19 06:46:15
    Od: gr <j...@w...pl>

    On 19 Sty, 00:26, PMG <p...@p...pl> wrote:
    > W dniu 2012-01-18 23:58, Andrzej Lawa pisze:

    Ciach

    Na podstawie Ustawy o zbiorowym zaopatrzeniu w wodę...
    Art 6 pkt 2 popatrz sobie.

    Na podstawie wezwań wodociagów zażądaj od nich przygotowania tej
    umowy.

    Wodę ci mogą wyłączyć zgodnie z art 8 więca płac rachunki.

  • 6. Data: 2012-01-19 12:13:04
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    PMG <p...@p...pl> writes:

    > 4) Od wodociągów przychodzi "ostre" pismo wzywające nas do zawarcia
    > umowy.

    No to zawrzyj.

    > Dzwonię i wyjaśniam jak jest: nie mamy tytułu prawnego-a tego
    > wymagają wodociągi-

    Nie mają podstaw.

    Art. 6. 1. Dostarczanie wody lub odprowadzanie ścieków odbywa się na
    podstawie umowy o zaopatrzenie w wodę lub odprowadzanie ścieków
    zawartej między przedsiębiorstwem wodociągowo-kanalizacyjnym a
    odbiorcą usług.
    2. Przedsiębiorstwo wodociągowo-kanalizacyjne jest obowiązane do
    ^^^^^^^^^^^^^^^
    zawarcia umowy o zaopatrzenie w wodę lub odprowadzanie ścieków z
    osobą, której nieruchomość została przyłączona do sieci i która
    wystąpiła z pisemnym wnioskiem o zawarcie umowy.

    4. Umowa, o której mowa w ust. 1, może być zawarta z osobą, która
    posiada tytuł prawny do korzystania z obiektu budowlanego, do którego
    ma być dostarczana woda lub z którego mają być odprowadzane ścieki,
    albo z osobą, która korzysta z nieruchomości o nieuregulowanym stanie
    ^^^^^^^^^^^^
    prawnym.
    ^^^^^^^

    Wezwij wodociągi do zawarcia umowy, zacytuj ustawę.

    A jak ci się chce, to ich pozwij... :)

    MJ

  • 7. Data: 2012-01-20 11:07:50
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 19 Jan 2012, PMG wrote:

> [...]
    > [imię i nazwisko mojej żony] bezumownie odprowadzam ścieki do kanalizacji".

    Mi się nasuwa kilka pytań, a pierwsze jest takie: jaki czyn karalny
    Wam zarzucono?
    Przecież bezumowność "sama w sobie" jeszcze karalna nie jest, musi
    istnieć zakaz który przekroczyliście.

    > 9) Dzisiaj przychodzi pismo z wodociągów jak z p.4 toteż zapytałem.

    IMVHO Michał Jankowski wrzucił najlepszą propozycję, przy czym
    jakby Ci się chciało, to wcale nie musisz ich "uświadamiać"
    ustawą, lecz odesłać im *żądanie* podpisania umowy.
    Niech oni odmówią :P, na piśmie.

    pzdr, Gotfryd

  • 8. Data: 2012-01-20 11:14:48
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 19 Jan 2012, Michal Jankowski wrote:

    > No to zawrzyj.

    :)

    > Nie mają podstaw.
    >
    > Art. 6. 1.
    [...]
    > Wezwij wodociągi do zawarcia umowy, zacytuj ustawę.
    >
    > A jak ci się chce, to ich pozwij... :)

    Jak mu się chce, to IMVHO powinien im oddać pięknym
    za nadobne. Skoro przyszli z policją... :P
    IMO powinien wezwać na piśmie do zawarcia umowy,
    a po uzyskaniu odmowy donieść za naruszanie art.234 KK :>
    Albo przedsiębiorstwo nie miało podstaw do wszczynania
    postępowania karnego lub o wykroczenie, albo mieli
    bo z przepisu ustawy wynika kara za brak zawarcia
    umowy, a w tym drugim przypadku to oni spowodowali
    niezawarcie umowy.

    Patrzę na to tak: żądanie różnych "poświadczeń" i innych
    papierków, *bezzasadne* żądanie, jest na tyle uciążliwe,
    że trzeba żądającym skutecznie uświadamiać, że często
    nie mają prawa żądać "pan mi przyniesie".

    pzdr, Gotfryd

  • 9. Data: 2012-01-20 23:01:27
    Od: PMG <p...@p...pl>

    > Mi się nasuwa kilka pytań, a pierwsze jest takie: jaki czyn karalny
    > Wam zarzucono?
    > Przecież bezumowność "sama w sobie" jeszcze karalna nie jest, musi
    > istnieć zakaz który przekroczyliście.

    Życie lubi zaskakiwać. Zarzut dotyczył Art 28 ust 4 Ustawy o zbiorowym
    zaopatrzeniu w wodę.

    Art 6 ust 1 wymaga formy pisemnej umowy.

    > IMVHO Michał Jankowski wrzucił najlepszą propozycję, przy czym
    > jakby Ci się chciało, to wcale nie musisz ich "uświadamiać"
    > ustawą, lecz odesłać im *żądanie* podpisania umowy.
    > Niech oni odmówią :P, na piśmie.

    Wczoraj poszedłem do mpwik i są "uświadomieni". O ile przez telefon i
    osobiście panie z bok-u są ok i wszystko rozumieją to wszystko zwalają
    na "dział prawny". Nie ma co przytaczać rozmowy bo patrząc z dystansu
    można się uśmiać. Napisałem po prostu, żeby zawarli ze mną umowę na czas
    określony jako zarządcą na podstawie mojego/żony oświadczenia albo niech
    się gonią i wycofają wniosek o zawarcie umowy i zapomną o mnie. Bo
    faktury jakimś cudem wystawiają na mnie. Ciekawe dlaczego? Odpowiedź
    pani z bok-u: bo złożyłem wniosek o zawarcie umowy.

    Straciłem dzień, a mogłem po chrześcijańsku powiększać PKB :-/

  • 10. Data: 2012-01-23 09:16:19
    Od: "rg" <n...@o...pl>

    Thu, 19 Jan 2012 13:13:04 +0100, w <k...@c...fuw.edu.pl>, Michal
    Jankowski <m...@f...edu.pl> napisał(-a):

    > A jak ci się chce, to ich pozwij... :)

    Albo podaj do prokuratury za fałszywe zawiadomienie o przestępstwie.
    To powinno dokształcić ich dział prawny znacznie skuteczniej :).