  • 1. Data: 2008-08-19 21:07:17
    Temat: wykonanie ( i sprzedaż) mebla wg wzoru innej firmy - czy karalne?
    Od: "pawelj" <pawel_jajko. antyspam .@poczta.onet.pl>

    Witam.
    Znalazłem w sieci na pewnym serwisie aukcyjnym mebel. Koszt 450 zł. Mogę
    taki mebel sobie zrobić sam i mam nawet zamówione już elementy składowe.
    Ale projekt tego mebla to prawie identyczna kopia tego z aukcji - powstał na
    podstawie obrysowania zdjęcia.
    Czy robiąc taki mebel łamie jakieś prawo? W aukcji nie było zastrzeżeń że to
    jest jakiś patent czy coś takiego.

    jak ma się sprawa w świetle przepisów jeżeli zrobię jeden taki mebel tylko
    na moje potrzeby.
    A jak by się miało do przepisów to gdyby zaczął sprzedawać tak wykonany
    mebel na tym samym serwisie aukcyjnym ?

    Może moje pytania są banalne i może za to grożą jakieś straszne konsekwencje
    więc chciałbym wiedzieć przed zrobieniem prototypu i ewentualną sprzedażą.

    --
    PawełJ

  • 2. Data: 2008-08-19 23:37:38
    Od: NoName <n...@n...pl>

    pawelj pisze:
> [...]
    >
    > Może moje pytania są banalne i może za to grożą jakieś straszne
    > konsekwencje więc chciałbym wiedzieć przed zrobieniem prototypu i

    Podepne sie do pytania, czy jesli konkurencja skopiowala urzdazenie w
    99% i sprzedaje jako swoje wlasne czy mozna ja pociagnac do
    odpowiedzialnosci za lamanie prawa autorskiego ?

  • 3. Data: 2008-08-20 09:26:48
    Od: SzalonyKapelusznik <s...@g...com>

    On 19 Sie, 23:07, "pawelj" <pawel_jajko. antyspam ....@poczta.onet.pl>
    wrote:

> [...]
    > na moje potrzeby.
    > A jak by się miało do przepisów to gdyby zaczął sprzedawać tak wykonany

    Jak dla sibie nie ma sprawy, nie ponosza strat z tego powodu. Jesli
    chcialbys sprzedawac to naruszach bo wzor krzesla moze byc a)
    zastrzezony (czego pisc nie musza) b) prawo autorskie bo to projekt
    jak kazdy inny.

  • 4. Data: 2008-08-20 09:26:48
    Od: SzalonyKapelusznik <s...@g...com>