  • 1. Data: 2008-08-20 07:47:22
    Temat: wydanie świadectwa pracy
    Od: "Bartłomiej F. Tajchman" <b...@m...NOSPAM.lp>

    Witam!

    Sprawa jest następująca: rozwiązałem umowę o pracę za porozumieniem stron.
    Pracodawca ma obowiązek wydac mi świadectwo pracy w ciągu 7 dni. Mija
    kolejny tydzień, pracodawca twierdzi, że muszę mu dać najpierw poprzednie
    świadectwa pracy oraz dyplom lub świadectwo maturalne. Żaden z tych
    dokumentów nie jest w moim bezpośrednim zasięgu (mieszkam w innym mieście).
    Czy może on żądać dostarczenia ich i uzależniać od nich wydanie świadectwa,
    czy ma on _obowiązek_ wydania świadectwa mimo wszystko?

    Pozdrawiam,
    Wuj Bart.

  • 2. Data: 2008-08-20 07:54:23
    Temat: Re: wydanie świadectwa pracy
    Od: Olgierd <n...@r...org>

    Dnia Wed, 20 Aug 2008 09:47:22 +0200, Bartłomiej F. Tajchman napisał(a):

    > Czy może on żądać dostarczenia ich i uzależniać od nich wydanie
    > świadectwa, czy ma on _obowiązek_ wydania świadectwa mimo wszystko?

    Ma obowiązek wydać Tobie świadectwo bezwarunkowo.
    Jeśli ma bałagan w dokumentacji pracowniczej -- dokumenty, o których
    piszesz powinien był zgromadzić wcześniej -- to jego sprawa.

    --
    pozdrawiam serdecznie, Olgierd
    Lege Artis http://olgierd.bblog.pl

  • 3. Data: 2008-08-20 08:01:52
    Od: "Bartłomiej F. Tajchman" <b...@m...NOSPAM.lp>

    > Ma obowiązek wydać Tobie świadectwo bezwarunkowo.
    > Jeśli ma bałagan w dokumentacji pracowniczej -- dokumenty, o których
    > piszesz powinien był zgromadzić wcześniej -- to jego sprawa.

    Dziękuję. Czyli po prostu powołać się na art. 97 k.p. i zażądać wydania,
    tak?

    Pozdrawiam,
    Wuj Bart.

  • 4. Data: 2008-08-20 08:01:52
    Od: "Bartłomiej F. Tajchman" <b...@m...NOSPAM.lp>

  • 5. Data: 2008-08-20 08:08:12
    Od: Olgierd <n...@r...org>

    Dnia Wed, 20 Aug 2008 10:01:52 +0200, Bartłomiej F. Tajchman napisał(a):

    > Dziękuję. Czyli po prostu powołać się na art. 97 k.p. i zażądać wydania,
    > tak?

    Tak.
    Aha, zanim zaczniesz naciskać odszkodowaniem pamiętaj, że zawsze będziesz
    musiał wykazać szkodę (byli tacy, co próbowali odszkodowanie już na tym
    etapie wycisnąć).

  • 6. Data: 2008-08-20 08:08:12
    Od: Olgierd <n...@r...org>

  • 7. Data: 2008-08-20 08:24:40
    Od: "Bartłomiej F. Tajchman" <b...@m...NOSPAM.lp>

    > Tak.
    > Aha, zanim zaczniesz naciskać odszkodowaniem pamiętaj, że zawsze będziesz
    > musiał wykazać szkodę (byli tacy, co próbowali odszkodowanie już na tym
    > etapie wycisnąć).

    OK. Dziękuję za informację :)

    Pozdrawiam,
    Wuj Bart

  • 8. Data: 2008-08-20 08:24:40
    Od: "Bartłomiej F. Tajchman" <b...@m...NOSPAM.lp>

    > Tak.
    > Aha, zanim zaczniesz naciskać odszkodowaniem pamiętaj, że zawsze będziesz
    > musiał wykazać szkodę (byli tacy, co próbowali odszkodowanie już na tym
    > etapie wycisnąć).

    OK. Dziękuję za informację :)

    Pozdrawiam,
    Wuj Bart

  • 9. Data: 2008-08-20 11:22:04
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Bartłomiej F. Tajchman" <b...@m...NOSPAM.lp> napisał w
    wiadomości news:g8gk85$aco$1@inews.gazeta.pl...

    > OK. Dziękuję za informację :)

    No i zawsze możesz go postraszyć Inspekcją Pracy. To działa :-)

  • 10. Data: 2008-08-20 11:30:47
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    Robert Tomasik napisał(a):

    > No i zawsze możesz go postraszyć Inspekcją Pracy. To działa :-)

    Ważne jest tylko żeby podczas takiego straszenia wypowiedzieć tylko
    połowę zdania: "Mój wujek pracuje w PIP-ie, kładzie kafelki" ;P

    j.

    --
    *** Dzien Czerwonego Guzika * Red Button Day ***
    znamy date (konca swiata?): http://tnij.org/redbuttonday