  • 1. Data: 2012-01-18 20:18:48
    Temat: Umowa Pożyczki
    Od: Reeno <r...@g...com>

    Witam,

    Czy podpisanie Umowy Pożyczki wg wzoru takiego jak ten:
    http://www.firma.egospodarka.pl/formularze/Inne/Umow
    y-i-wypowiedzenia/2,Umowa-pozyczki,707.html?download
    =1302&sso_id=19730&sso_gt=x2OHeAEdqC4jQEMqi3H00i5p9Q
    fmKsleKOqkmqwusP4%2C

    jest prawomocne? Czy można iść z takim dokumentem do sądu gdy
    pożyczkobiorca nie oddaje pieniędzy? Czy są może jakieś ważne elementy
    takiej umowy, których nie można przegapić pisząc umowę np. świadkowie
    pożyczki i ich podpisy?

    Pozdrawiam i dziękuję za odpowiedzi

  • 2. Data: 2012-01-18 22:32:51
    Temat: Re: Umowa Pożyczki
    Od: "macso" <m...@p...oiniet.pl>

    Użytkownik "Reeno" <r...@g...com> napisał w wiadomości
    .googlegroups.com...
[...]

    ====

    Umowa jest OK i wystarcza.
    Zgodnie z jej treścią pożuczkobiorca powinien jeszcze zapłacić PCC
    czyli zarejestrować w skarbówce.
    To byłb y dodatkowy dowód.
    Ja znam zycie gość któy nie miał zamiaru oddać kasy pewnie i nie
    zarejestrował.
    Można mu uświadomić jakie są tego konsekwencje

    macso

  • 3. Data: 2012-01-20 11:50:29
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 18 Jan 2012, Reeno wrote:

> [...]
    y-i-wypowiedzenia/2,Umowa-pozyczki,707.html?download
    =1302&sso_id=19730&sso_gt=x2OHeAEdqC4jQEMqi3H00i5p9Q

    ...wymaga rejestracji, tak dla porządku... (nie czytałem)

> [...]
    > pożyczkobiorca nie oddaje pieniędzy? Czy są może jakieś ważne elementy
    > takiej umowy, których nie można przegapić pisząc umowę np. świadkowie

    Z ważnych elementów rozważyłbym rozważenie wersji "weksel".
    Do rozważenia jest weksel gwarancyjny, zabezpieczający spłatę
    pożyczki, lub w ogóle obejście się bez pożyczki, a prostę sprzedaż
    weksla.
    IMVHO, jeśli to będzie zwyczajny weksel zupełny zbywalny, nie
    ma nawet jak się o PCC przyczepić :>
    Inna sprawa, że dobrze żebyś wtedy przejrzał archiwa na hasło
    "weksel" tudzież podane tam linki, przynajmniej dla jasnosci
    co to jest "zupełny".

    Plusy weksla: łatwiejsza egzekucja, brak PCC. Zdaje się, że
    ostatnimi czasy opłaty skarbowej też nie ma (a jak była, to
    była niska).

    pzdr, Gotfryd

  • 4. Data: 2012-01-20 15:17:59
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    > Plusy weksla: łatwiejsza egzekucja, brak PCC. Zdaje się, że
    > ostatnimi czasy opłaty skarbowej też nie ma (a jak była, to
    > była niska).

    Już nie ma opłaty, od kilku lat.

    --
    Liwiusz